Debeli led predrasuda, koji je sprečavao proizvođače da puno ranije izađu izvan okvira standardnih klasa, u slučaju SUV-ova prva je razbila Toyota Rav potkraj prošlog vijeka. Japanska pionirka vremenom je okićena titulama najpopularnijeg, najpouzdanijeg, najinovativnijeg... i najprofitabilnijeg SUV-a... To su bila zlatna vremena za Toyotu i RAV, koji u tom trenutku jednostavno nije imao konkurencije. Danas je slika potpuno drugačija, a konkurencija više nego raznovrsna. Jedan od modela koji se među zadnjim uključio u podjelu bogatog tržišnog kolača je Citroen C-Crosser, prvi Citroenov SUV u devedeset godina postojanja francuskog proizvođača. Do svog off-road prvenca Citroen je došao u kooperaciji sa sestrinskim Peugeotom (PSA) i japanskim Mitsubishijem, ekspertom za 4x4 pogon i terenske automobile (Pajero).
U poređenju sa „tehnološkim blizancima“ Peugeotom 4007 i Mitsubishijem Outlanderom, Citroen C-Crosser nudi najatraktivniju i najelegantniju vanjštinu, sa dovoljno prepoznatljivih obilježja. Najviše originalnosti nudi prednji dio izveden u tipičnom Citroenovom maniru, sa velikim Double Chevron logotipom. Uz lijepo oblikovana ksenonska svjetla ističu se brojni niklovani ukrasi poput lajsni, kućišta svjetala za maglu, a u istom maniru ušminkan je i profil specifičan po upadljivim aplikacijama na pragovima, te standardnim 18-colnim lakim naplacima. Na pozadini se nije mnogo eksperimentisalo, a osnovne razlike, u odnosu na 4007 i Outlander, nude logotipi i grafike svjetlosnih tijela. Sveukupno gledajući, Citroen C-Crosser je jedan od dopadljivijih SUV-ova u čije najjače adute se može svrstati i odličan lifestyle dizajn. Ispod kvalitetne francuske „šminke“ krije se provjerena japanska tehnika, ali i 2.2-litarski HDI turbodizelaš, koji je razvijen u saradnji PSA koncerna i Forda.
Zahvaljujući turbo punjaču sa varijabilnom geometrijom i hladnjaku vazduha, osim uglađenog rada agregat se može pohvaliti sa 156 KS i obrtnim momentom od 380 Nm, koji u overboost režimu zakratko dostiže 400 Nm. Kombinacija jakog i elastičnog turbodizelaša, šestostepenog ručnog mjenjača i Mitsubishijevog pogona pokazala se dobitnom na svim vrstama podloga. S obzirom na limuzinski položaj za upravljačem, C-Crosser se na asfaltu tako i ponaša, limuzinski i udobno. Još bolji je na off-road terenu, gdje do izražaja dolazi Mitsubishijev pogon, koji snagu na zadnju osovinu distribuiše putem centralnog visko kvačila sa elektronskim zatvaračem. Samim pogonom komanduje se preko obrtnog aktuatora na centralnom tunelu, koji nudi tri moda - prednji 2WD, automatski 4WD Auto i 4WD Lock sa stalnim pogonom na sve točkove.
U kombinaciji sa odličnim Pirelli pneumaticima C-Crosser je jedino ograničenje na off-road terenu imao u klirensu od 175 mm.Koliko god bio evropeiziran od strane Francuza, C-Crosser u enterijeru ničim ne skriva svoje japanske korijene, pa se od Outlandera razlikuje tek po poklopcu vazdušnog jastuka na upravljaču, na kojem se nalazi Citroenov logotip. U pogledu dizajna enterijera pribjeglo se tipičnoj japanskoj racionalnosti. Korišćeni su kvalitetni i dugotrajni materijali, čijem dizajnu, završnoj obradi i kvalitetu je teško naći zamjerku. Međutim, to ne znači da nema zamjerki, a one se prvenstveno odnose na tvrdoću plastike, kojoj u poređenju sa konkurencijom nedostaje fleksibilnosti i takozvanog „guma efekta“.
S druge strane ko je navikao na japanski minimalizam, bez previše luksuza, ali sa detaljima koji će i nakon višegodišnje eksploatacije izgledati „kao novi“, ovakav enterijer će posmatrati kao prednost.Osim dobre ergonomije, te preglednih instrumenata, testni Exclusive model je imao bogatu serijsku opremu sa automatskom klimom, audio CD MP3 sistemom sa šest zvučnika, parking senzorima, potpunim setom vazdušnih jastuka i zavjesa i ostalim na luksuz orijentisanim dodacima. Da sve što je dobro treba dobro i platiti, potvrđuje cijena testnog modela, koji u kombinaciji sa Exclusive opremom do registracije košta 76.299 KM, što je dobro odmjerena cijena na osnovu svega što nudi ovaj automobil.