Naslovna > Retro > Kraj puta za malog velikana
FOTO GALERIJA (12)

Maruti Suzuki 800

Kraj puta za malog velikana

Prošlo je 27 godina od kada je slavni Maruti 800 zakoračio na indijske puteve. Ovaj mali automobil u Indiji je predstavljao gotovo idealan spoj pouzdanosti, trajnosti i pristupačnosti, što je prepoznato i u ostatku svijeta, gdje je izvezen u količini od preko milion primjeraka...

Da se dobre stvari po pravilu prodaju u malom pakovanju, najbolji primjer je indijski Maruti 800, koji nakon 27 godina proizvodnje konačno odlazi sa automobilske svjetske scene. Prvi Maruti 800, zajedničkim snagama indijske vlade i japanskog proizvođača Suzuki uveden je u produkciju 1983. godine, a bio je pogonjen malim benzinskim motorom zapremine 796 ccm, koji je pri 5.000 o/min na prednje točkove slao 39,5 KS. Tog trenutka pokrenuta je i svojevrsna revolucija u indijskoj automobilskoj istoriji, koja traje i danas. Novoosnovani Maruti Suzuki India tada je na raspolaganju imao najnoviju proizvodnu tehnologiju, što je na kraju rezultovalo veoma povoljnim cijenama vozila. Istovremeno, to je dovelo do stvaranja tržišta za veliki segment malih automobila u Indiji, jer cijene su postale još prihvatljivije zahvaljujući tome što je Maruti Suzuki pokrenuo lokalne produkcije automobilskih komponenti. Maruti je zapravo započeo desetak partnerstava, koja su na kraju rezultovala i poboljšanjem kvaliteta ovog malog automobila.

 

 

 

 

 

Od prvog pokretanja 1983. godine Maruti 800 je prošao kroz nekoliko manjih osvježavanja. Prvo je uslijedilo 1986, kada je novi Maruti 800, sa uvedenom klimatizacijom i audio-uređajima, uveden na tržište. Drugi facelift je stigao tek 1997, kada je Maruti 800 temeljnije optički izmijenjen, ali bez promjena u tehnologiji motora. Promjene na malom trocilindričnom agregatu uslijedile su 1999. godine, kada na scenu stupa Maruti 800 EX opremljen novim MPFI sistemom za ubrizgavanje (rezultovao manjim emisijama štetnih gasova), plinskim amortizerima, petostepenim ručnim mjenjačem te modernizovanim komponentama ogibljenja.  Upravo ove promjene uticale su na rapidno poboljšanje voznih osobina, pa je tako Maruti 800 postao znatno sigurniji, dinamičniji, a istovremeno i štedljiviji. Sa motorom opremljenim MPFI ubrizgavanjem i 45 KS, novi Maruti 800 EX je bio sposoban da uhvati maksimalnu brzinu od 140 km/h, uz i više nego mizernu potrošnju od prosječnih pet litara goriva na 100 kilometara.

 

 

Koliko je Maruti 800 zaista kvalitetan automobil, pokazuje upravo veliki broj ovih vozila prve serije, koja se još uvijek kotrljaju ne samo u Indiji, već i širom svijeta. Ovaj mali petovratni automobil odlikovao se niskim troškovima održavanja, bio je u stanju progutati i najnekvalitetniji benzin, a i ako se nešto pokvari, dijelovi su bili bagatelni i u Indiji su bili svuda dostupni. Koliko je Maruti 800 bio tražena roba, pokazivali su i kupci, koji su morali čekati i do tri godine da bi dobili svog novog limenog ljubimca. U svakom slučaju, Maruti 800 ove godine stiže na kraj svog dalekog, ali uspješnog puta. Zamijeniće ga novi, moderniji model, koji će teško uspjeti ponoviti slavu svog uspješnog prethodnika. Ovaj mališan, koji je do danas proizveden u količini od preko 2,8 miliona primjeraka za Indiju je predstavljao isto ono što i VW Buba za Njemačku, te će upravo zbog toga za sva vremena ostati zlatnim slovima upisan u anale svjetskog automobilizma.

 

 

Pouzdanost i trajnost uvijek su bile osnovne karakteristike Marutija 800. Kako drugačije objasniti podvig kada je ovaj model prešao himalajsku rutu Leh-Ladakh i to znatno udobnije i neproblematičnije nego njegov tadašnji konkurent u obliku, ni manje ni više, nego Mercedesa E-klase. Maruti 800 uspio se oduprijeti nepopustljivom himalajskom terenu, prikazavši apsolutno samopouzdanje, besprijekoran inženjering i izuzetnu pouzdanosti, a sve to po izuzetno mizernoj cijeni.

 

Datum objave: 07/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook