Naslovna > Automobili > Nissan > Micra > Micra u Makro izdanju
FOTO GALERIJA (56)

Vozili smo - Nissan Micra

Micra u Makro izdanju

Peta generacija Nissana Micre premijerno je predstavljena u jesen 2016. godine, pod svjetlima pariškog sajma automobila, a svoje prve zvanične kilometre napravila je pod balkanskim nebom u okviru zvanične prezentacije održane u Dubrovniku, krajem januara...

Naravno, naša novinarska ekipa službeno zadržava status ekskluziviteta, pa smo jedini iz BiH imali priliku voziti ovaj gradski automobil za koji predstavnici Nissana tvrde da je potpuno novi. Kažu da je svojvrsna revolucija, što i mi možemo potvrditi, jer Micra nema ništa zajedničko sa prethodnicima, osim imena. Razloga za takav pristup ima obilje. Podsjećamo da je prethodna generacija pokupila epitet najneprodavanije Micre u Evropi, pa su Japanci odlučili promijeniti pristup u izradi automobila, naročito od kako su ušli u alijansu sa francuskim Renaultom. Micru su kreirali prvenstveno prema potrebama krajnje zahtjevnog evropskog tržišta, zbog čega i ne čudi odluka da će se Micra proizvoditi u Renaultovoj fabrici u francuskom Flinsu.

 

 


Radikalne promjene su uočljive već pri prvom pogledu. Nema više zaobljenih linija i „jajastog“ oblika karoserije. Sve je sada zategnuto, oštro, agresivno, zbog čega ostavlja mnogo agresivniji utisak. Poklopac hladnjaka sada je u „V“ obliku, a na njega se oštro nastavljaju prednji svjetlosni sklopovi koji se nastavljaju na oštru bočnu liniju sa tendencijom blagog rasta preko bočnih strana. Linija krova se postepeno spušta prema nazad, a poseban oblik i dizajn „C“ stubova stvara vizuelni utisak „lebdećeg“ krova. Agresivan dizajn moguće je posebno naglasiti izborom između 10 boja karoserije, koje je moguće dodatno personalizovati različitim kombinacijama boja pojedinih elemenata poput kućišta vanjskih retrovizora, elemenata branika, te boje krova i poklopca agregata. Petu generaciju Micre slobodno bismo mogli nazvati „Makra“ jer je kreirana na „V“ platformi nešto većeg brata Note-a koji, prema riječima Nissanovih predstavnika, više ne bi trebalo da se proizvodi. U odnosu na prethodnu generaciju porasla je skoro 18 centimetara, pri čemu je niža za 55 milimetara i šira za 78. Svakako da su se nove dimenzije odrazile i na međuosovinski razmak što je osjetno i u kabini, koja je značajno dobila na prostranosti. Osim zapremine, kabina je obogaćena i materijalima iz premium klase. Posebno je interesantna činjenica da će svaki paket opreme, od četiri ponuđena: Visia, Acenta, N-connecta i Tekna, imati enterijer urađen od mekane, na dodir ugodne gumirane plastike što baš i nije svojevrsno za automobile iz B segmenta.

 


Za vrijeme testne vožnje na raspolaganju smo imali dvije pogonske jedinice, jednog benzinca, onog sa zapreminom od 0,9 litara sa turbo punjačem i jednog dizelaša, 1,5 dCi. Oba ova agregata Micra dijeli sa evropskim rođakom Cliom i to je jedino što će, osim fabrike, dijeliti ovi partnerski modeli. Kupcima će na raspolaganju biti još jedan benzinski agregat, jednolitarski atmosferac s kojim se nismo imali priliku susresti, a koji je i najslabiji u ponudi jer proizvodi 73 KS. Turbak proizvodi 17 „konja“ više i raspolaže obrtnim momentom od 140 nm. Pri svakom jačem pritisku papučice gasa ovako upregnuta Micra bi nas zavarala agilnošću pa smo u nekoliko navrata pomislili da je riječ o mnogo jačem agreagtu. Kada smo sjeli za upravljač dizelaša prepoznali smo dobro znane Renaultove performanse o kojima baš i ne treba mnogo govoriti. Devedeset konjskih snaga iz 1,5 litarskog turbo dizelaša sasvim je dovoljno da uz minimalnu potrošnju, manje od pet litara u uslovima u kojima smo mi vozili, zadovolji potrebe više od prosječnog vozača. Za prenos snage na prednju osovinu biće zaduženi petostepeni manuelni mjenjači, a u planu je i izrada automatika, koji bi se na tržištu mogao pojaviti 2018. godine. Micra bi se mogla nazvati Macra i na planu sigurnosnih savremenih tehnologija upakovanih u gradski automobil. I na tom polju bi se mogla izdvojiti od konkurencije, jer će raspolagati, osim već viđenog sistema za upozorenje i korekciju napuštanja vozne trake, i inteligentnim kočenjem u slučaju nužde, prepoznavanjem znakova, automatskih dugih i kratkih svjetala iz viših klasa automobila, te premium 360° kamerom i nadzorom mrtvog ugla. Vrhunske performanse pete generacije Micre dodatno poboljšavaju još dva napredna sistema: Inteligentni nadzor udobnosti, koji ublažava vertikalne kretnje vozila, npr. preko ležećih policajaca, te inteligentni nadzor putanje koji koristi kočioni sistem kako bi pravilno rasporedio silu kočenja na unutrašnju stranu zavoja zbog čega je garantovana optimalna putanja kretanja. I na kraju da zaključimo da smo osim uživanja u prelijepim pejzažima starog Dubrovnika zaista mogli uživati u svemu ponuđenom u posljednjoj Micri. Da bi i eventualni kupci uživali u novoj Micri trebalo bi sačekati do petog mjeseca, kada je planirana njena pojava na bh. trtžištu, do kada konačna tržišna cijena neće biti poznata.

 

Bose Personal Audio Sistem
Jedan od elemenata, koji će biti dostupan „uz nadoplatu“, mada je u Tekni serijski, a koji nam je odvukao posebnu pažnju je premium audio sistem nazvan Bose Personal. Ovo je po prvi put da se jedan sistem nalazi upakovan u automobil B segmenta, a radi tako što su u naslonjač za glavu vozača ugrađena dva zvučnika za vrhunski surround zvuk. Ostala četiri zvučnika ugrađena su u A stubove i prednja vrata, ali zahvaljujući iskustvima Bose-ovih i Nissanovih inženjera, kvalitet je nadvladao kvantitet.

 

Prtljažnik po evropskoj mjeri
U neobaveznom razgovoru sa Adamom Robertsonom, R&D Marketibillity Engineer-om Nissana za Evropu, saznali smo da je prtljažni prostor pete generacije Micre u potpunosti rađen prema evropskim mjerama. Podsjećamo da u ostalim dijelovima svijeta prtljažni prostor zauzima zanemarivo mjesto, naročito na krajnjem istoku, ali je u Evropi veoma značajan. Upravo iz tog razloga, govori nam Adam, čak šest puta putovao je u Japan u periodu od četiri godine, kako bi se uskladio razvoj nove Micre sa zahtjevima tržišta. Ispričao nam je i interesantnu anegdotu: ''Jedne prilike sa sobom sam ponio i dječija kolica. Iako sam putovao sam na evropskim aerodromima ih niko nije primjećivao, jer su ona sasvim normalna pojava evropljanima. Međutim, stigavši na aerodrom u Japanu prvo šta su ljudi iz osiguranja primijetili jesu kolica koja nisam prijavio na carini. Uslijedilo je pitanje: Čija su to kolica i ako su moja, zašto dijete nije u njima?'', nakon čega se nasmijao i potvrdio nam da iako Micra nema najveći prtljažnik u klasi, recimo sa 300 litara prostora za 10 je manji od zapremine kod Fabia-e, ipak se u njega može najviše natovariti zbog specifičnog oblika i dizajna. Tako bez problema staju koferi četveročlane porodice ili dječija kolica sa svim kesama koje se nose iz velike mjesečne namire.

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook