Naslovna > Automobili > Mazda > 6 > Limuzina najboljeg japanskog kova
FOTO GALERIJA (34)

Test – Mazda 6 CD175 Revolution

Limuzina najboljeg japanskog kova

Da nije visokih carinskih izdataka Mazda 6 bi sigurno bila neuporedivo konkurentnija na bh. tržištu, mada nema sumnje da istinski poštovaoci kvalitetnih limuzina još uvijek znaju da cijene njeno japansko porijeklo ...

Da smo kojim slučajem Japanci, a ne Balkanci, Mazda 6 bi na našim ulicama vjerovatno bila jedna od brojnijih limuzina srednje klase. Ovako je ona u moru njemačkih i francuskih modela svojevrsni raritet, pa sjedanje za njen upravljač predstavlja neospornu privilegiju. Taj sladunjavi osjećaj povlaštenosti je još naglašeniji kada dobijete priliku da vozite top model sa najbogatijom Revolution opremom, najjačim 2.2 dizel agregatom (175 KS) i šestostepenim automatskim mjenjačem. Sa 4,87 metara Mazda 6 najduža je limuzina srednje klase. Od dosadašnjeg rekordera Škode Superb duža je 3, a od prethodne generacije „šestice“ čak 13,5 cm. Od češkog gorostasa Mazda je i šira 4,5 centimetra. S druge strane sa visinom od 145 cm jedan je od najnižih modela u klasi. Kao takva može se pohvaliti veoma malim koeficijentom otora vazduha od 0,26 Cx, odnosno odličnom aerodinamikom i niskim nivoom buke, koju proizvodi strujanje vazduha oko karoserije. Uzor za konkurente može biti i masom od 1495 kg, koja je primjera radi na nivou jedne kompaktne Opel Astre 1.6 CDTi.

 


Mazdin dinamični „Zoom-zoom“ dizajnerski jezik, koji je na sceni bio od početka 21. vijeka do 2012. godine, zamijenjen je umjerenijim „Kodo“ stilom. U bukvalnom prevodu s japanskog „Kodo“ znači „duša u pokretu“. Da biste shvatili značenje ovog pojma jednostavno se morate naći „oči u oči“ sa novom Mazdom 6. Čak i ako uzmemo u obzir činjenicu da je ljepota drugačija u oku svakog posmatrača, ne možemo se oteti utisku da je „šestica“ jedan od dizajnerski najuspjelijih modela u klasi. Iz kojeg god je ugla  zagledali ona djeluje skladno, proporcionalno i manekenski zavodljivo. Mada je i prethodna generacija bila jako lijepa, čini se da je sa aktuelnim modelom Mazda uspjela naći idealnu mjeru između modernog i bezvremenskog dizajna. Dopadljiv izgled u najbogatijem paketu opreme začinjen je sa naočitim 19-inčnim alu naplacima i kristalno plavom metalik bojom. Hromirane letvice u maski hladnjaka, na poklopcu prtljažnika i u okvirima prozora dolaze serijski od najskromnijeg paketa opreme. Bi-Xenon glavna i LED dnevna prednja i zadnja svjetla dostupna su od trećeg (Attraction) paketa opreme. Osim što odlično osvjetljavaju put u različitim uslovima za vožnju, uz pomoć HBC sistema imaju mogućnost automatskog uključivanja kratkih i dugih svjetala, odnosno zakretanja svjetlosnog snopa u pravcu okretanja prednjih točkova (ASF).

 


Savremena elektronika pomaže vozaču i kod parkiranja. Naime, prednji i zadnji dio vozila nadziru parking senzori, dok se slobodni prostor u okolini vozila grafički oslikava na centralnom 5,8-inčnom na dodir osjetljivom ekranu. Čitavu operaciju prati i adekvatno zvučno upozorenje. Pri kretanju na uzbrdici vozaču asistira HLA sistem, koji zadržava kočionu silu do 2 sekunde, kako bi automobil krenuo glatko i bez trzaja ka nazad. Da bi vožnja bila što ekonomičnija ugrađen je i Stop sistem, koji uglađeno pali i gasi automobil prilikom zaustavljanja, odnosno kretanja. Uz pomoć SCBS-a Mazda 6 ima mogućnost radarskog nadzora saobraćaja ispred vozila i automatskog kočenja kod kretanja u koloni pri brzinama od 6 do 30 km/h. Mrtvi ugao kontroliše RVM, a gubitak putanje u saobraćajnoj traci LDW sistem. Kada na sve to dodamo i standardne sisteme za kontrolu stabilnosti, proklizavanja i kočione sile, te MRCC radarski tempomat sa mogućnošću aktivnog kočenja u slučaju nailaska na drugo vozilo i ubrzavanja do zadate brzine po njegovom prestrojavanju i oslobađanju saobraćajne trake, Mazda 6 s pravom zaslužuje epitet visokotehnološkog automobila.

 


Enterijer u najbogatijem paketu opreme miriše na luksuz. Kvalitet izrade je prvoklasan, a tako djeluju i svi ugrađeni materijali. Najvišu ocjenu zaslužuje i perfektna zvučna izolacija. Električno podesiva prednja sjedišta su sportski profilisana i obložena crnom kožom, prošivenom ukrasnim crvenim koncem. U istom stilu su obrađena i zadnja, ali i obloge vrata, te središnji naslon za ruku. Kožom su presvučeni i ručica mjenjača, te palica klasične ručne kočnice. Struktura enterijera u suštini je identična onoj iz CX-5 modela, mada je kabina „šestice“ osjetno skupocjenija. Ergonomija je na visokom nivou, dok su sve komande njemački jednostavne i konkretne. Idealan položaj za upravljačem lako će naći i dvometraši, a iza njih ostaje dovoljno prostora za putnike sa zadnje klupe. Instrument tabla sa tri okrugla hromirana prstena, slična je nekim Mercedesovim rješenjima. Pregledna je i ugodno osvijetljena. Sve ostale za vožnju bitne informacije sažete su na ekranu putnog računara, koji bi prema današnjim standardima mogao imati i poneki piksel više. Za razliku od većine konkurenata, koji uz svoje modele nude centralne ekrane veće od 6, 7 inča, Mazda se još uvijek zadovoljava sa 5,8-inčnom dijagonalom. Mada je osjetljiv na dodir, praktičnije ga je koristiti putem HMI sistema sa džojstikom i pomoćnim komandama instaliranim iza ručice mjenjača. Savremena multimedija osim Bose Premium audio sistema sa 8 zvučnika, objedinjuje i Bluetooth telefon, te Tom Tom navigaciju, za koju je BiH nažalost još uvijek „nepoznata teritorija“.

 


Uz „šesticu“ Mazda nudi isključivo savremene Skyactiv benzinske i dizel agregate, koji imaju jedinstven stepen kompresije od 14:1. Na testu smo imali prilike isprobati 2.2-litarskog dizelaša, koji je osim u verziji sa 175 KS, dostupan i u nešto slabijoj, ali ekonomičnijoj sa 150 „konja“. Zahvaljujući niskom stepenu kompresije, ovaj agregat je sušta suprotnost u odnosu na ostale savremene dizelske agregate. Na gas se odaziva kontinuirano, bez pretjerane „turbinske“ žestine i dizelski netipično se vrti osjetno više od 4000 o/min, kada većina konkurenata naprosto „umire“. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h koje traje 8,4 sekunde i maksimumom od 216 km/h, sasvim je adekvatan suparanik slično motorizovanoj konkurenciji. Mada je testni prosjek od 7,6 litara poprilično veći od 4,8, koliko fabrički obećava Mazda, on je i dalje uzoran za limuzinu ove klase i gabarita. Na visokom nivou je i novi šestostepeni automatski mjenjač. Mada nije brz kao mjenjači sa dva kvačila, dovoljno je ugodan i bestrzajan da mu ne možete naći razumnu zamjerku u vožnji. Štaviše, sa dodatnim komandama za prebacivanje brzina iza kola upravljača sposobna je pružiti i dozu sportske zabave. U tim trenucima dolaze do izražaja i snažne kočnice, koje spremno grizu „asfalt“ nakon svakog odlučnijeg pritiska na papučicu, te odlično izbalansirano vješanje. Da je prije svega ugodna krstarica, pa tek onda lovac na krivine, Mazda 6 pokazuje sa poprilično laganim servo upravljačem. Mazda 6 CD175 Revolution je bez ikakve sumnje jedna od najekskluzivnijih limuzina srednje klase, koja ima dovoljno aduta da opravda i vrtoglavih 74.200 KM, koliko sa svim dodacima košta bogato opremljeni testni model. No u bh. uslovima, gdje je opterećena carinskim izdacima zbog njenog japanskog porijekla, puno više šansi za uspjeh ima sa početnim dizelašem od 150 KS i drugim, ali potpunim Challenge paketom opreme, za koji treba izdvojiti 56.300 KM.

Datum objave: 03/12/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook