Naslovna > Retro > Mediteranski šarm i njemačka preciznost

Seat Ibiza Istorija

Mediteranski šarm i njemačka preciznost

Najnovija generacija Ibize, predstavljena na sajmu automobila u Ženevi, predstavlja posljednje poglavlje Seatovog najpopularnijeg modela, koji je debitovao sada već daleke 1984. godine...

Od svog predstavljanja prije 28 godina Seat Ibiza je širom svijeta plasirana u količini od preko četiri miliona jedinica. Prva serija Ibize lansirana je 1984. godine na sajmu automobila u Parizu, a do kraja svoje produkcije 1993. godine našla je put do preko 1.342.000 kupaca. Prva verzija koja je osnovala sada već klasični Ibiza oblik reklamirana je kao automobil sa italijanskim dizajnom i njemačkim motorom. Dizajnirao ju je Giorgeto Giugiaro, a bila je bazirana na Seat Rondi, malom porodičnom automobilu, sa mjenjačem i pogonom razvijenim u saradnji sa Porscheom. Posebno zanimljivo je to da je Seat morao za svaki proizvedeni automobil sa natpisom na motoru „System Porsche“ njemačkom proizvođaču sportskih automobila platiti sedam njemačkih maraka.

 

Prije samog nastanka Ibize, Giugiaro je za Volkswagen uradio prijedlog dizajna Golfa druge generacije, međutim bio je odbijen. Ubrzo se pojavio Seat sa zahtjevom za dizajn prostranog superminija, tako da je Giugiaro izvukao iz ladice dizajn nesuđenog Golfa 2, koji je otjelotvoren u prvoj Ibizi. Dobijen je prostrani gradski automobil sa prtljažnikom zapremine od 320 do čak 1.200 litara, osjetno veći od direktnih konkurenata Peugeota 205, Ford Fieste i Opel Corse, a istovremeno i značajno manji od punokrvnih kompakta kao što su Ford Escort i Opel Kadett.

 


Nakon velikog uspjeha sa prvom serijom, Seat 1993. godine predstavlja drugu generaciju Ibize, koja je u potpunosti razvijena pod patronatom VW-a. Zasnovana je na VW-ovoj A03 platformi, koja je godinu dana kasnije iskorišćena i za Polo treće serije. Druga generacija Ibize bila je dostupna u trovratnoj i petovratnoj seriji, dok su se sedan i karavanske verzije plasirale pod imenom Cordoba. Tri godine kasnije Ibiza je pretrpjela prvi facelift, a dobila je nova svjetla, odbojnike, gril motora, te bogatije pakete opreme. Osim eksterijernih modifikacija, promjene su pretrpjeli podvozje i pogonski sistemi, uz dodatak 2.0-litarskog 16-ventilca od 150 KS.Već 1999. godine na scenu stupa nova Ibiza Type 6K2 sa značajnijim dizajnerskim modifikacijama u poređenje sa prethodnicom, te novodizajniranim enterijerom. Ponuda agregata bila je identična onoj koja se nudila uz tada aktuelni VW Polo, a predstavljene su i sportske Cupra i Cupra R verzije sa boljim ogibljenjem, Brembo kočnicama, te motorima koji su u zavisnosti od varijante raspolagali sa 156 i 180 KS. Druga generacija Ibize takođe je ostvarila veliki uspjeh, etabliravši se do kraja produkcije 2002. godine i sa 1.522.607 primjeraka u jedan od najpopularnijih supeminija u Evropi. Nakon uspješne druge serije, na scenu stupa treća generacija Ibize, koja je zasnovana na VW-ovoj platformi PQ24, identičnoj kao i kod modela VW Polo 9N. Za stil je bio odgovoran dizajnerski mag Walter de Silva, koji je ovaj model kreirao da jasno pokaže svoju sportsku orijentaciju u VW grupaciji. Proizvodnja treće serije je u početku bila fokusirana na Seatovoj glavnoj fabrici u Španiji - Martorell, ali u junu 2002. donesena je odluka od strane VW koncerna da se jedan dio produkcije, do 50.000 jedinica godišnje, prebaci u VW-ove pogone u Bratislavi - Slovačka. Treća serija Ibize je 2003. godine od časopisa What Car proglašena i za automobil godine. Osvježena treća serija Ibize debitovala je 2006. godine sa minornim eksterijernim i enterijernim promjenama, a uvedeni su i bogatiji paketi opreme.

 

 

 

Polova bliznakinja

 

 

Posljednja četvrta serija prezentovana je 2008. godine, a za njen veoma upečatljivi optički nastup zaslužan je belgijski dizajner Luc Donkerwolke. Uz novi model stigla je i nova PQ25 platforma, dok su pogonske jedinice uz određena poboljšanja ostale gotovo iste. Koliko je izvorni dizajn Donkerwolkea bio dobar najbolje je pokazala redizajnirana Ibiza predstavljena na nedavno okončanom sajmu automobila u Ženevi. Samo blago obnovljena, nova Ibiza dobila je još izražajniji karakter, ali opet i bogatije pakete opreme. Motori su isti kao i kod prethodnice, tako da su kupcima na raspolaganju jedinice između 60 i 150 KS, dok jedinu novost predstavlja LPG verzija od 86 KS. Nakon sajma automobila u Ženevi, nova Ibiza već je startovala sa prodajom na zapadnom tržištu, gdje se plasira po cijenama od 10.550 eura naviše. Ovaj model uskoro možemo očekivati i u našoj zemlji, gdje će se prodavati po još uvijek nepoznatim cijenama.Iako se po tržišnim rezultatima ne može mjeriti sa VW Polom, Škodom Fabijom i ostalim konkurentima, Seat Ibiza je udarna igla ovog španskog proizvođača, koja iz godine u godinu ima sve veći broj poklonika. Sigurno je da je kvalitet ovog automobila mnogo puta do sada potvrđen, dok mediteranski šarm nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. Tako će sasvim sigurno biti i ubuduće.

Datum objave: 03/08/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook