Naslovna > Automobili > Porsche > GT3 > Najbolji RS do sada!
FOTO GALERIJA (9)

Porsche 911 GT3 RS 4.0

Najbolji RS do sada!

Sa željom da svojim kupcima ponude najbolje iz svog sportskog programa Porscheovi stručnjaci su razvili poseban GT3 RS model, za koji njegovi tvorci neskromno tvrde da je najbolji RS ikada napravljen...

Njemački Porsche nikada ne miruje, a najbolji dokaz za ovu tezu je najnovijih model, koji dolazi iz garaža sportskog odjela kompanije iz Zuffenhausena. Novi 911 GT3 RS 4.0 je prema riječima Andreasa Preuningera, šefa Porscheovog odjela zaduženog za razvoj GT automobila, „nešto najbliže koliko trkački automobil može biti blizu serijskom“. - Druga generacija GT3 RS je jedan od naših najuspješnijih projekata koji je pobrao brojne nagrade, kako u zemlji tako i u svijetu, zbog čega smo se odlučili da ljubiteljima Porschea ponudimo i jednu ekskluzivnu seriju RS modela. GT3 RS 4.0 je korak do čistokrvnog sportskog automobila, to je model koji nudi vrhunski vozački užitak i najbolje sportske performanse, a istovremeno se dobro vozi, kako na trkačkoj stazi tako i na otvorenom putu - izjavio je Preuninger. On je dodao da je GT3 RS 4.0 prema svemu što nudi kao cestovni automobil sportskih gena vjerovatno najbolji GT RS Porsche u istoriji kompanije. Novi RS poseban je i po tome što je u njega ugrađen najveći zapreminski agregat koji je ikada ubačen u motorni prostor jednog Porschea, a riječ je o četverolitarskom atmosferskom boxer agregatu sa šest cilindara.

 

 

 

 

 

Ovaj motor posuđen je iz trkačkog GT3 RSR modela, sa jednom razlikom koja se ogleda u 50 KS većem potencijalu. Dakle novi RS GT3 4.0 nudi čak 500 KS, odnosno 460 Nm obrtnog momenta. Kada se tome doda činjenica da ovaj automobil zahvaljujući obilnoj upotrebi karbona i plastike teži samo 1.360 kg, onda je lako naslutiti sa kolikim pogonskim potencijalom raspolaže. Omjer težine i snage mjeri se u odnosu 2,72 ,g po jednoj „konjskoj“ snazi, dok je ubrzanje od 0 do 100 km/h na nivou od 3,9 sekundi, a maksimalna brzina oko 320 km/h. Kako i dolikuje sportskom GT-u, enterijer ovog Porschea je minimalistički, ali još uvijek dovoljno luksuzan, zahvaljujući presvlakama od alkantre i kože. Tu su i sportska sjedišta, trokraki upravljač i zaštitni kavez. Aerodinamika je „ispeglana“ do maksimuma, a prvi put na jednom cestovnom Porscheu su prisutna i krilca (s strana odbojnik), koja povećavaju „downforce“ na visokim brzinama. Impozantnog oblika i veličine je i „repni“ spojler, koji povećava pritisak na zadnji kraj. Ekskluzivnost ovog modela naglašava limitirana serija od 600 modela, ali i cijena od 178.596 eura, koliko košta u Njemačkoj.

Datum objave: 28/05/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook