Naslovna > Automobili > Ford > Fiesta > Maksimum izvučen iz minimuma
FOTO GALERIJA (32)

Test – Ford Fiesta Titanium 1.0 GTDi EcoBoost

Maksimum izvučen iz minimuma

Srčani mali benzinac u kombinaciji sa Powershift automatikom Fiesti omogućava da s lakoćom prati ritam gradske vožnje, ali i na otvorenoj cesti, gdje do izražaja dolazi bogata Titanum oprema, potpomognuta brojnim ekskluzivnim dodacima...

Aktuelna Fiesta jedan je od najdugovječnijih modela u gradskoj klasi. Predstavljena je 2007. na Sajmu automobila u Frankfurtu, a redizajnirana 2013. kada je između ostalog dobila novu masku u stilu Aston Martina, moderniji enterijer i trocilindrične turbobenzinske motore. Originalni dizajn koji je osmislio Stefan Lamm nije se suštinski mnogo mijenjao. Razumljivo, jer je svih ovih godina upravo on bio i ostao jedan od najjačih Fiestinih aduta. Bez obzira na to da li gledali u originalni model iz 2008. ili redizajnirani iz 2013, veoma brzo ćete doći do istog zaključka. Fiesta izgleda bezvremenski, a njeni obrisi će još dugi niz godina biti atraktivni i privlačni.

 


Testni model je još naočitiji zahvaljujući najvišem Titanium paketu, ali i bogatoj dodatnoj opremi, sa kojom je „luksuziran“ enterijer. Skupocjena oprema s vana se prepoznaje po prednjim dnevnim i zadnjim LED svjetlima, hromiranim rubovima svjetala za maglu i umecima na prednjem braniku. Hroma ima i na lajsni, koja razdvaja vrata od prozora, a u istom stilu je ukrašena i lajsna sa integrisanom ručicom za otvaranje prtljažnika. Šlag na tortu su 16-inčni desetokraki alu naplaci sa gumama dimenzija 195/50. Ovako ušminkana testna Fiesta odaje utisak da je tek na početku, a ne na kraju veoma uspješne karijere. Da je riječ o automobilu starije generacije odaju tek rijetki i teško primjetni detalji, poput prednjeg blatobrana čiji donji dio se nesavršeno utapa u prag. Kod najnovijih Fordovih modela prag je izveden iz jednog dijela, zbog čega je spoj sa krilom blatobrana manje primjetan.

 


U enterijeru Fiesta neodoljivo podsjeća na četiri godine mlađeg Focusa. Mada se za potrebe evropskog tržišta proizvodi u Njemačkoj, njena nas kabina suštinski nimalo ne podsjeća na tu činjenicu. Naime, navikli smo da gotovo svi njemački predstavnici i njihove izvedenice u enterijeru njeguju funkcionalistički stil, bez mnogo estetskih akrobacija. Fiesta je u tom pogledu opuštena i mladalački razigrana, do te mjere da nekad prednost daje estetici ispred funkcionalnosti. To nužno ne mora biti nedostatak, posebno ako vas mazi prebogata oprema kakvu smo imali u testnom modelu. Ne sjećamo se kada smo u automobilu gradske klase imali grijano vjetrobransko staklo, a i grijana prednja sjedišta su bila rijetkost. Pozadinu vozila nadgleda širokougaona kamera. Tu su i parking senzori koji anuliraju činjenicu da Fiesta i nije baš najpreglednija. Vanjski retrovizori su električno podesivi, ali i preklopivi. Imaju čak i sistem osvjetljenja okoline vozila. Pod šifrom Ice Pack 8 krije se Sonyjev stilski audio sistem, sa CD/MP3 čitačima, USB i Aux konektorima, 4,2-inčnim TFT displejom u boji, Sync I glasovnim upravljanjem, Bluetoothom, osam zvučnika i multifunkcionalnim komandama na upravljaču. Kad na sve dodamo automatski klima uređaj, senzore za kišu, sistem automatskog podešavanja svjetala, tempomat i još mnogo, mnogo toga, razumljivo je zašto u drugi plan pada činjenica da ćete za lociranje nekih prekidača, komandi i sistema potrošiti mnogo više vremena nego kod klasičnih njemačkih predstavnika, u kojima su neki od nabrojanih dijelova opreme jednostavno nedostupni. Gornji dio instrument panela je pokriven na dodir ugodnom gumiranom reljefnom plastikom, dok su na nižim nivoima obloge od tvrđe, ali čvrsto spojene i uzorno završno obrađene plastike. Prednja sjedišta su ugodna i pružaju dobar oslonac osobama različite tjelesne građe.

 

Pozadi je komfor ograničen spuštenom linijom krova i visokim centralnim tunelom. Sa 295 litara zapremine prtljažnik spada u prosjek klase, a ni maksimalnih 990 litara nisu rekordno ostvarenje. No za mali gradski automobil to bi trebalo biti sasvim dovoljno u većini slučajeva.
Pogon testnog modela nam je ponudio izuzetno zanimljivu kombinaciju trocilindarskog 1.0 EcoBoost turbobenzinca i PowerShift automatskog mjenjača, sa dva kvačila. I jedan i drugi sklop spadaju u aktuelna Fordova tehnološka dostignuća. Podsjećamo da mali trocilindraš već pet godina zaredom, u okviru „Međunarodnog izbora motora godine“, dobija priznanje za „najbolji motor“ u klasi zapremine do jednog litra. Dostupan je u nekoliko verzija: sa 100, 125 i 140 KS. U specijalnoj reli verziji Fieste R2 razvija čak 180 KS, a osim Fieste pogoni još deset Fordovih modela, među kojima je i aktuelni Mondeo. U testnom modelu sa 100 KS i 170 nm obrtnog momenta naspram sebe ima 1.025 kg težak automobil. Suve brojke na papiru pokazuju da se od 0 do 100 km/h stiže za 10,8 sekundi, odnosno da je brzinski maksimum 180 km/h. U praksi sve djeluje žustrije i dinamičnije, naravno ukoliko insistirate na performansama. Da budemo iskreni, kombinacija turbobenzinca i mjenjača sa dva kvačila takav pristup nameće sama, jer je motor srčan i maksimalni obrtni momenat na raspolaganje stavlja već od 1.400 obrtaja, a automatski mjenjač je „sportski brz“. Kada tome pridodate direktan upravljač i čvrsto vješanje pravi gušt je voziti dinamično. Zbog te činjenice, fabrički obećan prosjek od 4,9 litara u praksi je obično osjetno viši. U okviru testa smo prosječno trošili 6,4 litra. S malo pažnje moguće je proći i sa litrom manje. Realna krajnost je negdje oko osam litara. Više od toga postiže se torturom, za koju automobili poput testiranog ipak nisu namijenjeni.

 


Da je testna Fiesta ekskluzivan primjerak malog gradskog automobila potvrđuje i njena cijena od 37.434 KM. To je značajno više od 24.521 KM, koliko košta mali Ford sa istim motorom, petostepenim ručnim mjenjačem i skromnijom, ali potpunom opremom Trend. Za kraj treba dodati da Ford uz svaku Fiestu daje četverogodišnu garanciju, odnosno na 150.000 pređenih kilometara.

 

 

 

 

 

Riječ tržišta
Fiesta je Fordov globalni model, koji se u manje-više neizmijenjenom izdanju prodaje širom svijeta. Osim kao trovratni i petovratni hatchback, dostupna je i kao limuzina. Ovaj model se ne prodaje na evropskom tržištu. Najbolja godina za Fiestu u Evropi je bila 2009. kada je isporučeno čak 459.006 jedinica. Dugi niz godina mali Ford je bio najpopularniji model u klasi. I prošlu godinu je završio na liderskoj poziciji sa 313.610 isporučenih jedinica. Drugi je bio Renault Clio sa 303.204 jedinica, a treći Volkswagen Polo sa 301.462. U prvom kvartalu 2016. Fiesta je zadržala prvo mjesto, ali uz pad prodaje od 4%. Na polugodištu je pala na treću poziciju sa padom od 8%. Prvo mjesto je pripalo Cliu, a drugo Polu. Mada je nerealno očekivati da se Fiestin plasman popravi do kraja godine, aktuelno ostvarenje u osmoj godini proizvodnje je zavidan rezultat.
 

Datum objave: 21/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook