Naslovna > Retro > Lotusov model za mase
FOTO GALERIJA (8)

KIA Elan

Lotusov model za mase

Jedan od izuzetno rijetkih ali i neobičnih modela je KIA Elan – roadster koji se pod imenom KIA proizvodio svega tri godne, a čija je priča o nastanku izuzetno zanimljiva

Krajem osamdesetih godina dva izuzetno različita proizvođača u svakom smislu, odlučuju se na proizvodnju roadstera za široke narodne mase. Mazda kreće sa proizvodnjom modela MX-5, poznatog još kao Miata u SAD-u i Eunos Roadster u Japanu, a Lotus koji je tada bio u vlasništvu GM-a okreće se razvoju modela Elan M100.

 

Oba dvosjeda su predstavljena 1989. godine, no samo je Mazda MX-5 postala planetarno popoularna i jedan od fenomena autoindustrije.  Ironično je da je Mazda razvijajući MX-5 htjela da napravi direktnog konkurenta Elanu iz 1960-tih, sa naglaskom na nostalgični dizajn, naglašena svjetla i naravno pogon na zadnje točkove prilagođen tom vremenu. Sa druge strane, britanski proizvođač je dizajnerske linije okrenuo ka budućnosti i možda najveću grešku napravio sa pogonom. Umjesto na zadnje, Elan je imao pogon na prednje točkove, što je bio Lotusov prvi i posljednji pokušaj proizvodnje jednog modela sa pogonom na prednje točkove. No, i pored toga Lotus Elan je bio cijenjen model zbog odlične kontrole upravljanja i futurističkog izgleda, ali je postao žrtva vlastite visoke cijene, koja je bila mnogo veća od one koju je imala Mazda MX-5 čija je vožnja bila zabavnija zbog pogona na zadnjim kotačima. 

 

Lotus Elan je ostao u proizvodnji sve do 1995. godine i kao agregate je koristio dva modifikovana 1.6-litarska benzinca čiju proizvodnju potpisuje Isuzu, koji je također tada bio vlasništvo GM-a.  Osnovni model bio je pogonjen atmosferskim agregatom sa 130 KS, dok je Lotus razvio turbo za verziju sa 162 KS. Nakon što je Lotus posljednju seriju Elana proizveo 1995. godine, prava na model prodao je KIA-i koja je tada bila samostalni proizvođač. KIA je elan proizvodila tri godine, do 1999. a u međuvremenu je doživjela bankrot i preuzimanje od strane Hyundai-a.  Vizuelno, Elana pod značkom KIA-e bila je identična Lotusovom modelu, osim nekih sitnica kao što su oznake, svjetlosne sekcije, oblik mjenjača i upravljača i insturment tabla. No najveća promjena je bila nevidiljiva za oko, a osjetila se u vožnji. Orginalni 1.6 litarski agregat, KIA je zamijenila sopstvenim 1.8-litarskim četverocilindrašem sa 152 KS. Za kraj, Elan pod značkom KIA-e je mnogo teže naći nego orginalni model pod značkom Lotusa. No, mi smo iz znatiželje na jednom od njemačkih autooglasnika našli dva modela KIA Elan.  Prvi od njih, u žutoj boji (na slici) prešao je samo 65.000 km i košta  9.600 Eura, dok je drugi (crni) prešao 75.000 km i ima cijenu od  7.700 Eura. 

Datum objave: 04/05/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook