Naslovna > Automobili > Opel > Corsa > Ljubav na drugi pogled
FOTO GALERIJA (23)

Test – Opel Corsa 1.4 Turbo Color Edition

Ljubav na drugi pogled

Ako vam se na prvi pogled učini da Opel nije značajno promijenio Corsu, napravićete veliku grešku, jer se ispod prepoznatljivih kontura krije potpuno novi i višestruko ozbiljniji automobil, koji je od prethodnog značajno bolji na svim poljima...

Ponavljanje je majka znanja! Koliko smo samo puta čuli ovu profesorsko-roditeljsku mudrost dok smo bili u đačkim klupama i koliko nam je puta ta ista mudrost bila mrska? Nebrojeno. No, alternative nema, jer ako želite utvrditi gradivo i dobiti najbolju moguću ocjenu, onda trebate samo ponavljati, ponavljati i ponavljati. U slučaju Opela ponavljanje ćemo zamijeniti sa usavršavanjem i dobićemo šablon po kojem je razvijena nova, peta generacija Opel Corse, interno označena slovom E.

 


Temelj za novu, petu Corsu, udaren je još prije osam godina, kada je javnosti predstavljena njena prethodnica Corsa D, koju je Opel temeljno redizajnirao čak dva puta, 2010. godine, a zatim i 2011. godine. Ovakav pristup i konstantno usavršavanje Opelu su se višestruko isplatili, jer je Corsa već dugi niz godina jedan od njegovih najprodavanijih evropskih modela, koji se i u zrelim godinama uspješno hrvao sa višestruko mlađom i modernijom konkurencijom. No, stigla je svježa krv. Proporcijski Corsa E neodoljivo podsjeća na prethodni model, mada nudi dosta dizajnerski originalnih i drugačijih detalja. Tu su potpuno nova glavna svjetla, dvodijelne pozicije u stilu Merive, te modernije stilizovani zadnji i prednji branik za velikim Opelovim logotipom u sredini. Kod testnog trovratnog modela uočljiv je i „istanjen“ korijen C stuba, a upečatljiva je i njegova Colour Edition oprema sa crnom maskom hladnjaka, 16-inčnim aluminijumskim naplacima, krovom i retrovizorima, koja omogućava niz interesantnih kombinacija sa različitim bojama. U ovom paketu dolaze i zatamnjenija zadnja stakla. Mada su bočne površine ukrašene sa dva pregiba, koji Corsu povezuju sa Insignijom i društvom, prava je šteta što na velikim vratima nema plastične lajsne. Ma koliko savršeno bio ofarban, Corsin lak nije imun na spontane dodire sa vratima ostalih parking komšija. Za jedan urbani automobil, koji će veći dio svog života provesti u gradskoj džungli, izostanak ovog naizgled nebitnog detalja, učinio nam se jako bitnim. Ruku na srce, ni konkurencija tu nije bolja, jer ni Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Peugeot 208, Škoda Fabia... na vratima nemaju nikakve zaštite. Da ne bismo ostali dužni, primijetićemo da ih još imaju modeli poput Renault Clija ili Hyundaija i20 sa petoro vrata. Generalni zaključak o dizajnu direktno je vezan za novosti, koje nova Corsa nudi ispod lima, a nudi ih puno više nego što se to da zaključiti po njenom vanjskom izgledu.

 


Ako izvana proporcijski veoma liči na prethodni model, u enterijeru taj osjećaj u potpunosti blijedi. Sve je novo, modernije, savremenije i nama lično ljepše oblikovano. I pod rukama je puno bolji osjećaj, posebno ako prvi kontakt s novom Corsom imate kao mi u bogatom opremljenom Color Edition modelu, sa dosta dodatne opreme. Trokraki kožni upravljač odlično je profilisan i pruža ugodan oslonac za ruke, a njegov idealan položaj lako je pronaći zahvaljujući podešavanju po visini i dubini. Instrument tabla je pregledna, a prateći digitalni mjerači i putni računar informativni i jednostavni za očitavanje. Očima je ugodna i njihova noćna grafika, sa bijelom rasvjetom, crvenim kazaljkama i plavičastom pozadinom displeja putnog računara. Gornji dio instrument panela obložen je u mekanu plastiku, a sredinom dominira veliki ukrasani umetak obojen u kombinaciju bijelog i crnog klavir laka. Mana mu je što se lako masti i pamti dodire prstiju. No, lijepo izgleda, a između ove dvije činjenice svakako treba tražiti kompromis. Na njegovoj sredini se ugnijezdio opcioni 7-inčni na dodir osjetljivi ekran Intellilink mumtimedijalnog sistema, koji u sebi objedinjuje radio, handsfree telefon, sistemska podešavanja i navigaciju. Ova zadnja opcija je ponuđena u saradnji sa pametnim telefonima, koji rade na Android i iOS platformama, te Opelovom BringGo aplikacijom, koja omogućava navigaciju u realnom vremenu putem interneta. Veza sa Android  telefonima se ostvaruje putem Bluetootha, a iOS preko USB kabla i konektora. Povezivanje sa automobilom i Intellilinkom zahtijeva poštovanje određenih procedura, a sam način daljeg korištenja je jednostavan. Kod Intellilink sistema treba pohvaliti i jednostavnost pri upravljanju svim aplikacijama, a posebno beskontaktnim telefoniranjem, sa prekidačima za uspostavljanje i prekidanje veze instaliranim na upravljaču.

 

Sedam inčni ekran ima ugodnu crveno-bijelu pozadinu, a na njemu je dok automobil stoji moguće pogledati fotografije ili video sadržaje sa prenosnih uređaja. Sekundarne komande za centralnu bravu, eco režim vožnje, parking senzori i ostalo su lijepo stilizovani i izdvojeni sa strana multimedijalnog ekrana. I komande automatskog klima uređaja su lijepe i jednostavne za upotrebu, ali i pomalo prenisko postavljene. Sjedišta nude odličan kompromis između udobnosti i tvrdoće, a u njima će se ugodno osjećati i krupnije osobe, zahvaljujući visokom naslonu, ali i raskošnoj mogućnosti podešavanja. Ručica za njihovo preklapanje i pomjeranje ka naprijed je u naslonu, a prostor koji se dobija dovoljan je za korektan pristup zadnjoj klupi. Od prošle Corse preuzete su tek ručice svjetala i brisača...

 


Da je nova Corsa ipak potpuno nova, a ne temeljno redizajnirana, najbolje se osjeća u vožnji. Vješanje je uvjerljivije i nudi optimalan kompromis između krutosti i udobnosti. Neutralnije je na nagle promjene pravca i poprečne neravnine, a na lošim putevima i osjetno tiše. Upravljač je direktniji, a u „gradskom“ City režimu toliko lagan da ga i mala djeca mogu bez problema okretati. Mada se neće naći u fokusu bh. kupaca koji uglavnom uz Corsu biraju početne benzinske ili dizelske agregate, 1.4 Turbo, koji je sa dosadašnjih 120 ograničen na 100 KS zaslužuje najtopliju preporuku. Izuzetno je miran i uravnotežen u radu, a kad ga „podapnete“ iz izduvne cijevi zabrunda ugodnom promuklošću kao istinski sportista, što je pravi mamac za mlađe kupce. No, njegov karakter nije samo „sportski“, jer se ugodno vozi u svim rasponima obrtaja od onih najnižih do onih najviših, kada pokazuje iznenađujuću raskoš 200 Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 1.850 do 3.500 obrtaja. Povrh svega, iznenađuje prosječnom potrošnjom, koja varira od 5,5 litara na otvorenoj cesti do 7,5 ili 8 po gradu. I sve to s opuštenom nogom na pedali gasa i osmjehom na licu, koji vožnja testne Corse neminovno mami na lice svakog vozača.

Na kraju šta reći, osim da je prava šteta što će zbog umjerene promjene dizajna mnogi pomisliti da je Opel još jednom redizajnirao Corsu D. A nije, riječ je o potpuno novom automobilu, koji nudi skladniji, moderniji i ima kvalitetniji enterijer, ljepše se vozi, udobniji je i stabilniji, ali i tehnološki napredniji. Za model poput testnog na bh. tržištu treba izdvojiti 27.000 KM, što nije mali iznos, ako se uzme u obzir da najpovoljnija Corsa E sa 1.2 benzincem od 70 KS košta 19.597 KM. Početna cijena trovratne Color Edition Corse sa testnim pogonom je 24.643 KM.

Datum objave: 12/11/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook