Naslovna > Automobili > Volkswagen > Polo > Muzika za svačije uši
FOTO GALERIJA (22)

Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

Muzika za svačije uši

Novom Polu u „muzičkom“ i sadržajnom Beats paketu sa izraženim mladalačkim predznakom i koloritno razigranim enterijerom odlično pristaje savremeni 1.0 TSI benzinac, koji može biti veoma zabavan za vožnju ako ga potjerate u visoke obrtaje...

Sa šestom generacijom Pola smo se upoznali još polovinom prošle godine na premijeri u Berlinu, a vidjeli smo ga i u masi radoznalaca na sajmu automobila u Frankfurtu. Prvo vozačko iskustvo stekli smo početkom novembra kada smo na testu imali model sa Comfortline opremom i jačim 1.0-atmosferskim motorom sa 75 KS, da bismo nedavno dobili priliku da se detaljno upoznamo i sa jednom za bh. tržište potpuno novom verzijom, Polom Beats.  Riječ je o modelu sa specifičnim paketom opreme, čije ime je usko vezano za jednog od najpoznatijih proizvođača vrhunskih audio uređaja i sistema, kompaniju Beats Electronics, koju su 2008. osnovali svjetski poznati američki producent, reper i glumac Dr. Dre i predsjednik diskografskih kuća Interscope-Geffen-A&M, Jimmy Iovinea. Zvučno ime koje nam je poznato još iz prošle generacije, novom Polu je osim vrhunskog „Beats“ audio sistema snage, donijelo i specifičan paket opreme zahvaljujući kojem ga je i vizuelno izdvojilo od ostatka game. Suština Beats opreme je prije svega jedinstven audio doživljaj, kojeg omogućava šest veoma kvalitetnih, taktički raspoređenih zvučnika u kabini. Sa njima se nadopunjuje i subwoofer, koji omogućava duboke basove, a kada svemu pridodate i 300W pojačalo, te savremenu Composition Colour multimediju sa Bluetoothom i po dvije USB i SD utičnice dobijamo pravu malu koncertnu dvoranu na točkovima. Već iz najave je jasno da Volkswagen sa ovim modelom želi dodatno relaksirati priču o Polu i njegovu šestu generaciju izvesti iz zone strogog funkcionalnog konformizma, te ju učiniti opuštenom i zabavnijom, tačnije onakvom kakvu traže mlađe generacije vozača, ali i svi oni koji se tako osjećaju.

 

 

Kako bi osim sluha uživale i oči Volkswagen je Beats model ukrasio i sa nekoliko karakterističnih vizuelnih dodataka. Tu u prvom planu spada set naljepnica na poklopcu motora i krovu, koji simbolizuje zaštitnu crvenu (ili crnu) boju američke kompanije. Njima se pridodaju i jedinstveni 16-inčni alu naplaci, model Torsby, a u našem slučaju tu je bila i specifična White Silver metalik boja, koja je tokom testa privlačila veliku pažnju prolaznika i vozača, jer ih je neodljivo podsjećala na nijansu osnovne boje za zaštitu metala. Na centralnom B stubu se nalazi stilizovani okrugli logotip kompanije Beats Electronics, što su uz tonirana stakla i dnevna LED svjetla najistaknutiji vanjski detalji. Ispod „muzičke“ šminke nazire se prepoznatljivi Volkswagenov konzervativan  dizajn, bezvremenskog karaktera, koji mu garantuje dugovječnost. To je rijedak i kod mnogih kupaca cijenjen kvalitet, koji posebno dobija na značaju sa godinama, jer ne zastarjeva kao moderna, trendovska rješenja. Volkswagenov pristup oblikovanju Pola, ali i ostalih njegovih modela do sada je uglavnom bio evolucionistički, praktičan i bez puno eksperimenata. Da je kao takav za njega opravdan najbolje pokazuju prodajni rezultati prema kojima njemački gigant iz godine u godinu obara impozantne rekorde.

 


Mada je dizajn veoma značajan adut za privlačenje kupaca, puno bitnija činjenica za aktuelni Polo su njegovi gabariti. Podsjećamo da se šesta generacija Pola dimenzijski pozicionirala između Golfa III i IV. Sa 4.053 mm dužine ona je 21 mm kraća od „trojke“, odnosno 96 od „četvorke”. Istovremeno je šira i viša od oba „konkurenta”, a ima i duži međuosovinski razmak. Zahvaljujući ovoj zadnjoj činjenici Polo u kabini nudi jednako, a u nekim segmentima i više prostora nego što je to bio slučaj sa Golfovim verzijama s kraja devedesetih godina prošlog vijeka. Istovremeno, sa osnovnom zapreminom prtljažnika od 351 litra Polo VI je za 21 litar nadmašio prtljažnike Golfa III i IV, a interesantno je i da za aktuelnom sedmom generacijom u ovom pogledu zaostaje samo 29 litara. Kada je riječ o enterijeru, i njega bitno drugačije profilišu elementi specifični za Beats paket opreme. I dok smo u prethodnom testnom Polu sa Comfortline paketom opreme konstatovali dominatno crnilo osnovne plastike i ukrasnih lakiranih detalja, Beats nam je nametnuo puno opušteniju i svjetliju atmosferu. Za to su prvenstveno zaslužni bijeli donji dio instrument panela i obloga vrata, te lakirani crveni umeci po sredini i na centralnom grebenu. Razigrano su stilizovana i komforna Beats sjedišta sa bijelim kožnim rubovima. Analogni instrumenti su uzorno pregledni, a noću i ugodno osvjetljeni. Sve dodatne informacije i statistiku vozač pronalazi na preglednom centralnom displeju putnog računara, a intesantna grafička rješenja poput ekonometra moguće je vidjeti na 8-inčnom ekranu Composition Media radia. Multifunkcionalni trokraki upravljač sa čak 18 daljinskih komadi u praksi je jednostavan za upotrebu.

 

Lakirani crni umetak je estetski naočit, ali se veoma brzo umaže prstima. Da bi upravljač bio čist i uredan neohodno je često ga glancati magičnom krpicom. S druge strane, kožna obloga je vrhunska i veoma ugodna na dodir. Mada je lijepo stilizovan, jednostavan za korištenje i zadovoljavajuće efikasan, jedini detalj koji odudara od bogate serijske i dodatne opreme je ručni klima uređaj. Ko to želi, za dvozonski automatski Climatronic može doplatiti 796,79 KM. Kvalitet izrade i završne obrade svih detalja u enterijeru je na visokom nivou. Vozačeva pozicija je ergonomski perfektna, a sve komande su logično raspoređene, pregledne i maksimalno funkcionalne. Jedina koju bi pomjerili je taster za aktiviranje svih pokazivača pravca, koji je bliži suvozaču nego vozaču. Zahvaljujući zadnjim parking senzorima sa grafičkom asistencijom na centralnom ekranu manevrisanje na skučenim prostorima nam nije predstavljalo problem. Ipak, treba primijetiti da nepravilan oblik bočnih retrovizora i malo zadnje staklo ne nude najbolju moguću preglednost zadnjeg dijela zbog čega je Polo poželjno kombinovati sa parking senzorima ukoliko želite njegovu karoseriju poštediti udara i ogrebotina.Zahvaljujući Volkswagenovom dizajnerskom uniformizmu i gabaritnom rastu Polo VI može da se pohvali kako danas ima puno više Golfovih gena nego što je to imao ijedan njegov prethodnik. U kombinaciji sa Beats opremom dobija i dozu dizajnerske jedinstvenosti i enterijerne specifičnosti, koja se ogleda u koloritno razigranom enterijeru, te sadržajnoj opremi i kvalitetnom ozvučenju. Kada se tome pridoda savremen, solidno dinamičan i po potrebi uzorno ekonomičan 1.0 TSI turbo trocilindraš dobija se praktičan gradski automobil, koji je osim za obavljanje svakodnevnih rutinskih zadataka u urbanim sredinama spreman i za povremene izlete na duže staze. Ako vam se dopada navedena kombinacija osobina, ona je u BiH dostupna po cijeni od 28.750,34 KM, koliko košta osnovni Polo 1.0 TSI Beats. Za model poput testnog sa deset opcija treba izdvojiti 32.960 KM, što je iznos sa kojim vam Volkswagen na još jedan način daje do znanja da imate jedinstven gradski automobil, u tijelu punopravnog kompakta.

 

POGON

Novi 1.0 TSI trocilindraš sa 95 KS predstavljen je kao zamjena za četverocilindarski 1.2 TSI sa 90 KS. Oba ova motora su se ugrađivala u redizajniranu verziju Pola prošle generacije i oba su na papiru veoma sličnih dinamičkih mogućnosti. Naime, novi 1.0 TSI zvanično razvija 95 KS i 175 Nm, dok je 1.2 TSI raspolagao sa 90 KS i 160 Nm. Prošli Polo imao je najveću brzinu od 180 km/h uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi. Identično ubrzanje deklarisano je i uz novi model, dok je najveća brzina veća za 3 km/h. Prosječna potrošnja od 4,4 litra kod 1.0 TSI je niža za 0,3 litra, dok je emisija CO2 sa 109, spuštena na 101 g/km. Oba motora su Euro 6 koncepcije. Papirnato poređenje kaže da 1.2 TSI do najvećeg obrtnog momenta dolazi u rasponu do 1.400 do 4.000 obrtaja, a da novi motor to isto postiže od 2.000 do 3.500. U zadnjim činjenicama se krije i suština razlike između dva mala TSI motora. Veći motor je na papiru, ali i u praksi elastičniji, što se najviše osjeti u startu, kad 1.0 TSI na pritisak papučice gasa reaguje sa većom zadrškom, koja je neophodna dok turbina ne dostigne 600 obrtaja više nego do sada. Kada se to desi obrtaji se nabiru s iznenađujućom lakoćom, a sve to prati ugodna zvučna kulisa sa sportskim prizvukom malog trocilindraša. Dovoljno je reći da se sa njim 100 km/h može dostići u drugoj brzini pri 5.000 obrtaja, dok je 140 km/h pri istim obrtajima dostižno u trećoj. Najbolje od svega je što „crvena zona“ počinje tek na 6.000 obrtaja i što do njih motor kontinuirano vuče bez neugodne buke. Petostepeni mjenjač je uzorno precizan, mada hod za nazad ponekad zna da odbije poslušnost. Naime, nekoliko puta nam se desilo da mjenjač nije htio bez „krčanja“ da ubaci u „rikverc“, zbog čega smo morali kvačilo pritiskati dvaput. Kada je riječ o potrošnji u laganom ritmu putni računar s lakoćom kalkuliše prosjeke niže od pet litara. S malo pažnje i uglavnom ravnim dionicama puta neće biti iznenađenje ni ako se spusti ispod od Volkswagena obećana 4,4 litra. Druga krajnost je teško opterećenje kakvom smo ga podvrgli na 97 kilometara dugoj testnoj ruti sa mnogo dinamičnih stajanja i ubrzavanja, uspona i spustova, razvlačenja u visoke obrtaje,... kada nam je putni računar pokazao prosjek od 9,2 litra. Umjereniji vozači mogu računati na prosjeke između pet i 6,5 litara, opet zavisno od uslova za vožnju. Ko voli forsirati neka na ovo doda još litar-dva, što je realna i rekli bismo očekivana potrošnja za zakrčene gradske sredine poput Sarajeva. Za kraj treba reći da smo uprkos dinamičnom testu i živahnom motoru, koji uživa da se vrti u visokim obrtajima, došli do zaključka da se Polovo vješanje i upravljanje spremno nositi i sa puno jačim motorima od testnog. Riječ je o odlično izbalansiranom automobilu, koji je istovremeno spreman ponuditi i uzornu udobnost, te popriličnu neutralnost prema lošim putevima poput naših.
 

Datum objave: 19/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook