Naslovna > Automobili > Peugeot > 308 > Lav u zlatnom krznu
VIDEO GALERIJA (1) FOTO GALERIJA (43)

Test – Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure

Lav u zlatnom krznu

U skupocjenoj testnoj verziji sa najbogatijim serijskim paketom opreme, jačim dizel agregatom i podugačkim spiskom dodataka, novi Peugeot 308 demonstrira svoje tehnološke, ali i modne maksimume...

Nakon brojnih nacionalnih priznanja osvojenih u Srbiji, Hrvatskoj, Slovačkoj, Švajcarskoj... prvo mjesto u evropskom izboru „Najboljeg automobila 2014. godine" za Peugeot 308 je došlo kao šlag na tortu. Javnost i struka su na taj način dali svoje mišljenje o novoj francuskoj uzdanici, zbog koje je Peugeot u pogon već stavio sve tri smjene u njegovim evropskim tvornicama Sochaux i Mulhouseu. Razlog za mobilizaciju proizvodnih pogona francuskog proizvođača je 60.000 naručenih 308-ica od oktobra prošle godine, ali i uvođenje karavanskog modela, koji je predstavljen na nedavno održanom Sajmu automobila u Ženevi.   

 

MADA JE PREUZEO IME od prethodnika, aktuelni 308 je u potpunosti nov automobil, zasnovan na savremenoj modularnoj platformi PSA grupacije (EMP2), koju trenutno dijeli sa Citroënom C4 Cactus i Picassom. Zahvaljujući novoj platformi, ali i upotrebi lakših materijala, težina je smanjena za prosječnih 140 kg. Koliko je to mršavljenje uspješno, najbolje svjedoči podatak da je težina testnog modela svedena na 1.350 kg. Dizajn nove 308-ice potpisuje Gilles Vidal, Peugeotov šef dizajna, pod čijim patronatom je nastao i aktuelni 208.

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezultat je veoma skladan i naočit automobil, koji u kombinaciji sa najbogatijom serijskom opremom (Allure) zrači i određenom dozom luksuza. Pogledi posmatrača izvana se uglavnom fokusiraju na upečatljiva prednja svjetla, koja su u bogatijim nivoima opreme dostupna u takozvanoj „Full LED tehnologiji“. I pozadina je oku ugodna zahvaljujući lijepo stilizovanim serijskim pozicijama, sa kočionim svjetlima u LED tehnologiji. Na bokovima se ističu novi retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca, ali i veoma lijepi 17-inčni aluminijumski naplaci, koji su u testnoj kombinaciji doplaćeni 380 KM. Podsjećamo da uz Allure paket serijski dolaze 16-inčni aluminijumski točkovi. Vizuelni utisak upotpunjuju hromirane lajsne oko prozora, te stilizovani detalji na maski hladnjaka i prednjem odbojniku, koji odlično pristaju uz metalik crnu boju karoserije.

 

Tačku na „i“ stavlja veliki panoramski krov, za čiju doplatu treba izdvojiti 1.145 KM. Osim što kabinu čini svjetlijom, putnicima iz drugog reda nudi nezaboravan pogled u nebo. A kada sunce postane prenaporno, tu je električno pokretano platneno sjenilo.

 

 

 

 

 

 

 

 

U ENTERIJERU NOVI 308 nudi jedinstvenu ergonomiju, ali i stil. Kombinaciju sportski malog upravljača i visoko podignutih instrumenata već smo imali priliku isprobati u Peugeotovim manjim modelima 208 i 2008. Na instrumente se gleda preko, a ne kroz obruč upravljača kao kod većine konkurenata i ovakav način „posmatranja“ zahtijeva određeno privikavanje. Osim toga, sama instrument tabla je poprilično razvučena u širinu, sa velikim središnjim info displejom, na kojem je između ostalog moguće dobiti i digitalni prikaz putne brzine. Ukoliko koristite ovu opciju rijetko kada ćete imati potrebu da gledate na analogne instrumente.

 

Iskustvo stečeno sa testnim modelom nam govori da su mlađi predstavnici vozačke populacije uglavnom zadovoljni ovakvim rješenjem, dok oni ozbiljniji uvijek nalaze razlog više zašto su klasični upravljač i instrument tabla praktičniji. Jedinstven način upravljanja osmišljen je i za multimediju, klimatizaciju, navigaciju... Centralna figura je 9,7-inčni multimedijalni ekran osjetljiv na dodir, na kojem su ponuđeni „dodirni tasteri“, koji su u suštini grafički prikazi klasičnih kontrola. Brzina zadavanja komandi je na nivou mogućnosti većine aktuelnih „pametnih telefona i tableta“, a jedini ozbiljan nedostatak ovakvog načina komandovanja je slabiji ekranski prikaz pri jakom dnevnom svjetlu. Bolji rezultat bi možda bio postignut da je centralni ekran „natkriven“ ili uvučen nekoliko centimetara u dubinu...

 

 

 

 

 

 

 

 

Sve pohvale zaslužuje i opcioni Denon Hi-Fi sistem, sa pojačalom u prtljažniku, koji dodatno naglašava odličnu zvučnu izolaciju kabine. Većina plastičnih i gumiranih materijala je ugodna na dodir, a završna obrada je na nivou najboljih predstavnika u klasi.

 

PALAC GORE IDE i na račun prednjih sjedišta, koja su u skladu sa Peugeotovom tradicijom masivna i veoma udobna. Na dodir ugodne kožne presvlake „Club“ se doplaćuju 3.305 KM, a sa sobom donose i grijače prednjih sjedišta, te podne patosnice. Njihov svijetli dezen maksimalno „otvara“ kabinu i pogled na nju čini puno ugodnijim, ali i predstavlja pravi izazov za održavanje, jer se lako prlja. Uz doplatu od 1.145 KM u prednjim sjedištima se može dobiti i masažer lumbalnog dijela kičme, koji svoju pravu vrijednost pokazuje na dužim putovanjima, mada smo ga rado koristili i na kraćim relacijama.

 

Zadnja klupa nudi solidan komfor, ukoliko su vozač i suvozač prosječno građeni. U slučaju da su jedan ili drugi korpulentniji ili da vole se voze iz „dubine“ kabine, komfor u drugom redu sjedišta neće biti na nivou konkurencije. Mada je osovinski razmak u odnosu na prethodnika povećan na 262 cm (+1,2 cm), putnici koji sjede pozadi, a posebno onaj iza vozača, će to teško osjetiti. Za utisak manje prostranosti nego do sada zaslužan je i 5 cm niži krov. S druge strane, svima onima kojima je jedan od najbitnijih kvaliteta kod kompakta kapacitet prtljažnika, moraće razvući veliki osmijeh na lice za 420 litara kapaciteta kod 308-ice. Primjera radi VW Golf, Kia C´eed i Ford Focus imaju prtljažnike zapremine 380 litara, a Opel Astra i Toyota Auris 370, odnosno 360 litara.

 

U VOZAČKOM POGLEDU nova 308-ica u kombinaciji sa jačim 1.6 e-HDi agregatom sa 115 KS je prije svega namijenjena umjerenim vozačima, koji ekonomičnost i udobnost vožnje stavljaju ispred dinamike. Mada ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi i maksimalna brzina od 191 km/h nisu performanse za potcjenjivanje, francuskom kompaktu ipak puno bolje pristaje laganiji ritam vožnje, kada do izražaja dolaze udobno vješanje, snažne kočnice i uzorno ekonomičan agregat, koji je u testnim uslovima prosječnu potrošnju zadržavao u rasponu od 4,5 do 6,1 litre.

 

 

 

 

 

 

 

 

Testni prosjeci su tim značajniji, jer su ostvareni sa masivnim 17-inčnim alu naplacima, dva broja većim od serijskih 15 inčnih. Bazni model 308-ice sa jačim 1.6 e-HDi agregatom i prvim paketom opreme Access na bh. tržištu košta 34.824 KM, sa po nama najodmjerenijim drugim Active paketom je 37.547 KM, dok je za najraskošniju Allure opremu potrebno izdvojiti 41.223 KM.

 

Ako želite da vaša 308-ica izgleda identično kao testni model, za dodatnu opremu ćete morati doplatiti 12.461 KM, sa kojima se konačna računica zaustavlja na nemalih 53.684 KM. Ovaj iznos prije svega treba prihvatiti kao demonstraciju Peugeotovih maksimuma sa 308-icom, koja i u svojoj najpovoljnijoj dizelskoj verziji (32.646 KM) može da bude oku ugodan, ekonomičan i udoban porodični automobil. 

Datum objave: 05/05/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook