Naslovna > Automobili > Ford > S-Max i Galaxy > Limuzina u tijelu monovolumena
FOTO GALERIJA (18)

Test - Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium

Limuzina u tijelu monovolumena

Redizajnirani S-Max donosi snažan i ne pretjerano rastrošan dizel agregat, izražajniji dizajn, te udobniji enterijer, koji je u kombinaciji sa najbogatijim Titanium S paketom opreme spreman da parira onome što nude mnoge luksuzne limuzine...

Mnogi proizvođači automobila tokom cijele istorije autoindustrije eksperimentisali su sa spajanjem nekoliko klasa u jedno vozilo, ali je to samo malobrojnima polazilo za rukom. Upravo zbog toga MPV S-Max je za Ford po mnogo čemu važan automobil. Ovaj model je debitovao 2006. godine, a predstavljao je neobično skladnu fuziju klasičnog porodičnog MPV-a, te brojnih elemenata koji karakterišu limuzine, pa čak i sportske automobile. Sa potpuno novim karakterom, koji je privukao i novu uglavnom mlađu populaciju vozača, ovaj model postigao je zapažen uspjeh na tržištu, a nove varijante, kao što je testirana 2.0 TDCi verzija sa 163 KS i Titanijum paketom opreme, trebali bi ga zadržati u samom vrhu MPV klase.

 

 

 

Već na prvi pogled jasno je da redizajnirani Ford S-Max nije klasični monovolumen, što najviše otkrivaju njegove neuobičajene proporcije za ovu klasu vozila. Fordov sportski van u dužinu mjeri 4.768 mm, širina mu iznosi 1.884, dok je visok relativno malih 1.658 mm. Testna Titanijum verzija isticala se i atraktivnim 17-colnim lakim naplacima sa pneumaticima dimenzija 225/50, koji su uz škrge iza rubova prednjih blatobrana, te zatamnjena stakla iza B stuba i najzaslužniji za prilično agresivan nastup ovog modela. Najupečatljiviji dio novog S-Maxa je prednji kraj sa velikim trapezoidnim svjetlima i niklom obrubljenom maskom hladnjaka, pored koje su pozicionirana i svjetlosna tijela za maglu, kao i dnevna LED svjetla. Da je Ford S-Max vizuelno veoma uspješno vozilo, otkriva i pogled na zadnju sekciju, gdje su velike limene površine uspješno razbijene sa izvanredno skrojenim LED svjetlima.


 

S obzirom na to da se iznad Titanium nalazi samo još bogatiji Titanium S paket opreme, aranžman enterijera finalizovan je tako da zadovolji i najzahtjevniju klijentelu multifunkcionalnih vozila. U skladu s koncepcijom, prostora ne nedostaje bilo gdje da se smjestite u S-Maxu, izuzev trećeg reda sjedišta, koja su namijenjena nižim osobama ili djeci. Kvalitet upotrijebljenih materijala je na vrhunskom nivou, te se uz odličnu završnu obradu sada slobodno može uporediti sa bilo kojim od predstavnika takozvanog premijum segmenta, u kojem uglavnom prednjače njemački automobili sa značkom Audija, BMW-a ili Mercedesa. Nota individualnosti je još jedan detalj kojem je pridata velika pažnja tokom razvoja S-Maxa, što je najviše vidljivo po skladnoj kombinaciji analogno-digitalnih instrumenata, lijepo aranžiranom centralnom grebenu sa aplikacijama u metaliziranom i klavir lak stilu, te avionskoj polugi parkirne kočnice. Sve je jednostavno tu i logički postavljeno na pozicijama, koje ne traže bilo kakvo privikavanje. Osim atraktivnog dizajna, oprema je ta koja predstavlja šlag na tortu, jer vozaču i putnicima, između ostalog, na raspolaganju stoje tempomat, keyless start sistem, automatska klimatizacija, Sony audio-uređaj, parking asistencija te mnogi drugi detalji sa veoma dugačkog spiska Titanium opreme.

 

 

S obzirom na porodičnu orijentisanost, Ford S-Max po potrebi može poslužiti i kao pravi luksuzni dostavnjak, što najviše treba da zahvali Fold-Flat sistemu, koji omogućava potpuno ravnu tovarnu površinu. Kada je svih sedam sjedišta zauzeto, zapremina prtljažnika iznosi 285 litara, da bi se oslobađanjem sjedišta zapremina povećala do krajnjih 2.000 litara. Na testu dinamičkih osobina na ispit smo stavili kombinaciju turbodizelskog četverocilindraša sa 163 KS, automatske transmisije i mase S-Maxa od priličnih 1.668 kilograma. Kao što je bio slučaj i sa prethodnikom, i redizajnirani Ford S-Max spada u grupu najsposobnijih automobila u svojoj klasi, a tajna leži u kapacitetnom ogibljenju sastavljenom od prednjeg vješanja sa poprečnim ramenima i zadnje multilink osovine. Dodamo li svemu i elektronska pomagala, kao što su ESP sa IVD kontrolom proklizavanja, nisko težište, te uravnoteženost kompletnog podvozja, jasno je zašto ovaj MPV kotira kao jedan od takozvanih „vozačkih” automobila.


    MOTOR            SRČAN OD STARTA          
Na testu smo imali provjereni 2.0-litarski TDCi common-rail agregat, koji pomoću varijabilnog turbo punjača na izduvne gasove, opremljenim hladnjakom vazduha, pri niskih 3.750 o/min isporučuje 163 KS. Fordov četverocilindraš prilično je izdašan i po pitanju obrtnog momenta, jer maksimalnih 340 Nm konstantno je raspoloživo u režimu između 2.000 i 3.250 o/min. Posebnost našeg testiranog modela ogledala se i u prenosu snage na podlogu, za šta je bio zadužen šestostepeni Powershift automatski mjenjač.

 

 

I pored jednoprostorne forme, te razvučenog međuosovinskog razmaka od 2.850 mm, S-Max je veoma okretno vozilo, koje tek na samom limitu počinje da se ponaša kao tipični prednjepogonaš, tačnije počinje sa proširenjem idealne putanje. Tokom mjerenja performansi, Fordov MPV je demonstrirao da može ostvariti ubjedljive brzinske prosjeke, što najbolje pokazuju ubrzanje do 100 km/h za 9,9 sekundi i maksimalna brzina od visokih 204 km/h. Sve u svemu, fantastični rezultati za jedno porodično orijentisano vozilo. S druge strane neće ostati razočarani ni kupci koji preferiraju ekonomičnu vožnju, jer tokom našeg testiranja ostvarili smo prosječnu potrošnju od 7,8 litara eurodizela, što je i više nego prihvatljiv rezultat za vozilo ove klase i ovakvih gabarita. U pozitivnosti možemo uvrstiti i izdržljivi kočioni ABS sistem sastavljen od diskova na obje osovine, sposoban da Fordovog MPV-a sa 100 km/h zaustavi za 41,8 metara.

Datum objave: 22/11/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook