Naslovna > Automobili > Dacia > Duster > Mali trocilindraš sa velikim ambicijama
FOTO GALERIJA (11)

Dacia Duster 1.0 TCe

Mali trocilindraš sa velikim ambicijama

Kako bi uskladila svoju pogonsku gamu sa najstrožim Euro 6d Temp ekološkim standardima Dacia se oprostila od 1,6-litarskog atmosferca, kojeg je zamijenio novi 1.0 TCe trocilindarski agregat sa 100 KS i emisijom CO2 od 125 g/km...

 

Nakon samo dvije godine Dacia je proizvela i isporučila pola miliona Dustera druge generacije što je veoma značajan rezultat za ovu rumunsku kompaniju. On je još značajniji ako se zna da je prva generacija robusnog Dacijinog SUV-a, koja je na tržištu bila prisutna sedam godina, pronašla put do 1,7 miliona kupaca. To praktično znači da će aktuelni model, ako nastavi sa sadašnjim tempom prodaje, sigurno nadmašiti proizvodne rekorde prethodnika, ali i prestići mnoge konkurente. Koliko su velike Dacijine ambicije sa njenim SUV-om najbolje pokazuje nedavno pogonsko osvježenje, koje je uvedeno kako bi se ovaj model dodatno uskladio i prilagodio najstrožim Euro 6d-Temp ekološkim standardima. Naime, Rumuni su dosadašnji 1,6-litarski atmosferski benzinski motor zamijenili sa potpuno novim, savremenijim i ekološki prihvatljivijim 1.0 TCe benzinskim turbo motorom od kojeg se očekuje da bude novi nosilac prodaje na ekonomski skromnijim tržištima poput našeg.

 

 

Novi motor koji nosi oznaku TCe 100 dostupan je isključivo u kombinaciji sa prednjim pogonom i petostepenim ručnim mjenjačem. Iz tri cilindra zapremine 999 kubnih centimetara, maksimalnih 100 KS isporučuje pri 5.000 obrtaja u minuti. Njegov najveći obrtni momenat od 160 Nm dostupan je od 2.750 obrtaja u minuti što ga čini živahnijim i dinamičnijim u odnosu na 1,6-litarskog atmosferca kojeg mijenja. To se najbolje vidi i po perfrmansama novog Dustera koji od 0 do 100 km/h sa njim ubrzava za 12,5 sekundi i može da dostigne najveću brzinu od 168 km/h. Pri tome Dacia uz ovaj motor obećava prosječnu potrošnju od 5,5 litara na stotinu pređenih kilometara uz emisiju CO2 od 125 grama, što je značajno niže u odnosu na 1.6 SCe motor koji je prosječno trošio 6,6 litara i puštao 149 grama CO2 po svakom pređenom kilometru. Osim novog ulaznog benzinskog motora Duster može da se pohvali i sa standardnim kvalitetima koje predstavljaju njegov moderan dizajn i komforan enterijer. Vanjski izgled druge generacije u suštini predstvalja evoluciju prethodnika, koji je dobio nove karoserijske boje i savremenije detalje poput užih masivnijih plastičnih obloga branika, te glavnih svjetala sa integrisanim dnevnim LED svjetlom. S druge strane, zadnja svjetla su postala veća i dobila grafički moderniju formu. Modeli pogonjeni novim 1.0 TCe motorom mogu se kombinovati sa 16 ili 17-inčnim alu naplacima, dok je njihova vanjska estetika direktno povezana sa odabirom jednog od tri ponuđena paketa opreme: Essential, Comfort ili Prestige. I enterijer je moderan i komforan sa potpuno novim sjedištima. U prvom planu su četverokraki multifunkcionalni upravljač, okrugli ventilacioni otvori, klasična analogna instrument tabla, te MediaNav multimedijalni sistem sa kolor ekranom osjetljivim na dodir, koji osim standardne podrške za audio sistem,  telefon, eko vožnju nudi i savremenu navigaciju. Ispod multimedije je potpuno novi automatski klima uređaj, koji je doživio premijeru u Dusteru. Druga generacija Dustera sa novim 1.0 TCe motorom već je dostupna na domaćem tržištu, a za njenu najpovoljniju verziju treba izdvojiti 24.500 KM.

 

BLACK COLLECTOR

Kako bi se odužila svojim najvjernijim kupcima Dacia je ponudila specijalnu Black Collector seriju Dustera, koja je limitirana na samo 500 primjeraka. Ovaj model sa karakterističnom crnom bojom, setom vanjskih naljepnica i sadržajnim paketom opreme, koji se temelji na standardnom Prestige paketu, dostupan je po jedinstevnoj cijeni od 19.490 eura. Kada je riječ o pogonskim karateristikama ove serije, one su limitirane na kombinaciju 1.3 TCe turbobenzinskog motora sa 130 KS i 4x2 pogon. Od specifičnih detalja iz enterijera treba izdvojiti Focal audio sistem i multimediju, koja je kompatibilna sa Android Auto i Apple Car Play aplikacijama, te omogućava jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima.

 

Datum objave: 15/02/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook