Naslovna > Automobili > Ford > Ka > Ljubimac ulice
FOTO GALERIJA (17)

Test - Ford Ka 1.2i Digital Art

Ljubimac ulice

Najmanji Fordov model spada u grupu čistokrvnih lifestyle automobila, sa mnoštvom različitih mogućnosti uređenja vanjštine i enterijera. Sa 1.2-litarskim benzincem, dinamičnim vješanjem i odličnim manevarskim sposobnostima, pruža veliki užitak u vožnji u zahtjevnim urbanim sredinama...

Prva generacija Forda Ka u svojoj klasi je važila za pravi vozački automobil, koji je i pored skromnog pogona bio u stanju pružiti mnogo zadovoljstva. Odlična stabilnost, korektna udobnost, te specifičan dizajn privukli su mnogo vozača, a posebno vozačica.
Nakon nepunih 11 godina proizvodnje na scenu je stupila nova generacija, razvijena u saradnji sa Fiatom. Novi Ka zasnovan je kao i Fiat 500 na platformi aktuelne Pande i proizvodi se u zajedničkim pogonima u poljskom gradu Tychy. Model koji smo testirali sa 1.2-litarski benzincem i Digital Art paketom opreme jedan je od privlačnijih modela u Fordovoj ponudi.

 

 

 

 

Dizajneri su se svojski potrudili da zadrže prepoznatljivu formu sa kupolastim krovom, kratkim prevjesima i točkovima pomjerenim u krajnje uglove karoserije. Prednji dio zrači sportskom notom, za šta je osim atraktivnih svjetala zaslužna i trapezoidna maska hladnjaka, istaknuta jarko zelenom bojom. Upravo ovaj detalj, kao i ukrasne trake na poklopcu motora, krovu i zadnjoj sekciji, novi Ford Ka predstavljaju u sportskom svjetlu, što će se prije svega svidjeti mlađoj populaciji, kojoj je ovaj automobil i namijenjen. Sportskom notom odiše i zadnji dio, u uljepšan niklovanim završetkom izduva, ali ipak najdominantniji detalj čini upečatljiva svjetlosna grupa sa okruglim unutrašnjim tijelima.

 

 

I pored veoma kompaktnih dimenzija, tačnije dužine od 3.620, širine od 1.660 i visine od 1.505 mm, Ford Ka pruža iznenađujuće prostran enterijer. Čuda ipak ne treba očekivati, jer međuosovinski razmak od 2,3 metra ne obećava kraljevski komfor, ali solidnu prostranost za dvije odrasle osobe i dvoje djece, odnosno osobe nižeg rasta, svakako može. Ono što fascinira u enterijeru novog Forda Ka je briga za detalje. Bogati Ford Individual paket, odnosno njegov dio u testnom modelu nazvan Digital Art, donosi nekoliko zanimljivih detalja zbog kojih se Ka slobodno može okarakterisati kao lifestyle automobil. Osim udobnih sjedišta, većini vozača će se svidjeti atraktivni sjajni umeci na trokrakom servo upravljaču, centralnoj konzoli te oplatama vrata, čiji je prioritetni cilj razbiti monotoniju sivih plastičnih površina od kojih je izrađena većina unutrašnjosti.

 

 

U pogledu ugrađene opreme, novi Ford Ka sa Digital Art paketom opreme spada u jedan od opremljenijih u klasi. Potpuna i pregledna analogno-digitalna instrument tabla ističe se lijepom, gotovo sportskom grafikom, a tu su i manuelna klimatizacija, elektrifikovani vanjski retrovizori i podizači stakala, fabrički audio CD sistem, kao i prednji i bočni vazdušni jastuci. Zbog malih dimenzija vozila, velika bočna vrata i easy entry sistem preklapanja prednjih sjedišta ipak nisu dovoljni za lagan ulazak na zadnju klupu, iza koje se nalazi prtljažnik od solidnih 225 litara. Poželite li putovati udvoje, preklapanjem zadnje klupe zapremina raste na znatno iskoristivijih 710 litara, što je solidan rezultat za vozilo ove klase.

 

 

 

 

Mali 1.2-litarski benzinski četverocilindraš Duratec serije i pored klasične konstrukcije sa jednom bregastom osovinom u glavi i dvoventilskom tehnologijom, uspijeva da pri 5.500 o/min na prednju osovinu isporuči solidnih 69 KS. Ovaj agregat, koji pri 3.000 o/min  ostvaruje i 102 Nm obrtnog momenta, stiže u kombinaciji sa petostepenim ručnim mjenjačem čija su osnovne osobine dobra usklađenost sa karakteristikama motora i solidna preciznost. Već na prvi pogled 15-colni aluminijumski točkovi pomjereni u krajnje uglove karoserije i njihov izdašan trag od 1.410 mm ulijevaju povjerenje, a to je i recept zahvaljujući kojem je i prošla serija ovog mališana zaradila odlične ocjene. Sa druge strane, podvozje se može svrstati u jednostavnija, jer dok je na prednjem dijelu postavljena uobičajeno McPherson vješanje, na zadnjem dijelu je radi uštede na prostoru iskorišćena kompaktna polukruta osovina. Tokom uobičajenih provjera, Ford Ka se i pored nešto većeg naginjanja karoserije pokazao kao veoma agilno vozilo, sa predvidljivim ponašanjem i na limitu, kada se javlja blago zanošenje zadnjeg dijela.

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra benzin
1.242 ccm
51 kw 69 KS pri 5.500 o/min
102 Nm pri 3.000 o/min
0-100   13,1 s
Max.  159 km/h
p. pot.  5,1 litar bezolovni

 

 

Mjerenja na stazi su pokazala da Ka do 100 km/h stiže za 12,8 sekundi, nakon čega, uz nešto više zaleta, ostvaruje i maksimalnu brzinu od 161 km/h. To su solidna ostvarenja, koja treba pripisati i dobro proračunatim odnosima petostepenog ručnog mjenjača, kao i relativno maloj masi vozila od 865 kilograma. Osim solidnih kočnica u kombinaciji disk/doboš, koje su Fordovog mališana sa 100 km/h zaustavljale za 42,3 metra, u pozitivnosti možemo ubrojiti i prosječnu potrošnju od testne 7,1 litre bezolovnog goriva. Sa lakšom nogom na gasu, potrošnju je moguće smanjiti za litru, dvije, a sa druge strane ako poželite iz malog 1.2-litraša izvući maksimum, sa lakoćom će potrošiti i nepunih devet litara benzina.

Datum objave: 27/01/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook