Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Koliko uložiš, toliko dobiješ
FOTO GALERIJA (24)

Hyundai i30 1.4 iSky plus

Koliko uložiš, toliko dobiješ

Sa osnovnim atmosferskim benzincem, sadržajnim iSky paketom opreme, aktuelnim popustom od 3.500 KM i petogodišnjom garancijom redizajnirani i30 se nametnuo kao jedna od najzanimljivijih ponuda u klasi, po mjerilu uloženo - dobijeno...

Prije samo desetak godina Hyundai evropskim kupcima nije nudio nijedan punopravan kompakt. Imao je tek mali gradski Getz i četiri metra dugački trovratni Accent. Mada je riječ o automobilima solidnog kvaliteta, njihovo učešće na evropskom tržištu, ali i nivo interesovanja koji su izazivali kod Evropljana bili su minimalni. Danas, deset godina poslije, Hyundai i30 je deveti najbolje prodavani kompakt na Starom kontinentu, koji je za devet mjeseci u 2015. godini našao put do 62.071 kupaca. U istom periodu, za najprodavaniji evropski kompakt Volkswagen Golf se odlučilo 409.425 kupaca, a za drugoplasiranog Forda Focusa njih 183.046. Iza i30 su ostala zvučna imena poput Mazde 3, Škode Rapid, Citroena C4, Honde Civic. Prvi podatak pokazuje koliko je još ostalo prostora za Hyundaijev napredak, a drugi koliko su Korejci napredovali za samo 10 godina... A napredovali su zaista mnogo. 

 

Druga generacija i30 predstavljena je 2011. godine, a početkom 2015. dizajnerski i tehnološki osvježena. Sa redizajnom su došle nova maska hladnjaka, modernija svjetla i savremenija multimedija. Ponuda je proširena sportskim „Turbo“ modelom sa 1.6 TIG-D turbobenzincem sa 186 KS. U paletu mjenjača je uvršten savremeni sedmostepeni automatik sa dva kvačila, kojim Hyundai prvenstveno namjerava parirati „kralju kompakta“ Volkswagen Golfu. U enterijeru početnih modela dah osvježenja se prepoznaje po drugačijim dezenima presvlaka, dok je sve ostalo manje-više ostalo isto. To znači da su prednja sjedišta veoma udobna, a naslon dovoljno širok da ponudi ugodan oslonac i korpulentnijim vozačima. Prostora ima dovoljno za ramena i noge. Komforno je i u drugom redu, posebno ako su vozač i suvozač prosječno građene osobe. Enterijer je skrojen u savremenom stilu, ali bez puno mašte. Svjetli umeci uspješno razbijaju crnilo plastičnih površina. Gornji dio instrument panela je obložen mekanim gumiranim materijalom, ispod koje je tvrda reljefna plastika. Analogno digitalni instrumenti sa plavičasto bijelim osvjetljenjem uprkos četverogodišnjem stažu odišu svježinom, što se ne bi moglo reći za četverokraki upravljač, kojeg je Hyundai u okviru redizajna možda i mogao zamijeniti modernijim, trokrakim, kakav imaju novi i20 i Tucson. Praktičnih otvorenih pretinaca za odlaganje sitnica, čaša i flaša ima ispred i iza mjenjača, te u oblogama vrata. Vrednije stvari mogu se pospremiti u zatvorene pretince ispod naslona za ruke ili ispred suvozača. U suvozačevom pretincu se nalazi i praktičan otvor za dovod klimatizovanog vazduha, koji je po želji moguće blokirati. Ovaj dodatak je više nego dobrodošao u toplim, ljetnjim danima, kada se u pretincu može održati svježim sendvič ili neki okrepljujući napitak.

 

Treba pohvaliti i automatski klima uređaj, sa otvorima na centralnom tunelu, koji povećavaju protok svježeg vazduha u zadnjem dijelu kabine. Ovaj mali detalj daje veliki doprinos komoditetu vožnje, posebno na duže staze. Hyundai je među prvim proizvođačima u klasi od osnovnih paketa opreme bez doplate ponudio USB, Aux i 12v utičnice. To je za svaku pohvalu, jer živimo u vremenu munjevite ekspanzije multimedijalnih uređaja, kada je bez navedenih dodataka teško zamisliti ugodnu vožnju u jednom savremenom automobilu. U drugom paketu opreme poput testnog dolazi i Bluetooth, koji omogućava bežično povezivanje savremenih uređaja sa automobilom. Sasvim korektan je i serijski radio sa četiri zvučnika, koji može da očitava muzičke sadržaje sa CD-a i u MP3 formatu. Ko želi više, u i30 može uz doplatu dobiti najsavremeniji multimedijalni uređaj sa ekranom osjetljivim na dodir, u kombinaciji sa zadnjom kamerom i navigacijom. Na bh. tržištu i30 se nudi sa tri motora, jednim benzincem i dva dizelaša. Dizelska gama bazirana je na 1.4 i 1.6 CRDI agregatima sa 90 i 136 KS. Najpovoljniji sa iStar plus opremom košta 34.490 KM. Dizelašima se do uvođenja jačih turbobenzinaca suprotstavlja četverocilindarski 1.4-litarski atmosferac sa 100 KS. Razlika u performansama ovih agregata je očigledna, kao što je očigledna i razlika u cijeni. Naime, u okviru aktuelne akcije osnovni benzinac sa iStar plus opremom može se dobiti za 22.990 KM, što je čak 11.500 KM manje u odnosu na isto opremljenog najpovoljnijeg dizelaša.

 

Zbog toga nimalo ne treba da čudi zašto je benzinac prvi izbor mnogih bh. kupaca. Sa 100 KS nije snagator, ali se zadovoljavajuće nosi sa 1.254 kg teškim automobilom. Najveći nedostatak snage osjeti se u startu i pri žustrim ubrzanjima, dok se motor ne zavrti iznad 3.500 obrtaja, pri kojima je dostupan maksimalni obrtni momenat od 134 Nm. Daha očekivano ponestaje i na usponu. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,7 sekundi, dok je deklarisani maksimum na 183 km/h. Osnovni kvaliteti početnog benzinca su uravnoteženost i veoma miran rad. Motor je do te mjere tih da na „leru“ imate utisak da i ne radi. Jače će se oglasiti tek u startu ili u ubrzanjima, kada ga u potrazi za maksimalnim performansama morate potjerati u obrtaje, ali ni tada njegov zvuk nije iritantan, jer je i zvučna izolacija kabine odlična. Veliki doprinos uravnoteženom ponašanju daje i šestostepeni ručni mjenjač, sa dobro proračunatim hodovima. Prosječna potrošnja, kao i kod svih malih benzinaca, uveliko zavisi od stila vožnje. Sa opuštenim pristupom prosjek je na otvorenom putu moguće postići na pet litara, a u gradu na sedam i po, osam. Ukoliko 1.4-litarskog benzinca maksimalno opteretite, prosjek je na otvorenom lako podići iznad sedam, osam, a po gradu i na devet litara. Nakon sedmodnevnog testa naš prosjek se zaustavio na zadovoljavajuće 7,4 litre. Za model poput testnog na bh. tržištu je prema standardnom Hyundaijevom cjenovniku potrebno izdvojiti 29.990 KM. Uz akcijski popust od 3.500 KM cijena pada na 26.490 KM. S obzirom na moderan (re)dizajn, pet EuroNcap zvjezdica za bezbjednost, sadržaj opreme i petogodišnju garanciju (150.000 km) koju Hyundai daje na svoja vozila, testni i30 se nameće kao zanimljiva prilika za većinu odmjerenih, porodičnih vozača, kojima su povoljna cijena, pouzdanost, sigurnost i udobnost, bitniji od performansi. Za sve ostale tu su energičniji, ali ipak osjetno skuplji dizelski motori.

Datum objave: 13/02/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook