Naslovna > Automobili > Seat > Leon > Manje emotivan, ali više razuman
FOTO GALERIJA (40)

Test – Seat Leon 2.0 TDI Style

Manje emotivan, ali više razuman

Treća generacija Leona u verziji sa 2.0 TDI agregatom i srednjim paketom opreme Style, namijenjena je ljubiteljima dinamičnih i potpuno opremljenih dizelskih kompakta, kojima su imidž i cijena u drugom planu...

U trenutku kada se evropsko automobilsko tržište nalazi na ekonomskoj strmoglavici, sa polugodišnjim padom prodaje od 6,6%, španski Seat obara prodajne rekorde. Sa rastom od 9,4% i 151.836 isporučenih jedinica (podaci ACEA), ovo je trenutno najuspješniji velikoserijski automobilski brend Volkswagen Grupe, na tržištu Evropske unije i zemalja EFTA. Štaviše, pozitivnim rezultatom, osim Seata, u ovom trenutku mogu da se pohvale još jedino Dacia (+17,2%), Jaguar i Land Rover (+10,9), Honda (+7,6%), Daimler (+2,1%), Kia (+1,3%) i Mazda (+5,4%).

 

Osim Ibize, koja je dobila krila nakon redizajna i nikad uvjerljivije Alhambre, najvažniji Seatov adut je svakako treća generacija Leona. “Španski Golf”, kako ga odmilja zovu njegovi obožavaoci, testirali smo u verziji sa najjačim 2.0 TDI dizel agregatom i Style opremom, obogaćenom brojnim dodatnim elementima. Podsjećamo da je Leonova karijera počela 1999. godine, kada je na platformi Golfa IV predstavljena njegova prva generacija, koja je u suštini bila petovratna verzija limuzinskog Seat Toleda.

 

Šest godina kasnije, kao tehnološki blizanac Golfa V, nastala je puno ozbiljnija druga generacija, čije je “emotivne” oble forme potpisao čuveni Walter de Silva, današnji šef dizajna Volkswagena. Mada je u obje generacije sa svojom njemačkom braćom dijelio gotovo sve (od motora, mjenjača, elektronike i opreme), Leon nije uspio ozbiljnije da se nametne evropskim kupcima, koji su umjesto Seatovih emocija, radije birali Škodinu praktičnost i Volkswagenovu konzervativnost.

 

 

 

PONAJVIŠE ZBOG toga, ali i činjenice da je matičnog Volkswagena, zbog loših prodajnih rezultata Seata izdalo strpljenje, treća generacija Leona je momačku odjeću prethodnika zamijenila puno ozbiljnijom. Mada je postao konzervativniji, španski kompakt je ipak zadržao dozu sportskog šarma, koji ga distancira od VW Golfa, Škode Octavije i Audija A3, sa kojima dijeli tehnologiju i MQB platformu. Dizajnerska sličnost sa broj manjom Ibizom je očigledna, a u nekim segmentima poput prednjeg dijela, razlike se svode tek na nijanse.

 

S obzirom na takav pristup u oblikovanju, s pravom se može zaključiti da je zadnji dio sa uskim svjetlima najoriginalniji segment novog Leona, te primjetiti da Seat nastavlja njegovati takozvani “šablonski dizajn”, koji se pokazao dobitnom kombinacijom za sve ostale članice Volkswagen grupe. Najveće promjene na smjeni generacija pretrpio je enterijer, koji se iz tvrdoplastičnog i dizajnerski razigranog, transformisao u kombinaciju ozbiljnosti i solidnog kvaliteta. U praksi to znači da je raspored instrumenata, komandi i pretinaca hirurški precizan, a kvalitet završne obrade i ugrađenih materijala višestruko ozbiljniji, nego što je to do sada bio slučaj.

 

U takvoj organizaciji kabine, vrijeme potrebno za adaptaciju vozača na novu radnu sredinu je svedeno na minimum, dok je funkcionalnost većine komponenti i elemenata podignuto na maksimum. Na kraju krajeva, takvom pristupu je teško uputiti razumnu kritiku, ali treba primjetiti da Leon iznutra više ne odiše sportskim duhom kao njegov prethodnik.

 

SA 4,26 METRA, novi model je 5 cm kraći i 2 cm širi od starog, sa 6 cm dužim osovinskim razmakom (2,62 cm). Njegov osovinski razmak je interesantan i zbog činjenice da je za 4 cm duži u odnosu na razmak kod bratskih modela Golfa VII i Audija A3. U praksi to znači da u kabini ima više prostora nego do sada. Mada je krov ostao na istoj visini veće staklene površine omogućile su da više svjetlosti uđe u kabinu, a samim tim su i povećale preglednost u vožnji.

 

S druge strane, dodatno svjetlo je umanjilo preglednost sitnijih instrumenata, kao npr. skala koje mjere temperaturu motora i nivo goriva, čije pozadinsko osvjetljenje često gubi bitku sa suncem. Dragocjene centimetre donijelo je i povlačenje instrument panela ka motoru, jer je isti do sada preduboko zadirao u putnički prostor. U Leonu više ne nedostaje ni praktičnih odlagališta za sitnice, ali nedostaje gumenih podloga za iste.

 

 

Šteta, jer bi s tim sitnim detaljima utisak o Seatovoj širokogrudnosti, kada je u pitanju osnovna oprema, bio još potpuniji. U osnovnom paketu Reference, kupac dobija zaista puno toga: od ESC-a, preko ASR-a i ABS-a, 6 vazdušnih jastuka, putnog računara, radija sa ekranom osvjetljivim na dodir, Climatic klima uređaja, električnih podizača prednjih prozora.

 

Kao drugi nivo Style oprema, koju smo imali u testnom modelu, je između ostalog obogaćena je XDS “pomoćnikom” za kretanje na uzbrdici, 16-inčnim alu felugama, tempomatom, boljim audio sistemom sa većim displejom, AUX, USB i SD konektorima, Bluetoothom i 6 zvučnika, multifunkcionalnim upravljačem, kožnim i lakiranim detaljima... Ako vam ni to nije dovoljno, tu je i najbogatiji FR paket, ali i podugačak spisak dodatne opreme sa kojeg su testnom modelu pridodati elementi u vrijednosti od 4.983 KM.

 

MADA SE NUDI i u verziji sa štedljivim i povoljnijim 1.6 TDI agregatom sa 105 KS, Leon je tek u testnoj kombinaciji prava dizelska poslastica. Sa 150 KS i 320 Nm obrtnog momenta dostupnog u rasponu od 1.750 do 3.000 o/minuti i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde, Leon predstavlja veoma dinamičan kompakt. Maksimalnih 215 km/h su garancija održavanja visokog ritma i na dužim rutama, kada do izražaja dolaze uzorna zvučna izolacija i aerodinamika. Uz jači dizelaš, pozadi dolazi i napredniji sistem vješanja sa multilinkom umjesto polukrute osovine, koja je kao i kod Golfa rezervisana za modele sa motorima ispod 150 KS.

 

Šestostepeni mjenjač odlikuje se preciznošću i dobro proračunatim brzinama, dok je upravljač zadovoljavajuće direktan. U dinamičnoj vožnji na testnom poligonu, Leon se ponašao veoma uvjerljivo i neutralno, sigurno držeći putanju uz konstantan nadzor elektronike, čije korekcije su veoma rijetke i uglađene. S obzirom na mogućnosti dvolitarskog dizelaša, prosječna potrošnja od 6,2 litre, koju smo ostvarili na testu, je uzorna. Štaviše, u pojedinima trenucima na otvorenim dionicama puta, prosjek smo uspijevali spustiti do samo 4,1 litre dizela, a stekli smo utisak da je moguće voziti i još štedljivije.

 

No, takav stil vožnje je ipak primjereniji manjem 1.6 TDI agregatu, pa smo puno češće bili nemilosrdni prema papučici gasa, uživajući u punom potencijalu jednog od najboljih savremenih dizelaša, koji naprosto puca od snage. U praksi to znači da su preticanja munjevita, da je motor elastičan i da se trenutno odaziva na pritiskanje papučice gasa, ali i da kao takav zahtijeva hladnu glavu, jer vas brzo, veoma brzo, dovodi do granice zakonski dozvoljenih brzina.

 

 

 

 

Za 35.022 KM, koliko košta Seat Leon 2.0 TDI Reference ili 40.005 KM, koliko košta bogatije opremljen testni model, danas je u BiH moguće kupiti barem petnestak različitih kompaktnih modela. U tako jakoj konkurenciji, Leonov najveći adut je nikad veća sličnost sa tehnološkim bratom blizancem VW Golfom, od kojeg je usput i povoljniji, a najveći protivnik činjenica da Seat nema izgrađen imidž kao ostali predstavnici Volkswagen Grupe.  

Datum objave: 07/10/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook