Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Mališan s pogledom u nebo
FOTO GALERIJA (24)

Test - Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Sol

Mališan s pogledom u nebo

Dizajnerski usklađen sa ostatkom game, sa savremenom pogonskom i multimedijalnom tehnologijom, bogatom opremom, prostranim i kvalitetnijim enterijerom, te odličnim vješanjem Yaris se nameće kao tvrd orah za konkurenciju, kojoj će najjači adut i dalje biti njegova cijena...

Sredinom ljeta imali smo ekskluzivnu priliku da u pogonima Toyotine fabrike u francuskom gradu Valenciennes prisustvujemo sklapanju prvih prototipova treće generacije Yarisa. Već tada, u tom svojevrsnom automobilskom porodilištu shvatili smo da Japanci imaju velika očekivanja od svog najpopularnijeg evropskog modela.

 

Sa 3,85 metara novi Yaris je punih 10 centimetara duži od prethodnika, ali i kao takav jedan je od najkompaktnijih gradskih automobila, koji za najdužim predstavnicima u klasi Fiat Punto Evom (4,06 m) i Seat Ibizom (4,05 m) na papiru „zaostaje“ 21, odnosno 20 cm. Kada se ovi automobili nađu na parkingu, razlika u dužini je očigledna, ali se ne vidi u unutrašnjosti. Toyotin moto „Veliki, mali“ svoje opravdanje u praksi je dobio po treći put, jer se mirne duše može reći da je i treća generacija Yarisa jedan od najkomfornijih gradskih automobila, za čiji upravljač se s lakoćom mogu smjestiti i dvometraši.

 

Mnogi se sigurno pitaju gdje je „caka“, odnosno gdje Yaris „krade“ prostor u odnosu na konkurente? Najduži Punto ima prtljažnik kapaciteta 275 litara, centimetar kraća Ibiza 292, a dvadesetak centimetara kraći Yaris 286 litara, ali zato Yaris ima identičan osovinski razmak kao i Punto (2.510 cm). Što se nas tiče, tajna Toyotine genijalnosti se krije baš tu, u osovinskom razmaku i točkovima maksimalno pomaknutim u uglove karoserije. Osovinski razmak je uz velikoj mjeri odredio i dizajn automobila, jer nije ostavio puno prostora za eksperimentisanje.

 

Novi Yaris je i pored toga stilski usklađen sa ostatkom Toyotine game, a najsličniji je monovolumenskom Versu, koji je po mnogima trenutno najorginalniji model japanskog proizvođača u Evropi. Napuštajući jajoliki oblik prethodnika i pretapajući se u oštrije, agresivnije forme Yaris je možda izgubio pokoju simpatiju kod ženske publike, ali je proširio krug kupaca na još uvijek brojniju mušku populaciju.


Testni model sa srednjim, ali potpunim Sol paketom opreme, koji uključuje inovativni Toyota Touch&Go sistem, nadograđen je atraktivnim dodacima poput panoramskog krova i 15-inčnih aluminijumskih naplataka. Sve to u kombinaciji sa doplatnom metalik crvenom bojom djeluje odlično ukomponovano. Vizuelni „štimnug“ godi svim čulima, ali i uvećava početnu cijenu za 2.089 KM, koliko kroz doplatu koštaju panoramski krov (999 KM), te „Design Pack“ paket sa uključenim alu-naplacima i maglenkama (1.099 KM). Ipak, treba primijetiti da je vožnja na zadnjoj klupi mnogo zanimljivija sa panoramskim krovom iznad glave, da je samim tim ugođaj poseban, te da vam se čini da niste u Yarisu već u broj većem automobilu. Naravno navedene doplate nisu obavezne, ali je ugodno znati da se jedinstven pogled u nebo sada može dobiti za 999 KM i u gradskoj klasi. Osim putnika u drugom redu, razloga za zadovoljstvo imaju i vozač, i suvozač. Originalni Optitron digitalni instrumenti koji su karakterisali prethodne dvije generacije zamijenjeni su klasičnim i preglednijim okruglim pokazivačima.

 

Osim toga instrumenti su pomjereni ispred vozača, a središnji stub je iskorišten za smještaj Touch&Go multimedijalnog sistema sa 6.1-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Napredne mogućnosti koje nudi ovaj sistem prvenstveno bi se trebale dopasti mlađoj populaciji, koja više ne može da zamisli vožnju bez odgovarajuće muzike, mobilnog telefona, ali i interneta i navigacije, dodataka koji su dostupni u bogatijim paketima opreme. Stariji vozači će palac gore podići kada vide da vožnju unazad olakšava parking kamera u petim vratima, odnosno kada do vrha napune brojne pretince koji su taktički raspoređeni po kabini. Interesantna inovacija koja dolazi besplatno u svakom novom Yarisu je i efikasan sistem pranja vjetrobranskog stakla sa brizgaljkom, koja je pričvršćena na nosač brisača. Kvalitet materijala, prvenstveno plastike, je osjetno bolji u odnosu na prošlu generaciju, a samim tim i ukupan utisak koji ostavlja Yarisov enterijer. Pohvalu zaslužuju i sjedišta, te preklopiva zadnja klupa, koja više nije pomična, kao što je to bio slučaj kod prethodne generacije.

 

Za pogon testnog modela je bio zadužen jači 1.33 VVT-i benzinski agregat sa 99 KS. Podsjećamo da se uz Yaris još nude 1.0 VVT-i benzinac sa 69 KS, te štedljivi 1.4 D-4D dizelaš sa 90 KS. Na papiru se testnih 99 KS čini i više nego dovoljnim za pokretanje 1.075 kg teškog Yarisa, a i omjer od jedne konjske snage na 10,8 kilograma je obećavajući. Toyotin benzinac opremljen je najsavremenijom tehnologijom promjenjivog rada usisnih i izduvnih ventila (VVT-i), a poseban je i po za benzince veoma visokom stepenu kompresije od 11,5:1. Napredna konstrukcija omogućava ovom motoru da pri nižim obrtajima „štedi dah“ i ne rasipa energiju sa prosječnom potrošnjom, koja se na otvorenom putu lako zadržava na nivou od pet litara. Oštrijim pritiskom na gas i prelaskom preko 3.500 obrtaja motor mijenja ćud, rado se vrti i ne posustaje sve do 6.000 o/min kada ulazi u crveno područje.

 

 

 

U takvom režimu rada ponovo dolazi do izražaja savremena konstrukcija motora, zahvaljujući kojoj se prosječna potrošnja zadržava u rasponu od odličnih šest do sedam litara na 100 km. Prosjek veći od sedam litara putni kompjuter će pokazati tek u gradskoj vožnji, kada je to i očekivano. Određene zasluge Yarisovoj štedljivosti treba pripisati i preciznom i dobro proračunatom šestostepenom mjenjaču, te odličnom programu koji prati ekonomičnost vožnje i ostvarene prosjeke, ali i „savjetuje“ vozača kada je pravi trenutak za promjenu brzine. Veliki napredak Toytini inženjeri su napravili i na vješanju, koje je sada agilnije, udobnije, ali i otpornije na loše puteve. Novi Yaris jednostavno „ne prepoznaje“ neravnine na putu, a ne reaguje ni na udarne rupe. Podvozje je nevjerovatno tiho i čvrsto, a kao takvo sigurno i jedno od najboljih, ali i najsigurnijih u gradskoj klasi.

 

Testni Yaris sa potpunom Sol opremom košta 22.569 KM do registracije, a sa 4.247 KM vrijednim dodacima konačan iznos se penje do popriličnih 26.816 KM. Zbog te cijene, koja je u bh. uslovima u rangu mnogih kompaktnih automobila, testni Yaris će sigurno biti u fokusu bolje stojećih kupaca, dok će se oni skromniji odlučivati za pristupačniji početni model sa 1.0 VVT-i motorom, koji do registracije u najpovoljnijoj verziji košta 20.259 KM.

Datum objave: 16/12/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook