porsche
Naslovna > Automobili > Citroen > DS4 > Koktel bez recepta
FOTO GALERIJA (17)

Test - Citroen DS4 1.6 HDi SoChic

Koktel bez recepta

Kombinujući lepršav kućni dizajn, sa jedinstvenim detaljima, bogatom opremom i štedljivim pogonom, DS4 se nameće kao zanimljiv lifestyle automobil, koji je koncepcijski na pola puta između klasičnog kompakt i crossovera...

Kada jedan automobil dimenzijama i koncepcijom koketira sa kompaktima, vješanjem i klirenosom sa crossoverima, a kvalitetom materijala, opremom i izvedbom sa limuzinama srednje klase, to može samo da znači da  odstupa od svega viđenog. Citroen DS4 je jedinstven po više osnova, no da li je ta jedinstvenost dovoljna za ozbiljniju afirmaciju na bh. tržištu, pokušali smo otkriti testiranjem modela sa 1.6-litarskim dizelskim agregatom i srednjim paketom opreme SoChic.

 

O savremenoj DS liniji malo se zna, barem u bh. okvirima. Podsjećamo riječ je Citroenovom luksuznom podbrendu, koji kupcima nudi miks modernog dizajna, luksuzne opreme i napredne pogonske tehnologije. Evropski kupci objeručke su prihvatili DS liniju, o čemu svjedoči 200.000 prodatih modela u protekle tri godine, koje se ne pamte po ekonomskom blagostanju... U BiH je ta slika opet potpuno drugačija, novi automobili su prava rijetkost, a ekskluzivna Citroenova DS serija očekivano još veća. Mada su mnogi već pomislili da je to prvi „minus“ za francuskog proizvođača, ova činjenica može biti i pozitivna. Naime, svi oni koji se odluče da kupe neki od DS modela automatski mogu računati da će na bh. putevima biti jedinstveni, originalni i primijećeni.

 

Magnetsku privlačnost garantuje im lepršav i provokativan dizajn. Mada u njemu ima dosta gena ostalih Citroenovih vozila, DS4 je dovoljno svoj da ga ni loši poznavaoci automobilskog štiva neće svrstati uz klasični C4. Mišićavo tijelo kupeovskog oblika vješta je optička varka, jer umjesto troje, DS4 ima čak petoro vrata. Ovakva koncepcija u praksi donosi više praktičnosti u odnosu na klasične trovratne kupe automobile, ali i manje komforniji pristup drugom redu nego što je to slučaj kod recimo klasičnog C4. Kompromisno rješenje ipak zaslužuje pohvalu, jer dodatna vrata ne narušavaju atraktivnost dizajna, ali povećavaju praktičnost automobila, te smanjuju muke vozaču i suvozaču. Prtljažnik osnovnog kapaciteta od 359 litara je dovoljan za svakodnevne potrebe, te na nivou većine klasičnih kompakta, što u praksi znači da DS4 može biti i ugodan porodični automobil, barem dok su djeca mala. Za nešto više Citroen nudi DS5...

 

Ugodni detalji

 

Enterijer testnog modela skockan je po ukusu sportski orijentisane klijentele, sa kvalitetnim i dvobojnim kožnim presvlakama sjedišta. Crvenom kožom obloženi su i ručica mjenjača, te obloge vrata. Koža je i na multifunkcionalnom upravljaču, koji je, čini se, za „milimetar“ prevelik za jedan automobil „sportskih gena“. S druge strane njegova funkcionalnost, i pored integrisanih 16 komandi, tokom testa nije nam se učinila spornom. Možda nekoga šuma prekidača zbunjuje, ali nama se ovakvo rješenje čini praktičnim, jer se ruke rijetko kada spuštaju sa upravljača. Tek kada treba promijeniti brzinu ili podesiti klimatizaciju. Kao i svaki čistokrvni Citroen i DS4 nudi uzornu udobnost, koja zbog sportskih pretenzija i niskoprofilnih pneumatika ipak nije na nivou klasičnog C4. Mesnata sjedišta odlično drže tijelo u svim situacijama, a bočnog oslonca ne nedostaje ni kada se automobil potjera agresivnije. Mogućnosti podešavanja su izdašnje, pa će i natprosječni vozači lako naći svoj položaj za upravljačem. Dugajlijama će se veoma svidjeti i produženo vjetrobransko staklo sa kliznim sjenilima, čijim povlačenjem se znatno poboljšava vidnom polje, ali i povećava ugođaj u vožnji. U drugom redu sjedišta dvije osobe imaju sasvim dovoljno mjesta, s obzirom na koncepciju automobila, dok će treća morati pristati na određene kompromise po pitanju komfora i udobnosti. Serijska oprema je potpuna, a spisak opcija toliko dugačak da može povećati početnu cijenu i za nekoliko desetina hiljada konvertibilnih maraka. Testna verzija sa osnovnom SoChic opremom i pet dodataka, koji dolaze besplatno u okviru trenutne Citroenove akcije, čini se nekako najodmjerenijom, jer DS4 u takvoj kombinaciju nudi sve one detalje koji ga izdvajaju od klasične „četvorke“.

 

 

Odmjerena kombinacija

 

Vezati prefiks „sportski“ sa štedljivim 1.6 HDi agregatom nije tako teško kako se očekuje na prvi pogled. Sa 112 KS i 285 Nm obrtnog momenta ovaj agregat očekivano ne može uzburkati krv kao veći i snažniji 2.0 HDi sa 163 ili 1.6 THP benzinac sa okruglo 200 KS, ali za bh. uslove ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,3 sekunde i maksimalna brzina od 190 km/h djeluju sasvim dovoljno, a i razumno. Više od performansi ovaj agregat oduševljava potrošnjom, koja se kreće u rasponu od četiri i po litre na otvorenoj cesti do 6,8 u gradskom stani-kreni režimu. U skladu sa snagom agregata je podešeno i ogibljenje, u kombinaciji prednjeg McPhersona i zadnjeg polukrutog vješanja sa torzionim elementom. Povišena koncepcija kao da je pravljena za naše puteve, ali i gradove, jer omogućava bezbrižno penjanje preko visokih prepreka, koje su za većinu klasičnih modela „rak-rana“. S druge strane dodatni centimetri se osjete kada DS4 snažnije potjerate kroz krivine, jer automobil, zbog nešto višeg težišta, teži predupravljanju i gubitku stabilnosti zadnjeg kraja. Kada baš pretjerate, kao mi na testnoj stazi, možete računati na asistenciju ESP sistema, koji automobil žustro vraća u bezbjednu putanju. Za bogato opremljeni i šminkerski skockani testni DS4 sa osnovnim štedljivim 1.6 HDi agregatom, te SoChic opremom i besplatnim dodacima poput Xenon paketa, kožnih sportskih sjedišta, parking senzora, metalik laka i atraktivnih 18-inčnih aluminijumskih naplataka, treba izdvojiti 46.643 KM, ekskluzivnost i jedinstvena koncepcija uz Citroen još uvijek dolaze besplatno.

 

 

 

Datum objave: 03/09/2012
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook