Poluostrvo St. Jean Cap Ferrat, na pola puta između Nice i Monaca jedan je od najprestižniji kutaka Francuske rivijere. To je raj za bogate i slavne, koji tu troše silan novac na luksuzne vile, hotele, skupocjene jahte i prestižne automobile. U najbogatijem „selu“ Azurne obale, gdje kvadrat zemljišta košta 2.800, a „najskromnija“ vila 5.000.000 eura, svjedočili smo predstavljanju novog Citroena DS5.
Ekskluzivna DS porodica je Citroenov luksuzni podbrend nastao 2009. godine po uzoru na Toyotin - Lexus, Nissanov - Infiniti ili Hondinu - Acuru. Provjerenom japanskom receptu Francuzi su dodali malo svojih dizajnerskih začina i luksuzne opreme, zahvaljujući kojoj se DS gama sastavljena od DS3, DS4 i DS5 modela teško može poistovijetiti sa klasičnim Citroenovim automobilima. Ime DS nije slučajno odabrano, to je svojevrsni Citroenov DNK kod, koji mu obezbjeđuje prepoznatljivost od 1955. godine, kada je predstavljen DS19, masama poznatiji kao „ajkula“...
Kako i sama oznaka govori DS5 je do sada najveći model savremene DS linije. Tehnološki je zasnovan na karavanskoj izvedbi klasičnog C5 od kojeg je kraći tek 3 cm, a dizajnerski na atraktivnoj studiji C-SportLounge iz 2005. godine. Igra s detaljima još jednom je Citrenovim dizajnerima obezbijedila visoku ocjenu za finalni proizvod. Klasični C5 Tourer prekrojen je u atraktivni kupe-karavan, koji uživo djeluje veoma interesantno. U mnoštvu oku ugodnih dizajnerskih detalja izdvaja se hromirana lajsna, koja vizuelno spaja prednja svjetla i vrata, te predstavlja najprepoznatljiviji element automobila. Korak ispred vanjskog je otišao dizajn enterijera.
Digitalni instrumenti djeluju futuristički, ali nisu napadni. Ispred vozača se može naći i trendovski „avionski“ head-up displej sa projekcijom brzinomjera, tempomata i navigacije. Unutrašnjost je obložena kvalitetnim i na dodir ugodnim gumiranim oblogama, ali i prvoklasnom kožom (osam dezena), koja se osim na sjedištima nalazi i iznad instrument table, te na središnjem naslonu. U ponudi je i jedna kombinacija enterijera sa platnenim presvlakama. Osnovne komande poput onih za klimatizaciju i audio-sistem su jednostavne i nadohvat desne ruke vozača. Podizači stakala su sa vrata „preseljeni“ na centralni tunel iza mjenjača, gdje se uostalom nalaze i komande za upravljanje multimedijalnim sistemom automobila, u koji je uključena i navigacija.
Posebnost enterijera ogleda se i u takozvanim „avionskim“ krovnim komandama, za električno podesiva sjenila panoramskog krova i podešavanje head-up displeja. U drugom redu su dva punopravna, te jedno pomoćno sjedište. Uz doplatu se može dobiti Wi-Fi internet konekcija, parking pilot sistem sa kamerom za vožnju unazad, te Denon ozvučenje. Kvalitet izrade je na najvišem nivou, a svi elementi su precizno sastavljeni i u rangu rekli bismo najboljih njemačkih automobila, pa se za DS5 mirne duše može reći da je to najkvalitetniji Citroen koji je do sada napravljen u tvornici u Sochauxu (Sošo).
DS5 će biti dostupan sa dva 1.6 turbo-benzinska i dva turbo-dizel agregata (1.6 i 2.0 HDi), a u ponudi je i jedna hibridna kombinacija, interesantna što kombinuje dizel i električni agregat. Tokom prezentacije u Jean Cap Ferratu imali smo priliku da vozimo DS5 sa jačom izvedbom 1.6 THP benzinca sa 200 KS i hibridni model sa istim potencijalom. Malolitarski, ali veoma srčani turbobenzinac (razvijen u saradnji sa BMW-om) koji smo upoznali u DS3 i DS4 modelima ponovo nas je oduševio elastičnošću, ali i zvukom. Citroenovi inženjeri odlično su podesili izduvni sistem, pa nam se od starta činilo da vozimo punopravan sportski automobil, a ne luksuzni kupe-karavan. Duboki bariton, koji nam je dolazio iza leđa mamio nas je da pritišćemo papučicu gasa i tjeramo prosječno potrošnju iznad razumnih 11, 12 litara. Opuštenom vožnja može se svesti ispod deset litara. Da je DS linija u velikoj mjeri „posudila“ Citroenova iskustva iz WRC-a, najbolje se vidi po podešenosti upravljačkog sistema i vješanja.
Upravljač je direktan, a vješanje čvrsto, ali još uvijek natprosječno udobno. Ljubitelji hiropneumatskog sistema možda će biti razočarani što ga nema u ponudi za DS5. Nama se DS5 svidio baš ovakav kakav jeste - sportski i dinamičan, automobil koji se može voziti veoma brzo, ali i sigurno. U to smo se i uvjerili vozeći šibani najgorim jesenjim kišama vijugavim putevima, koji vode iz primorske Nice do okolnih visoravni na 1.100 metara nadmorske visine. Sve ispite DS5 je položio sa visokom ocjenom, uz visok nivo stabilnosti i upravljivosti, koja se do sada nije mogla dovesti u vezu sa najvećim Citroenima.
Na kraju treba primijetiti da je DS5 automobil jedinstvenog dizajna, lijepo skrojenog i kvalitetno izvedenog enterijera, sa savremenim, ali dobro odmjerenim malolitražnim turbo-motorima, koji omogućavaju da se vozi dinamično, ali i udobno. Za takav automobil trebaće izdvojiti oko 1.500 eura više u poređenju sa identično motorizovanim i opremljenim Citroenom C5 Tourerom, što je po našem mišljenju razumna razlika, s obzirom na dozu ekskluzivnost i posebnosti koju DS5 besplatno donosi sa sobom.