porsche
Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Ljubav se nastavlja
FOTO GALERIJA (7)

Vozili smo - Škoda Octavia III

Ljubav se nastavlja

Prve vožnje treće generacije jednog od najomiljenijih automobila na bh. tržištu uvjerile su nas da Škoda u svojoj gami ponovo ima “besteselera”...

Sa rastom prodaje od oko 20 odsto u 2012. godini Škoda je svojevrsni hit u automobilskom svijetu. Proučavajući ovogodišnju statistiku mnogi ekonomski stručnjaci su se zapitali ako je snažan vjetar u leđa češkom proizvođač u prošloj godini zaduvao samo jedan novi model Citigo, kako će tek biti u 2013. godini, kada Škoda planira uvesti čak šest novih modela.


Prvi je Rapid, a drugi potpuno nova Octavia. Zasnovana je na istoj osnovi kao i Golf VII. Sa njim dijeli paletu savremenih i snažnih turboagregata, kao i mnoštvo detalja iz serijske i dodatne opreme. Sam automobil u stvarnosti djeluje privlačno. Osjetno je masivniji i profinjeniji u odnosu na prethodnika, a pažnju plijeni izrazito čistim linijama karoserije. Prve kilometre sa novom Octaviom odvezli smo sa 1.6 TDI agregatom (105 KS) i bogatim Elegance paketom opreme. Bolja zvučna izolacija osjeti se u startu, ali je razlika u odnosu na Golf u ovom segmentu još primjetna.

 

Arhitektura enterijera je krajnje jednostavna, nenametljiva, a kvalitet izrade, čak i kod predserijskih testnih modela, na veoma visokom nivou. Manji TDI agregat je kao i do sada namijenjen prvenstveno racionalistima, odnosno ekonomski orijentisanim kupcima, a njegov osnovni kvalitet je očekivano skromna potrošnja, koja se u trenucima naše opuštenosti sa lakoćom spuštala ispod četiri litre. S druge strane dinamika vožnje je sasvim pristojna, što nas je navelo na zaključak da bi ova kombinacija mogla biti idealna za porodične ljude, koji traže veliku i udobnu limuzinu, sa ekonomičnim pogonom i prtljažnikom od raskošnih 590 litara. Nakon manjeg TDI agregata isprobali smo potentni 1.8 TSI agregat sa 180 KS i sedmostepenim DSG mjenjačem. U odnosu na onaj koji se ugrađivao u Octaviju 2, novi TSI ima zupčasti remen umjesto lanca, ali i 20 KS više.

 

 

 

Zahvaljujući rafalnom šaltanju DSG-a i turbine, koja do daha dolazi već pri 1.250 obrtaja, nova Octavia do 100 km/h stiže za samo 7,4 sekunde, dok joj je krajnji domet na respektabilnih 231 km/h. Mada Česi navode za ovaj agregat prosjek od samo 5,7 litara, mi smo tokom kratke vožnje taj rezultat s lakoćom duplirali. Teškom nogom na gasu iskušavali smo zadnje Mulitilik vješanje, jer smo u verziji sa 1.6 TDI agregatom pozadi imali klasičnu polukrutu osovinu. Razlika između ove dvije koncepcije se osjeti u vožnji, ali ne toliko da bi kupci manjih agregata trebali biti ljubomorni. Škodini inženjeri su u oba slučaja odlično uskladili mogućnosti vješanja sa mogućnostima motora i elektronike, pomirivši tako potrebe i očekivanja koja mogu imati kupci niže i više platežne moći. Prva vožnja veće, ugodnije i opremljenije Octavije potvrdila je naša očekivanja da je riječ o još jednom odličnom automobilu koji nam dolazi iz Mlade Boleslav i koji će, prema svemu viđenom, veoma brzo prirasti za srce mnogim bh. kupcima.

 

Datum objave: 10/03/2013
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook