Naslovna > Teme > Kina ukida ograničenja na uvoz vozila

Kina ukida ograničenja na uvoz vozila

Peking planira da potpuno otvori kinesko tržište za strane proizvođače automobila do 2020. godine…

 

 

Kineska vlada je iznenadila javnost svojim saopštenjem kako planira da ukine protekcionistička pravila koja onemogućavaju strane proizvođače da slobodno trguju, otvarajući svoje veliko tržište “kapitalističkim hordama” od 2020. godine. Prema važećim pravilima, da bi u Kini prodavali vozila bez velikih poreza, proizvođači automobila moraju osnovati zajedničke kompanije sa lokalnim kineskim kompanijama i ne mogu posjedovati više od 50% vlasništva iste. Ova ograničenja su uvedena 1994 godine u nastojanju da se promovišu kineske kompanije i ograniči uticaj bogatih zapadnih kopanija koje su prepoznale ogroman potencijal kineskog tržišta. Ograničenja će biti ukinuta za kompanije koje prodaju elektična vozila u Kini, jer vlada pokušava da peruzme kontrolu nad sve većim zagađenjem vazduha u zemlji i podstakne usvajanje ekološki prihvatljivih transportnih opcija. Kompanija Tesla će biti oduševljena zbog novih odluka kineskih vlasti jer namjerava otvaranje svog pogona za proizvodnju u Šangaju. Nissan je takođe nedavno “podigao prašinu” oko svoje namjere da uspostavi poziciju kao vodeći dobavljač električnih vozila za kinesko tržište. Većina proizvođača automobila vjerovatno neće odmah u potpunosti iskoristiti novu odluku kineskih vlasti zbog dobro uspostavljenih programa zajedničkog ulaganja i saradnje, ali Kina će preći dugačak put da dokaže da je otvorena za poslovanje čak i ako se intenzivira “trgovinski rat” između nje i SAD.

 

Kineski proizvođač                                      Sarađuje sa 

 

Guangzhou Automobile Industry Group     Toyota, Honda, Fiat 
BAIC                                                           Hyundai, Mercedes
Zhejiang Geely Holding Group                   Kia, Honda, Peugeot, Citroen, Nissan, Renault 
Brilliance Auto                                            BMW, Toyota 
Chery                                                          Jaguar Land Rover
SAIC                                                           Volkswagen, General Motors
BYD                                                            Daimler 
Changan                                                     Ford, DS, Mazda, Suzuki 
FAW Group                                                 Toyota, Volkswagen, General Motors, Audi

 

Zhejiang Geely Holding Group je izuzetak jer posjeduje Volvo, Proton, Lotus, Lynk & Co, LEVC, Polestar, i 9,7 % Daimlera

Datum objave: 18/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook