Naslovna > Automobili > Hyundai > Kona > Mamac za mlade vozače
FOTO GALERIJA (14)

Hyundai Kona

Mamac za mlade vozače

Sa prvim, malim SUV modelom Hyundai pravi hrabar dizajnerski iskorak. Kona treba prvenstveno da skrene pažnju mladih evropskih vozača i da proširi dosadašnji krug Hyundaijevih kupaca…

Mada je riječ „Kona“ na našem jeziku poznatija kao milozvučan naziv za komšinicu, ona ipak nije inspirisala Hyundaijeve marketinške menadžere kada su tražili ime za njihov novi SUV model. Inspirisala ih je istoimena egzotična oblast na havajskom Velikom ostrvu. Pominjanje ovog svojevrsnog komadića raja u Pacifiku kod većine bjelosvjetskih turista budi samo prijatna osjećanja. Uprkos toj činjenici nas, a vjerujemo i većinu Balkanaca, Hyundai Kona će i pored drugačijeg izgovora, ipak prije asocirati na nešto drugo, nama poznatije, što može samo biti prednost za korejskog proizvođača. Velika prednost trebalo bi da bude i hrabar dizajn, sa kojim Kona želi da privuče prvenstveno mlađe kupce. Malobrojni kritičari lika i djela njemačkog dizajnerskog maga Petera Schreyera i njegovih kreativnih pomagača na Koni su već primijetili „koncepcijsku sličnost“ sa jednim francuskim modelom i sa Ssang Yongovim konceptom XAVL.

 

 

Na prvog ih podsjećaju odvojene tri svjetlosne grupe, a na drugog produžene plastične obloge blatobrana… Za Hyundai mnogo bitnija činjenica je da Kona kao cjelina izgleda veoma skladno, dinamično i privlačno, odnosno da je njeno pretpremijerno predstavljanje privuklo veliku pažnju automobilske javnosti i potencijalnih kupaca, kojima su se posebno dopale vedre i razigrane boje. Oni će ovaj model prvi put moći da vide u okviru sajma automobila u Frankfurtu, koji svoja vrata posjetiocima otvara 14. septembra. U Hyundaijevoj gami Kona će zauzeti mjesto ispod Tucsona, koji je prošle godine našao put do 147.000 evropskih kupaca, da bi u prvom kvartalu 2017. ostvario rast prodaje od 14%. Podsjećamo da njegova prodaja ide uzlaznom putanjom i na bh. tržištu… Sa dužinom od 4,17 metara ona će parirati modelima poput Renault Captura (4,12 m) Nissan Jukea (4,13 m) i Audija Q2 (4,19 m), od kojih je najraskošnija u pogledu širine (1,8 m). Sa visinom od 1,55 metara i međuosovinskim razmakom od 2.600 mm savršeno se uklapa u okvire klase. U tim okvirima je i prtljažnik zapremine od 361 litra. Unutrašnjost je uređena u stilu aktuelnog i30 modela, od kojeg Kona preuzima instrumente, upravljač i centralni ekran. Originalan detalj su atraktivni kolor umeci u boji karoserije, koji naglašavaju ventilacione otvore i kućište mjenjača. U najsadržajnijim paketima opreme je dostupan savremeni 8-inčni na dodir osjetljivi ekran, sa multimedijom koja podržava Android Auto i Apple Carplay sisteme, te omogućava jednostavno povezivanje pametnih uređaja sa automobilom. Ova mogućnosti biće dostupna i uz jeftiniji multimedijalni sistem. U dodatnoj opremi se nalaze i ekskluzivni detalji poput Head Up displeja, na kojem se u vidnom polju vozača projektuju najbitniji podaci. Koristan dodatak su i automatska podesiva glavna LED svjetla. Sigurnosna tehnologija je savremena. Kona će se moći opremiti sa sistemom inteligentnog nadzora puta, koji se u svom radu oslanja na prednji radar i kameru. Sistem ima mogućnost automatskog upozoravanja, kočenja i korekcije putanje upravljačem. Zadnji dio vozila takođe nadgleda pametna elektronika, koja ima mogućnost prepoznavanja naleta vozila i primarno je namijenjena kao pomoć pri isparkiravanju. Više detalja o paketima opreme i cijenama biće poznato do premijere u Frankfurtu. Evropski mediji za sada spekulišu da bi startni model trebalo da košta oko 17.500 eura, ali taj iznos još nije potvrđen od Hyundaija. 

 

MOTORI
Paleta motora koju je Hyundai namijenio za „evropsku“ Konu će se zasnivati na tri turbo jedinice. Ponudu otvara novi 1,0-litarski T-GDI trocilindraš sa 120 KS. On omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12 sekundi (najveća brzina 180 km/h). Primjera radi, kompaktni i30 sa istim motorom „stotku“ dostiže za 11,1 sekundu i postiže najveću brzinu od 190 km/h. Drugi benzinski motor je 1.6 T-GDI sa 177 KS i 265 nm, koji će se kombinovati sa pogonom na sve točkove i 7DCT automatskim mjenjačem sa dva kvačila. On Konu do 100 km/h dovodi do 7,7 sekundi, a sposoban je „potegnuti“ i do 210 km/h. Ljubiteljima dizelaša će biti ponuđen jedan 1,6-litarski motor u dvije verzije, sa 115 i 136 KS. Kona će imati primarni prednji pogon, dok je 4x4 dostupan kao opcija. Interesantno je da će modeli sa 4x4 pogonom pozadi imati multilink vješanje, dok će kod onih sa prednjim pogonom nazad biti polukruta osovina. Podsjećamo da će se izvan Evrope Kona moći dobiti i sa 2.0-litarskim atomsfercem sa 149 KS.

Datum objave: 05/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook