Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Mišići za pokazivanje
FOTO GALERIJA (24)

Test - Renault Megane Coupe 1.6 16V Dinamique GT Line

Mišići za pokazivanje

Zavodljivo dizajniran, sportski nabildan i potpuno opremljen Megane Coupe GT Line zanimljiv je izbor za sve one koji žele uživati u vožnji i privući pažnju okoline, ne trošeći basnoslovan novac...

Nakon što je u svakoj generaciji trovratni Megane bio i više nego dobro primljen, Renault se i pri razvoju aktuelne treće serije potrudio da dizajnira prije svega atraktivno vozilo, iz razloga što je prethodne coupe modele birala uglavnom mlađa klijentela. Šta se zapravo krije iza oznake Coupe GT Line, saznali smo testiranjem benzinske 1.6-litarske opcije, začinjene Dynamique paket opremom.

 

Već na prvi pogled na našu GT Line Coupe varijantu jasno je da su u Renaultu ovaj model vizuelno željeli sto više približiti najkapacitetnijoj sportskoj Megane Renault Sport verziji, koja trenutno kotira kao jedan od najsposobnijih kompakta na svijetu. Agresivno skrojena prednja sekcija finalizovana je odbojnikom sa masivnim usisnikom vazduha, čiji su bočni dijelovi, gdje su pozicionirana svjetla za maglu, ukrašeni metaliziranim aplikacijama. Uz decentni GT Line logo ističu se i glavna svjetla sa zatamnjenom pozadinom, što kompletnom prednjem dijelu daje naglašeno sportski optički nastup.

 

 

Zadnji dio Meganea Coupe možda je i najupečatljiviji, a najviše zbog imitacije difuzora sa integrisanim parking senzorima, te krovnog spojlera, koji je kod ovakvog tipa automobila jednostavno nezaobilazan. Ono što posebno upada u oči su i veoma mala bočna zadnja stakla, oblikovana tako da još više naglase klinasti oblik 4.299 mm dugačke karoserije, čija širina mjeri 1.804, a visina 1.423 mm. Coupe verzije je u poređenju sa petovratnom berlinom niža za nepunih pet centimetara. Otvaranjem velikih vrata, prvi od detalja koji nam je upao u oči bila su takozvana RS sportska sjedišta, presvučena kombinacijom kože i platna, ukrašena GT Line vezenim logotipima. Da se radi o GT Line verziji u enterijeru demonstrira i ukrasna aplikacija, koja se proteže gotovo cijelom širinom instrument table, izrađene od mekane i na dodir prijatne plastike.

 

 

Što se tiče aranžmana analogno-digitalnih instrumenata sa brzinomjerom izgraviranim do optimističnih 270 km/h, te komandi automatske dvozonske klimatizacije, fabričkog audio-sistema i utora za karticu sa tasterom za startovanje motora, on je isti kao i kod ostalih slično opremljenih karoserijskih varijanti Meganea. Oku gode i potpuna elektrifikacija stakala i retrovizora, multifukcionalni upravljač presvučen kožom, tempomat, te metalne nožne komande. Ponuda prostora na prednjim sjedištima je odlična, ali 48 mm niža visina coupe verzije u odnosu na berlinu, evidentna je na zadnjoj klupi. Coupe nudi dovoljno prostora za dva, odnosno tri putnika, ali ako su oni natprosječne visine, imaće određenih problema u predjelu glave i to najviše zbog padajuće linije krova. S druge strane, u predjelu koljena i laktova, Megane Coupe pruža dovoljno prostora.

 

 

 

MOTOR Našeg testni Coupea  je pogonio  moderni 1.6-litarskom 16-ventilskom atmosferski benzinac, koji pri 6.000 o/min, pomoću šestostepenog ručnog mjenjača na prednju osovinu isporučuje 110 KS. Najveći obrtni moment od 151 Nm raspoloživ je pri 4.250 o/min, što samo djelimično govori da ovaj motor pokazuje zube u višem režimu obrtaja.

 

 



Na testu dinamičnosti, testni GT Line model pokazao je dovoljno ubjedljive karakteristike, najviše zahvaljujući sportski podešenom 12 mm nižem ogibljenju, visokim obrtajima sklonom motoru sa 110 KS, te njegovoj odličnoj usklađenosti sa dovoljno preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem. Najviše pažnje zaslužuje ogibljenje, podešeno tako da istovremeno obezbijedi dovoljno udobnu vožnju, a da pri tome dinamika pri brzom vijuganju krivinama ne trpi nijednog trenutka. Sve pohvale idu i na račun standardnih elektronskih pomagala, kao što su ASR i ESP program stabilnosti, te CSV kontrola podupravljanja, koji su kalibrisani da nenametljivo reaguju samo kada se za to zaista ukaže potreba.Ovakvo funkcionisanje obezbjeđuje veoma sigurnu vožnju, iz prostog razloga što se vozilo ponaša tačno onako kako vi želite. Srčani benzinac sa 110 KS pokazao se kao sasvim dovoljna mjera za opuštenu, ali i za po potrebi natprosječno brzu vožnju.

 

 

 

 

Mjerenje performansi je to na najbolji način potvrdilo, jer od 0 do 100 km/h smo stizali za 10,4 sekunde, da bismo uz nešto više zaleta postigli i maksimalnu brzinu od 193 km/h. Pohvale idu i na račun kočionog ABS sistema sa diskovima na svim točkovima, koji je našeg Coupea sa 100 km/h zaustavljao za 37,9 metara. Ovako zaokružene performanse pratila je i prihvatljiva potrošnja goriva, koja je na našem testu iznosila 7,6 litara bezolovnog benzina.Zaključak testa Renaulta Megane Coupe 1.6 16V Dynamique GT Line glasi da je francuski proizvođač napravio veoma pametan potez kreirajući ovako konfigurisano vozilo, koje na najbolji način popunjava prazninu između standardnih i supersportskog Renault Sport modela. Za ovaj model treba izdvojiti 33.343 KM, odnosno 36.204 KM, koliko je sa metalik bojom i GT Line paketom opreme koštao naš testni primjerak.

Datum objave: 06/02/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook