Naslovna > Auto moto sport > Karte su promiješane
FOTO GALERIJA (32)

WRC

Karte su promiješane

U sezoni 2017. neće više biti Volkswagena, vraćaju se Toyota i Ford sa Fiestom, koja će nastupati pod okriljem nefabričkog M-Sporta za koji će voziti Sebastien Ogier. Pobjedama se nadaju Hyundai i Citroen sa potpuno novim automobilima.

Nakon četiri uzastopne titule u poretku konstruktora i vozača, koje su osvojene od 2013. do 2016. godine, Volkswagen se povukao iz najprestižnijeg svjetskog reli šampionata. Glavni razlog za ovakav potez njemačkog tima su finansijski problemi VAG grupacije, koji su izazvani aferom Dieselgate. Kaiš mora da se steže, a njemački finansijski stratezi su zaključili da je to najlakše uraditi u WRC šampionatu. Šteta, velika šteta, jer je sezona 2017. trebala da ponudi sudar pet veoma ambicioznih timova: Hyundaija, Citroena, M-Sporta (Ford), Toyote i sada već otpisanog Volkswagena. No ipak ne treba žaliti, već se radovati, jer ovogodišnji povratak Forda i Toyote može samo da donese dodatna uzbuđenja WRC-u. Mada to još uvijek nije zvanično potvrđeno, u WRC-u bi se mogao voziti i pokoji prošlogodišnji, ili čak potpuno novi Volkswagen Polo na kojeg su oko bacili neki privatni timovi. Volkswagen o ovoj mogućnosti za sada mudro ćuti. Mnogo otvoreniji je zato njegov dosadašnji prvi vozač, četvorostuki svjetski reli prvak, Francuz Sebastien Ogier, koji se nakon testiranja WRC Toyote Yarisa i Forda Fieste odlučio za drugi automobil. Ogier je potpisao ugovor sa M-Sport timom, koji priprema Fordove WRC automobile. Podsjećamo da M-Sport još uvijek nema zvaničnu podršku Forda, te da u reliju nastupa samostalno. Drugu Fiestu voziće Estonac, Ott Tanak, koji se od 2011. godine nalazi u M-Sportu. Nakon što je Ogier odabrao Ford, Toyota je objavila da će se za upravljačem Yarisa WRC u 2017. naći njegov dojučerašnji timski kolega iz Volkswagena, Finac Jarri Matti Latvala. Japanski tim na čijem čelu je nekadašnji WRC svjetski prvak, slavni finski vozač Tommi Makkinen, osim Latvale je angažovao i Juho Hanninena. Kao razvojni vozač potvrđen je Esapekka Lapi. Za Yaris WRC još treba reći da je razvijen u Toyotinom evropskom centru, koji se nalazi u njemačkom Kölnu.

 

 


Korejski Hyundai je prvi otkrio svoje ovogodišnje adute. Novi i20 WRC je treći potpuno novi automobil kojeg je Hyundaijev tim razvio i predstavio u protekle tri godine. Ubitačan tempo koji je sebi nametnuo korejski tim najbolje svjedoči koliko su velike njegove ambicije, odnosno da se nakon prošlogodišnje dvije pobjede u WRC šampionatu, ove godine očekuje mnogo, mnogo više. Nakon što su u sezoni 2016. zakasnili sa homologacijom trovratnog i20, pa su silom prilika odlučili da u WRC ruho obuku njegovu petovratnu verziju, ove godine nema tih problema. Na temelju i20 Coupe razvijen je po mnogima do sada najbolji Hyundaijev WRC automobil, koji će se u šampionsku trku uključiti sa motorom od 380 KS. Za Korejce će u sezoni 2017. voziti neizmijenjena vozačka postava predvođena Belgijancem Thierry Neuvilleom. Tu su i Španac Dani Sordo, te Novozelanđanin Hayden Paddon. Novi Citroen C3 WRC na dinamičkim testiranjima je uhvaćen još ljetos. Ekipa koja je od 2004. do 2012. godine na krilima Sebastiena Loeba došla do devet uzastopnih titula u poretku vozača i konstruktora ima šampionska očekivanja. Do nove titule pokušaće doći predvođeni Britancem Chrisom Mekkeom i Ircem Craigom Breenom. Mada su mnogi ljubitelji Citroena potajno priželjkivali da u novom C3 vide i Sebastiena Loeba, od njegovog povratka nema ništa. Ko zna, možda se Loeb ipak pojavi kao gostujući vozač Citroena na nekom od ovogodišnjih relija. Bio bi to lijep znak pažnje prema najtrofejnijem WRC vozaču svih vremena, a i svojevrsna poslastica za sve ljubitelje WRC-a.

 

VOLKSWAGEN WRC
Vremenski period: četiri godine
Broj nastupa: 52
Broj pobjeda: 43
Pobjede na brzincima: 640 od 958 voženih
Dvostruke pobjede: 20
Prvi u poretku: 1.346 dana

 

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook