Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Karavan sa genima SUV-a
FOTO GALERIJA (15)

Test – Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI

Karavan sa genima SUV-a

Octavia Combi Scout novi je član klase kvaziterenaca, privlačnog off-road dizajna, prostrane unutrašnjosti, bogate opreme i pouzdanog 4x4 pogona, koji pruža dodatnu sigurnost na asfaltu i uliva povjerenje na lošim makadamskim putevima

Ponuda automobila sa 4x4 pogonom nikada nije bila raznovrsnija, a sve je više vozača koji od svojih četvorotočkaša traže multifunkcionalnost, sigurnost i dobru prohodnost, bez obzira na uslove vožnje i vrstu podloge. Škoda Octavia Combi Scout 4x4 češki je odgovor na pomenute zahtjeve, iza kojeg se skriva karavanska Octavia, sa pogonom na sve točkove, sa Volkswagenovim Xaldex elektronski kontrolisanim kvačilom, 17 mm većim klirensom u odnosu na standardnu verziju, robustnim plastičnim oplatama i aluminijumskim štitnicima, te veoma bogatom osnovnom opremom.  Vizuelna razlika u odnosnu na standardni model vidljiva je na prvi pogled, zahvaljujući atraktivnim off-road dodacima, serijskim krovnim nosačima i većoj visini, dodatno naglašenoj atraktivnim petokrakim 17-inčnim aluminijumskim naplacima sa gumama dimenzija 225/50. Ovako “skockana” Octavia Combi Scout ostavlja dobar vizuelan utisak, koji je u slučaju testnog modela podignut na još viši nivo, zahvaljujući ugodnoj Flamenco crvenoj metalik boji.

 

 

 

 

 

Zahvaljujući dekorativnim dodacima poput hromiranih pločica na pragovima, ručice za pridržavanje ispred suvozača ili pločice mjenjača, “Scout osjećaj” prenosi se i na bogato opremljenu unutrašnjost, koja je izgledom i rasporedom instrumenata identična klasičnom modelu. Robusno vozačko okruženje, kvalitetni materijali i odlična završna obrada, ne ostavljaju mjesta kritikama, kao i osnovna oprema, koja između ostalog uključuje i efikasni Climatronic, klima-uređaj sa hlađenim suvozačkim pretincem, korisnim dodatkom, posebno u vrelim ljetnjim danima, kada je flaša hladne vode ili soka više nego dobrodošlo okrepljenje. Ugođaj u vožnji na visok nivo podiže i fabrički Radio CD sa MP3 Playerom, 12 zvučnika, pojačalom, digitalnim ekvilajzerom i skladištem za šest CD-ova, koji se nalazi na podugačkom spisku dodatne opreme vrijedne gotovo 9,5 hiljada maraka. Funkcionalnost poboljšava i mnošto korisnih pretinaca pažljivo raspoređenih po cijeloj unutrašnjosti, sjedištima i vratima.

 

 

 

Kao i klasični karavanski model, Octavia Combi Scout nudi raskošan prtljažnik osnovne zapremine od 580, odnosno 1.620 litara, koliko se dobije preklapanjem zadnje klupe. Praktičnu vrijednost prtljažnika povećavaju sigurnosne mrežice, kojima se jednostvano obezbjeđuje teret, te preklopne kukice u zidovima prtljažnika, koje omogućavaju kačenje vrećica i torbi. Za pogon off-road Octavie Combi bio je zadužen dobro poznati Volkswagenov 2.0 TDI agregat, sa primjerenih 140 KS i 4x4 pogonom sa Xaldex kvačilom, koje u djeliću sekunde raspoređuje pogonsku snagu do omjera 50/50 između osovina i točkova sa najboljim prijanjanjem. U praksi to znači da se Scout na asfaltu i kroz krivine vozi sa velikom sigurnošću, zadržavajući neutralnost do graničnih situacija. Kada i prokliže, to radi laganijim zadnjim krajem, a tada na scenu stupa serijski ESP, koji pomaže vozaču da automobil brzo vrati u željenu putanju.

 

 

 

 

Prednost 4x4 pogona najočiglednija je na klizavoj i mokroj podlozi, kada se Scout i pored veće visine sigurno drži svake podloge. Off-road ambicije ograničene su skromnim klirensom, koji iznosi tek 18 cm. Nešto tvrđe podešeno vješanje, dopušta angažovanije prolaske makadamskim stazama i izlokanim seoskim putevima, ali za ozbiljnije terenske avanture testni Scout sa klasičnim cestovnim gumama jednostavno nije bio spreman, a, ruku na srce, ni namijenjen. Dobro poznati TDI agregat. sa pumpa-brizgaljka sistemom ubrizgavanja, bučan je tek dok je hladan. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem pruža Octaviji Scout solidne brzinske prosjeke – ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,2s, te maksimalnu brzinu od 197 km/h. Uzorna štedljivost, koja se ističe kao jedna od njegovih najvećih osobina. potvrđena je i u praksi, jer smo sa Scoutom na otvorenoj cesti prosječnu potrošnju uspjeli spustiti do odlične 5,2 litre. Međutim, nešto angažovaniji stil vožnje. kakav preferira većina vozača, ali i nameću naši prenatrpani putevi. prosjek podiže na 8,5 litara. Off-road i gradska vožnja zahtijevaju nekoliko litara više i zadovoljavaju se sa prosjekom od desetak litara na 100 kilometara.

Datum objave: 28/07/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook