Naslovna > Automobili > Kia > Rio > Kombinacija za vrh klase
FOTO GALERIJA (74)

Predstavljamo - Kia Rio

Kombinacija za vrh klase

Četvrta generacija Ria je dizajnerski klasičnija, ali nudi komforniju kabinu i prtljažnik. Sve to prate savremena multimedijalna, pogonska i sigurnosna tehnologija...

Prava je šteta što se nova Kia Rio neće proizvoditi u Evropi. Tada ne bi bilo sumnje da su ispunjeni svi preduslovi da konkuriše za jednu od najviših pozicija u klasi. No Rio će se kao i do sada proizvoditi u Sohariju (Koreja) i Kijinoj najsavremenijoj fabrici podignutoj u Meksiku. U Evropu će se uvoziti, te podlijegati plaćanju carine, izdatku koji ne opterećuje Vengu, Sportage i Ceed, Kije koje se proizvode u slovačkoj Žilini. No uprkos toj činjenici korejski proizvođač ima velike ambicije sa novim Riom. Te ambicije se temelje na činjenici da su u razvoj četvrte generacije uložili sve svoje znanje i trenutna tehnološka dostignuća.

 


Da je Rio značajno drugačiji u odnosu na treću generaciju najlakše se može zaključiti po dizajnu. Novi oblik definisan je zajedničkom saradnjom između čak tri Kijina dizajnerska centra koji se nalaze u Kaliforniji, Njemačkoj i matičnoj Koreji. Cilj je bio da se razvije automobil čiji će dizajn biti globalno prihvatljiv. Mada je u toj operaciji Rio izgubio dio sportske dinamike, koja je krasila prethodnika, na prvi pogled se čini da mu novo, klasičnije tijelo mnogo bolje pristaje. Ako ništa drugo, sada bi trebalo da bude privlačan širem krugu kupaca, a posebno onim ozbiljnijim, koji se nisu baš oduševljavali prethodnikom. Kritičari novog Kijinog dizajnerskog pristupa zamjerili su Korejcima da novi Rio sada previše liči na Volkswagen Pola. No s obzirom na trenutni status koji Volkswagenov model uživa u klasi gradskih automobila, ta činjenica se može slobodno prihvatiti i kao kompliment. Tim više zato što je Rio uprkos nešto klasičnijoj formi zadržao originalnost i prepoznatiljivost. Osnovni znak raspoznavanja je svakako nova maska hladnjaka, takozvana „tigrova njuška“, koja krasi sve savremene Kije. Na masku se nastavljaju nova svjetla, sa integrisanim LED dnevnim svjetlima. Sa boka se primjećuje karoserijska sličnost sa bratskim Hyundaijem i20, na čijoj platformi je i razvijen. Ta činjenica je najočiglednija u obliku prozora i krovne linije. Zadnji dio krase velika dvodijelna i dvobojna svjetla sa karakterističnim LED potpisom.

 


Novi Rio se produžio za 15 mm i snizio se za pet milimetara u odnosu na prošlog. U ponudi ostaje samo petovratna karoserija, dok se trovratna i limuzinska prestaju proizvoditi. Sa 4,07 metara Rio je jedan od najdužih predstavnika u takozvanoj „gradskoj“ klasi. Primjera radi, Ford Fiesta je dugačka 397 centimetra, Hyundai i20 404, Opel Corsa 403, Volkswagen Polo 398, dok je Renault Clio dugačak 407. Međuosovinski razmak je sa 2,57 povećan na 2,58 metara. Zapremina prtljažnika iznosi 325 litara, 37 više nego do sada. I to je jedan od najboljih rezultata u klasi, u kojoj kao orijentir služi Volkswagen Polo sa prtljažnikom od 280 litara. Rekorderi klase su Škoda Fabia sa 330 litara, odnosno nova Ibiza sa 355 litara zapremine. U Kiji ističu da su zahvaljujući dimenzijskim, ali i strukturnim promjenama dobili prostraniju i komforniju kabinu. U najbogatijem paketu opreme Rio će se moći opremiti sa beskontaktnim otvaranjem i zaključavanjem, tempomatom, automatskom klimom, pokretanjem i zaustavljanjem motora putem prekidača, grijačima prednjih sjedišta, 17-inčnim alu naplacima. Sa spiska opcione opreme se izdavaja „Red Pack“ koji donosi obloge enterijera u kombinaciji crno-crvene vještačke kože.

 


Veliki napredak u odnosu na prethodnika predstavlja i novi multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji između ostalog podržava Android Auto i Apple Car Play aplikacije, te omogućava jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima. U okviru multimedije se nudi i savremena navigacija, a na centralnom ekranu se projektuje i slika sa zadnje kamere. Zahvaljujući aktivnoj internet konekciji moguće je koristiti i određene aplikacije, koje nude informacije ažurirane u realnom vremenu. Jedna od takvih je vremenska prognoza. Kia uz novu multimediju ističe i beskontaktno telefoniranje, te mogućnost zadavanja glasovnih komandi. U serijskoj opremi su USB i Aux utičnice, dok su punjači za baterije dostupni za oba reda sjedišta. Utori u vratima su dovoljni za odlaganje boca zapremine 1,5 litara, a osim njih, tu ima mjesta i za sitnice. Ispred mjenjača je praktično odlagalište za pametne telefone, a manje flašice se mogu ubaciti u utore na tunelu mjenjača. Tu su i dva zatvorena pretinca ispod naslona za ruku i ispred suvozača. Četvrta generacija Ria je predstavljena na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu, a veliku pažnju je privukla i na Kijinom štandu u Ženevi. Njena prodaja je u martu počela na glavnim evropskim tržištima po cijeni od 11.690 eura za bazni model sa 1.2-litarskim atmosferskim motorom od 84 KS. Još nema potvrda kada će se ovaj model naći na bh. tržištu i koja će biti cijena ulaznog modela.



Ambiciozan plan za 2017.
Rio je globalno najprodavaniji Kijin model. Samo u 2015. godini kupcima širom svijeta je isporučeno više od 473.000 jedinica, što predstavlja čak 16% Kijine ukupne godišnje prodaje. Rio solidno kotira i na evropskom tržištu, na kojem su tokom prošle godine prodate 67.622 jedinice. To je bilo dovoljno za 12. poziciju na listi najprodavanijih modela u klasi. U odnosu na prethodnu, 2015. godinu, ostvaren je rast prodaje od 6%. Ambiciozni Korejci smatraju da ima prostora za osjetniji napredak, o čemu najbolje svjedoči podatak da je za 2017. godinu na evropskom tržištu planirana prodaja oko 100.000 jedinica novog Ria. Podsjećamo da je u protekloj deceniji najbolja godina za Rio u Evropi bila 2012, kada je isporučeno 69.752 vozila. Najprodavaniji model u klasi za 2016. godinu je bio Renault Clio sa 310.944 isporučena vozila. Nakon njega slijede Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208 i ostali... 


MOTORI
Za pogon su namijenjena tri benzinska i dva dizel motora. Početni benzinac je atmosferski 1.2 MPI sa 84 KS, a iznad njega su dvije verzije 1.0 T-GDI sa 99 i 120 KS. Atmosferski motor raspolaže sa 122 nm pri 4.000 o/min. Sa njim Rio do „stotke“ stiže za 12,9 sekundi i ostvaruje 170 km/h. Slabiji GDI raspolaže sa 172 nm obrtnog momenta dostupnog u širokom rasponu od 1.500 do 4.000 obrtaja. To Riju omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,7 sekundi, uz brzinski maksimum od 188 km/h. Dizelska gama se bazira na dvije verzije 1.4-litarskog motora sa 71 i 90 KS. I slabiji i jači motor raspolažu sa 240 nm, s tim da je najveći obrtni momenat kod jačeg motora dostupan od 1.500 do 2.500 obrtaja, a kod slabijeg do 2.000. Prosječna potrošnja za slabiji motor je 3,5, a za jači 3,7 litara. Uz navedene motore su dostupni isključivo ručni mjenjači sa pet i šest brzina.



SIGURNOST
Četvrta generacija Ria je dostupna sa najsavremenijim sigurnosnim sistemima. Neiskusnim vozačima posebno korisna bi trebalo da bude zadnja kamera sa vizuelnom asistencijom pri parkiranju. Po prvi put u Riju je dostupan i sistem za automatsko kočenje sa mogućnošću prepoznavanja pješaka. U saradnji sa njim radi i sistem za nadzor pravca u saobraćajnoj traci, koji zvučno i vizuelno upozorava vozača svaki put kada točkovima nagazi traku razgraničenja. Nadzor okoline ispred vozila omogućavaju radar, koji je ugrađen na sredini prednjeg branika, senzori pokreta i kamera iza unutrašnjeg retrovizora. U slučaju da je izbjegavanje saobraćajne nesreće neizbježno, vozač i putnici u Riju mogu računati na prednje i bočne vazdužne jastuke, te bočne zavjese. Mada Rio još nije testiran od Euro Ncapa, u Kiji računaju da je njihov model sposoban da osvoji maksimlanih pet zvjezdica. 

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook