Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > X Klasa > Mercedes za radničku klasu
FOTO GALERIJA (7)

Mercedes X-klasa

Mercedes za radničku klasu

Sa potpuno novom X-klasom Mercedes ulazi u segment vozila koja u Americi uživaju kultni status, dok ih u Evropi vozači uglavnom posmatraju kao radne mašine...

Mercedes je u Frankfurtu predstavio svoj prvi pick-up model X-klasu. Automobil je nastao u saradnji sa Renault-Nissan alijansom, na platformi koju koriste Nissan Navara NP300 i Renault Alaskan sa kojima X-klasa dijeli mnoštvo komponenti, ali i proizvodne pogone. Osim njih, Mercedesova direktna konkurencija na evropskom tržištu će biti Ford Ranger, Volkswagen Amarok, Toyota Hilux...

 

 

Sa 5,34 metra dužine, širinom od 1,92 i visinom od 1,82 metra X-klasa se savršeno uklapa u okvire segmenta. Tovarni prostor je dugačak 1,59, širok 1,56 i visok 0,47 metara, što omogućava utovar jedne euro palete. Moguće ga je dobiti sa zaštitnom plastičnom oblogom i alkama za sidrenje tereta. Kao opcije su nude i poklopci, te krovne nadogradnje, sa kojima se dodatno povećava praktičnost. Zadnja stranica se može otvoriti pod uglom od 90 stepeni, odnosno 180 ukoliko je skinut zadnji branik. Najniža tačka je od podloge udaljena 202 milimetra, s tim da se ovaj razmak može povećati za 20 mm ako se odabere više opciono vješanje. Napadni ugao kod standardnog modela iznosi 28,8 stepeni (30,1 opcija), izlazni 23,8 (25,9), a bočni 49,8 (49). X-klasa može bejzbjedno savladati vodu do dubine od 60 centimetara. Zavisno od motora i opreme moći će da ponese najviše 1.042 kg, odnosno da povuče od 1.650 do 3.500 kilograma tešku prikolicu. Primarni pogon je zadnji (bez centralnog diferencijala), dok 4x4 dolazi u kombinaciji sa jačim motorima i automatskim mjenjačem kao jedinom opcijom. Pogon je elektronski kontrolisan, a njegove mogućnosti su profilisane kroz pet različitih režima rada: Comfort, Eco, Manual, Sport i Off-road, koje vozač može da odabira po svojoj želji. Kada je riječ o kabini, Mercedes će nuditi samo verziju sa četvoro vrata i pet sjedišta. Na prednjim se nudi uzoran komfor, a na zadnjoj klupi isto u skladu sa radnim karakterom automobila. Enterijer je organizovan u Mercedesovom stilu, moderno i bogato, ali sa vidno manje luksuza nego što je to slučaj sa njegovim SUV modelima. X-Klasa je prije svega radni automobil, koji će se za evropsko tržište proizvoditi u Barseloni, dok će Amerikancima stizati iz Argentine. Najpovoljniji model na njemačkom tržištu košta 37.294 eura. Mercedesova Command online multimedija dolazi u kombinaciji sa 5,4 i 8,4 inčnim ekranima.

 

MOTORI
Od starta prodaje X-klasa je ponuđena sa dva 2,3-litarska dizel motora, koja pogone i Navaru NP300 i Renault Alaskan. Slabiji razvija 163 KS (X 220d), dok jači zahvaljujući dvjema turbinama raspolaže sa 190 KS (X 250d). Polovinom 2018. paleta motora će biti proširena sa 160 KS snažnim benzincem i moćnim V6 dizelašem sa 258 KS. Svi agregati će se kombinovati sa šestostepenim ručnim ili sedmostepenim 7G-Tronic automatikom.

 

Datum objave: 27/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook