Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Kilometri se nižu, a zadovoljstvo raste
FOTO GALERIJA (39)

Maraton test – Škoda Octavia Combi 1.4 TSI LPG

Kilometri se nižu, a zadovoljstvo raste

Nakon osam hiljada pređenih kilometara testna Octavia se pokazala kao idealan automobil za duge rute, jer ima komfornu kabinu, veliki prtljažnik, te dinamičan i veoma ekonomičan benzinsko-plinski pogon...

Nakon početnog upoznavanja sa našim šesnaestim maratoncem Škodom Octavijom Combi 1.4 TSI počeli smo u visokom ritmu da nižemo kilometre. Tako smo za samo mjesec dana prešli više od osam hiljada kilometara i stekli veoma pozitivnu početnu sliku o automobilu sa kojim ćemo se družiti narednih godinu dana. Aktuelna Octavia Combi na tržištu je od početka 2013. godine, dok je redizajnirani model koji nam je ustupljen na test predstavljen 2017. godine. Najveća dizajnerska promjena desila se na prednjem dijelu, koji je umjesto klasičnih pravougaonih svjetala, dobio modernija dvodijelna. Sa novim svjetlima izmijenjena je i maska hladnjaka. Bočna silueta je ostala neizmijenjena, a kroz manje, estetske promjene je prošao i zadnji dio, kojeg sada krase nova, bolje uočljiva LED svjetla. Na zadnjem braniku je promijenjen samo oblik gabaritnih svjetala.

 

U unutrašnjosti nije bilo većih korekcija, ali treba isaći da je u najbogatijem paketu opreme ponuđen novi visokorezolucijski 9,2-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedije. Nakon redizajna moguće je dobiti Front Assist sistem za sprečavanje sudara, sa mogućnošću uočavanja pješaka. Tu su i Blind Spot Detection i Rear Traffic Alert sistemi koji kontrolišu prostor iza vozila. U opcionoj opremi nalazi se i Dynamic Chassis Control (DCC) sistem, koji vozaču omogućava podešavanje ogibljenja vozila u tri različita režima: Comfort, Normal i Sport.
Sa osnovnom zapreminom prtljažnika od 610 litara, koja je za 20 litara veća u odnosu na limuzinu i maksimalnim kapacitetom od 1.740 litara nova Octavia Combi predstavlja jedan od najraskošnijih karavana srednje klase. U slučaju testnog modela osnovni kapacitet je umanjen zbog ugradnje boce za plin i „preseljenja“ 16-inčnog rezervnog točka u prtljažni prostor. Ukoliko je potreban maksimalan kapacitet postoji alternativa u vidu kita za reparaciju gume, koji je kompaktniji od rezervnog točka. Treba dodati da je od redizajna Octavia dostupna i sa opcionim sistemom električnog otvaranja petih vrata.

 

Testni model je kombinovan sa drugim Ambition paketom opreme i obogaćen sa 12 opcionih dodataka. Podsjećamo da osim njega Škoda uz Combi nudi još početni Active, treći Style, te  najviši, četvrti Laurin&Clement paket. Iznad toga su RS i RS245 paketi, ali su oni vezani isključivo za sportske RS verzije karavanske Octavie. U testnom paketu serijski dolaze detalji poput električnih podizača prednjih prozora, daljinskog centralnog zaključavanja, četiri vazdušna jastuka, Swing radia, ručnog klima uređaja sa hlađenim suvozačevim pretincem, LED zadnjih svjetala… To je sasvim dovoljno za ugodnu vožnju. Sa pažljivo odabranim doplatama poput tempomata, Climatronic automatskog dvozonskog klima uređaja, kožom presvučenog upravljača i ručice DSG mjenjača, prednjeg naslona za ruku, prednje i zadnje pepeljare, Maxi Dot putnog računara, dobija se veoma zaokružen paket opreme, kojem do ocjene idealan nedostaju još jedino zadnji parking senzori, za koje treba doplatiti 571 KM. Ovaj dodatak preporučujemo svim budućim vlasnicima Octavie Combi, jer će im za razuman novac omogućiti puno bezbrižnije parkiranje.
Za Octaviu Combi poput naše maratonke bez doplata Škoda u BiH traži 40.568 KM. Sa njima finalni iznos se uvećava na 44.745 KM, što je opet gledajući komplatan paket veoma konkurentna cijena. Treba dodati da Škoda uz Octaviu Combi trenutno nudi i akcijski Business paket dodatne opreme sa kojim je moguće i povoljnije nadograditi Ambition paket.

 

POGON

Za pogon naše maratonke zadužena je veoma zanimljiva kombinacija 1.4 TSI turbobenzinskg motor sa 150 KS, sedmobrzinskog automatskog DSG mjenjača i Zavoli plinske instalacije. Prvi utisci su veoma pozitivni, jer TSI motor sa plinskom instalacijom nije izgubio na srčanosti, a postao je osjetno ekonomičniji. Nakon 8.000 pređenih kilometara računica pokazuje da prosječna potrošnja plina na 100 km/h najčešće varira između 6,2 i 6,7 litara. Tokom zimskih dana potrošnja benzina se ustalila na 1,28 litara na 100 kilometara. S obzirom na česte hladne startove nakon kojih automobil mora duže da radi na benzin da bi ugrijao rashladnu tečnost do temperature neophodne za rad plinskog isparivača, i ovaj podatak je u granicama očekivanja. Sa dolaskom toplijih dana i potrošnja benzina će se smanjiti. Po predakciznim cijenama goriva to bi značilo da je za 100 pređenih kilometara u Octaviji poput testne bilo potrebno izdvojiti 2,35 KM (1,94 KM) za benzin, te 5,2 KM za plin (0.84 KM). Tih 7,55 KM je u slučaju dizel motora iznos koji bi se mogao postići sa prosječnom potrošnjom od četiri litra na 100 kilometara. U poređenju sa benzinskim motorom, koje je mjerodavnije, jer je plin pogonska alternativa benzinu, a ne dizelu, računica je još isplativija. Naime, ako bi testna Octavia na 100 km trošila od proizvođača obećanih 5,4 litra, to bi značilo da za benzin treba platiti 10,5 KM, odnosno četiri više nego u slučaju na plin. Kako je potrošnja u praksi veća litar, dva, tako i naša računica sve više ide u prilog plina kao ekonomičnijeg pogona. Kako će na sve ovo odraziti povećanje cijene plina sa dodatkom po mnogima nerealnih i neopravdanih akciza čitajte u sljedećem broju.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 1.4 TSI
Zapremina: 1.395 cm³
Snaga: 150 KS od 5.000 do 6.000 o/min
Obrtni momenat: 250 Nm od 1.500 do 3.500 o/min
Prosječna potrošnja benzina: 5,4 l/100 km
Emisija CO2: 114 g/km, Euro 6
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,3
Najveća brzina: 216 km/h
Masa vozila: 1.292 kg

Datum objave: 15/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook