Naslovna > Automobili > Mini > Countryman > Mini u gojzericama!
FOTO GALERIJA (10)

Novitet - Mini Countryman

Mini u gojzericama!

Legendarni Mini predstavljen je prvi put u trendovskom off-road izdanju, sa pogonskom tehnologijom koja mu omogućava bolju pokretljivost na različitim vrstama podloga...

Čekanje na četvrtog po redu člana Mini porodice je konačno gotovo, jer je BMW nenadano odlučio da ga predstavi prije sajma automobila u Ženevi. Riječ je o potpuno novom modelu Mini Countryman, koji se svojim karakteristikama svrstava u takozvani SAV ili Sport Activity Vehicle segment. Osim pripadnosti novom segmentu, Mini Countryman istovremeno se i dizajnerski jasno distancira od ostalih aktuelnih modela, a istovremeno predstavlja i najvećeg pripadnika Mini porodice. Kompaktne dimenzije, koje su bile i zaštitni znak standardnih Minija, kod Countrymana dobijaju sasvim novi obim. Sa dužinom od 4,1 metar, Mini Countryman je 20 cm duži od do sada najdužeg modela Clubman, a u skladu s tim je dobio i potpuno novu formu, čija se sličnost sa ostalim Mini modelima nalazi samo u tragovima.

 

 

 

 

 

Takozvano „lice bulldoga“ kod SAV modela nije toliko izraženo, za šta su najviše zaslužni nova maska hladnjaka, istaknutiji odbojnik, te lijepo oblikovana svjetlosna grupa. Dodatni elementi koji ističu robusnost su nezaobilazne zaštitne plastične obloge blatobrana i pragova, povišeni klirens, najduži međuosovinski razmak u Mini porodici od 2,6 metara, te laki naplaci promjera od 16 do 19 cola. Zadnja sekcija otkriva tipična Mini obilježja, jer je u sličnom maniru dizajnirana kao i kod Clubmana, koji za razliku od Countrymana raspolaže sa dvostrukim zadnjim vratima.

 

 

 

 


Za razliku od eksterijera, Countryman je u enterijeru tipični predstavnik Mini porodice, iz razloga što je i ovaj put za uređenje prostora poslužila oprobana filozofija kombinovanja modernih i retro elemenata. Dodatnu notu ekskluzivnosti sada naglašava i veliki panoramski krov, koji će se nalaziti na izuzetno dugačkom spisku dodatne opreme, zbog koje se svaki Countryman, uostalom kao i ostali Mini modeli, može dovesti do unikatnosti. Ovalne papučice nožnih komandi, veliki centralno postavljeni brzinomjer sa integrisanim informaciono-multimedijalnim sistemom, ekskluzivne presvlake sjedišta, automatska klimatizacija, te neizbježni navigacioni sistem, samo su neki od detalja sa kojima će se isporučivati Minijev terenac. Mini Countryman standardno dolazi sa četiri sjedišta, a po želji i sa tri, jer se između prednjih i zadnjih proteže novi sistem kliznih ostava za sitnice, odnosno držači za naočare, boce ili mobilni telefon.

 

 

 

 

Fleksibilnosti Minijevog SAV-a tu nije kraj, jer se zahvaljujući preklapanju zadnjih kliznih sjedišta prtljažni prostor od osnovnih 350, odnosno 440 litara u samo nekoliko trenutaka povećava na znatno povoljnijih, ali ne i rekordnih,  1.170 litara. Sve ovo nam govori da je i Mini Countryman tipični predstavnik lifestyle automobila, koji je predodređen za prevoz uglavnom finih tereta, kao što su palice za golf ili daske za surfanje. Kada se pojavi na tržištu u septembru ove godine, Mini Countryman će se isporučivati sa paletom sastavljenom od tri benzinska i dva dizel agregata u rasponu od 90, u verziji Countryman D, do 184 KS, koje će dolaziti u opciji Cooper S. Minijev crossover standardno će opremati sa šestostepenim ručnim mjenjačem, dok će benzinski modeli stizati i sa šestostepenom automatskom Steptronic transmisijom. Da je Mini Countryman i ekološki orijentisano vozilo, pokazuje i široki spektar elemenata, kao što su Brake Energy Regeneration, Auto Start Stop sistem, indikator izmjene stepena prenosa, a na zahtjev i sa on-demand upravljačkim menadžmentom agregata.

 

 

 


U pogledu pogona, Countryman Cooper S i Cooper D isporučivaće se sa stalnim ALL4 prenosom na sva četiri točka, oplemenjenim elektrohidrauličnim diferencijalom. U normalnim uslovima vožnje do 50% snage motora šalje se na zadnju osovinu, a u ekstremnim omjer distribucije se povećava na svih 100%. Mini Countryman će standardno dolaziti i sa DSC Dynamic Stability kontrolom, te DTC kontrolom trakcije, što dovoljno govori da su u BMW-u posebnu pažnju pridali ne samo dinamici već i bezbjednosti. Mini Countryman na evropsko tržište stiže u septembru, a iz BMW-a poručuju da će se moći naručiti već u maju ove godine. Cijene još uvijek nisu precizirane, ali se predviđa da će početna verzija startovati od ne baš popriličnih 25.000 eura. Ekskluzivnost je oduvijek bila na cijeni, a sa ovom cijenom Mini je garantuje.

Datum objave: 09/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook