Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Actros > Najbolji evropski kamion
FOTO GALERIJA (8)

MercedesBenz Atego – Truck of the Year 2011

Najbolji evropski kamion

Treća generacija Mercedes Benz Atega proglašena je od međunarodnog novinarskog žirija u Hanoveru za najbolji kamion 2011. godine, zahvaljujući provjerenoj koncepciji i novoj hybridnoj tehnologiji...

Titula najboljeg kamiona za 2011. godinu već krasi trofejne vitrine Mercedes Benza. Laskavo priznanje koje je njemačkom proizvođaču dodijeljeno na Sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru, zaslužio je novi Atego. Najmanji Mercedesov kamion u trolistu Actros, Axor i Atego, pobrao je najviše simpatija kod 23 člana međunarodnog žirija, koji ove godine nije imao nimalo lak posao. Naime, prvoplasirani Atego do titule kamiona godine 2011. stigao je sa 127 bodova, ispred novog Volva FM/FMX serije,  koji je prikupio 82 boda. Na trećem mjestu našla se Scanija V8 sa osvojenih 45 bodova. Podsjećamo da je osnovni parametar pri izboru „kamiona godine“ taj da je vozilo predstavljeno u proteklih 12 mjeseci, te da u kamionski svijet donosi vidan napredak na poljima inovacija, komfora, kvaliteta vožnje, potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Novi Atego nastao je na dobro poznatoj osnovi prethodnika, koji se prvi put na evropskim cestama pojavio 1998. godine. Druga generacija predstavljena je šest godina kasnije, da bi u istom intervalu došla i nova, treća verzija Atega. Za 12 godina Atego se promovisao u jedan od najpopularnijih kamiona u segmentu, koji se iz generacije u generaciju nije radikalno mijenjao. Sličan pomak napravljen je i sa aktuelnim modelom, koji titulu „kamiona godine“ može da zahvali kako velikoj popularnosti prethodnika, tako i dobro odmjerenim poboljšanjima sa kojima je postao još konkurentniji u odnosu na konkurenciju.

 

 

 

 



Na prvi pogled novi Atego ne donosi radikalne dizajnerske pomake. Tu je tek nova prednja maska, koja će u svim izvedbama od sada biti u boji kabine. Mali detalj koji je do sada bio rešetkast i plastično crn, više je “šminkerska” nego tehnička novina, od koje se ne očekuje ništa drugo osim da uljepša pogled na novi Atego, te da ga vizuelno izdvoji od prethodnika. Ponuda kabina ostala je na četiri dosadašnja modela, dok su određene korekcije napravljene u enterijeru, koji je osvježen novim detaljima, od kojih su na prvu najuočljivije ljepše presvlake sjedišta i tepisi. Tu je i multifunkcionalni upravljač, identičnog dizajna kao u prethodniku, koji sada dolazi sa integrisanim komandama za telefon, putni kompjuter, muzički sistem... Novi centralni hladnjak ima kapacitet od 23 litre, a u njega je sada moguće uspravno staviti i plastičnu bocu od 1,5 litre. Na instrument tabli takođe nema velikih iznenađenja, a najuočljivija promjena je tek nešto drugačija grafika podloge, zahvaljujući kojoj instrumenti djeluju svježije i nijansu preglednije. Sve ostalo je manje više isto, s tim da su neki prekidači dobili drugačiji razmještaj. U praksi to znači da će dosadašnji vozači Atega kod novog modela naići na praktičnija rješenja po pitanju nekih komandi, te da će od sada moći da uživaju i u blagodetima koje nude komande na upravljaču. Osmijeh na lica vozača u novom Ategu izmamiće i ležajevi, koji su manje više preuzeti iz reprezentativnog Actrosa.

 

 

Motori
Mercedes Benz Atego je kamion koji pokriva raspon nosivosti od 6.7 do 16 tona, sa maksimalnom mogućom težinom kompozicije koja kod tegljača iznosi 28 tona. Za pogon ovog modela Mercedes je namijenio paletu agregata raspona snage od 95 kW (129 KS) do 210 kW (286 KS). Svi motori ispunjavaju Euro 5 standarde.

 

 

Kada je riječ o tehničkim novinama u prvi plan dolazi jedan zaseban model, Atego Blutec Hibrid kamion, predstavljen u Hanoveru. To je kamion koji za pogon koristi dizelski agregat OM 924 LA zapremine 4.8-litara, koji razvija maksimalnih 160 kW (218 KS) pri 2.000 o/min te nudi okretni moment od 810 Nm, u rasponu od 1.200 do 1.600 o/min. Kao ispomoć dizelskom agregatu koristi se naizmjenični vodom hlađeni elektromotor snage 44 kW i 420 Nm okretnog momenta. Sinergija ova dva agregata omogućena je zahvaljujući naprednom Telligent automatskom mjenjaču sa šest stepeni prenosa, koji je potpomognut Hybrid Rool sistemom, koji za pokretanje kamiona pokušava iskoristiti i njegovu masu. A masa je kod Hybridnog Atega povećana za 350 kg u odnosu na standardni model, dok se ušteda u gorivu kreće u rasponu od 10 do 15 odsto. Ovaj model Atega ispunjava aktuelne Euro 5 standarde o emisiji štetnih gasova i ima EEV oznaku, kao ekološki prihvatljiv model. Od tehnoloških novina koje donosi treća generacija Atega izdvaja se i elektrodinamički retarder sa kočionim momentom od 650 Nm i snagom od 180 kW. Sam uređaj težak je 39 kg i zahvaljujući njemu moguće je za 60% smanjiti upotrebu kočnica, a samim tim i smanjiti troškove eksploatacije. Novi Atego sa trećom generacijom se oslanja na provjerene adute, te donosi tek toliko promjena koliko je dovoljno da bude najbolji kamion za 2011. godinu. 
 

Datum objave: 12/10/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook