Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Najmanji u gradskoj klasi
FOTO GALERIJA (30)

Predstavljamo - Toyota Yaris III

Najmanji u gradskoj klasi

Blago produžen, sa klasično skrojenim i prostranim enterijerom, većim prtljažnikom, novim multimedijalnim sistemom i velikim panoramskim krovom, te poznatom paletom motora, novi Yaris se nameće i probirljivijim kupcima u gradskoj klasi...

Treća generacija Toyote Yaris duža je od prethodnika punih deset centimetara, ali je i dalje ostala jedan od najkraćih i najprostranijih automobila u gradskoj klasi. Čini se da japanski automobilski inženjering, poput italijanskog, najbolja rješenja nudi na malom prostoru. Potvrda za to u praksi se ogleda u čak 5,5 miliona prodatih Yarisa prve i druge generacije. Recept Yarisovog uspjeha je jednostavan i leži u činjenici da je to jedan od rijetkih gradskih automobila, koji svojim dimenzijama nije izašao preko granice od četiri metra.

 

Da bi priča o dimenzijama i rastu automobila bila jasnija, uzećemo jedan od najboljih primjera koje imamo, odnos aktuelnog Volkswagen Pola i Golfa treće generacije. Naime Polo danas mjeri 397 cm u dužinu, što je tek pet centimetara kraće u odnosu na popularnu „trojku“, koja je devedesetih godina prošlog vijeka važila za punopravan kompaktni automobil. Ista ta „trojka“ je sedam milimetara kraća od aktuelnog Renault Clia i čak 45 od najdužeg gradskog automobila današnjice Fiat Punta Evo...

 

Nova generacija Yarisa, koju smo imali priliku upoznati prvog dana proizvodnje u Toyotinoj evropskoj fabrici u francuskom gradu Valencinasu zadržala je svoja dva najvažnija aduta - skromne dimenzije i prostran enterijer! Ako se pitate kako je moguće pomiriti ova dva poprilično suprotstavljena kvaliteta, onda vas podsjećamo na početak ove priče i termin - japanski automobilski inženjering. Toyota Yaris napravljena je pod motom „mali okolo, iznutra veliki“, a tajna njene prostranosti krije se u velikom osovinskom razmaku od 2510 mm, koji je 40 mm duži u odnosu na onaj kod Volkswagen Pola. Podsjećamo da je njemački adut od Yarisa duži čak 9,5 centimetara... Mnogi su već pomislili da je u potrazi za što prostranijom kabinom stradao prtljažnik, ali i tu su se prevarili.

 

Japanski inženjeri napustili su koncepciji klizne zadnje klupe, koju je imala druga generacija i pored toga dobili 286 litara slobodnog prostora (Yaris II 272l), što je šest litara više u odnosu na Pola, dva manje nego kod Renault Clia, te devet u odnosu na Ford Fiestu. Simbolična razlika nije navedena da bi nekog uvjerila koji je prtljažnik prostraniji i praktičniji, već samo da pokaže da dimenzijama skromniji Yaris zbog toga nimalo ne zaostaje za konkurencijom...

 

 

Kao najnezahvalniji dio za komentarisanje - dizajn će ovaj put dobiti najmanje prostora u predstavljanje treće generacije Yarisa, jednostavno prosudite sami. Nakon početnog privikavanja i preorijentacije sa nježnog i jajolikog prethodnika, na konkretniji, muževniji i pomalo sportski novi model, mogli smo primijetiti da novi vizuelni karakter lijepo pristaje ovom automobilu. Kao uzor dizajnerima Yarisa očigledno je poslužio aktuelni Verso, a sličnost sa monovolumenskim bratom najočiglednija je na prednjem dijelu, kojim dominiraju zakošena i kristalno bistra svjetla. Trendovskih LED dioda, koje na nekim savremenim automobilima „šljašte“ poput lampica na novogodišnjim jelkama, na Yarisu nema. Japance izgleda nisu impresionirale činjenice da LED svjetla troše manje energije, da su uočljivija, ali i sve popularnija kod mladih vozača, koji vole da ih vide na svojom automobilima.

 

 

 

Touch&Go multimedijalni system Novi Toyotin multimedijalni sistem koji je ugrađen u Yarisa ima 6,1-inčni na dodir osjetljivi displej, te mogućnost Bluetooth, USB i Aux konekcije. Ovaj sistem između ostalog ima mogućnost povezivanja sa internetom putem mobilnog telefona, a podržava i funkcije navigacije, video-poziva, putnog računara, zatim SMS servisa. Putem Touch&Go sistema moguće se konektovati na Facebook društvenu mrežu, pogledati vremensku prognozu ili naći slobodan parking...

 

 

Ono čemu su Japanci posvetili zdušnu pažnju je uređenje enterijera. Digitalni i centralno smješteni instrumenti, kakve su imale prethodne generacije, su stvar prošlosti, jer je Yaris dobio klasičnu instrument tablu sa analognim pokazivačima. Centralni greben postao je „komandni centar“, na kojem će se, zavisno od modela i paketa opreme, nalaziti i napredni Toyotin multimedijalni sistem Touch&Go, koji bi nakon Yarisa svoje mjesto trebao naći i u ostalim modelima japanskog proizvođača. Jednostavan za rukovanje, lijep naoko, sa interesantni interfejsom ovaj sistem najugodnije je iznenađenje u enterijeru. 

 

 

Dah luksuza do sada nedostupnog u Yarisu donosi opcioni panoramski krov, koji se proteže od vjetrobrana do glava putnika na zadnjoj klupi. Promišljen pristup u konstrukciji automobila omogućio je da se pozadi dobije ravan pod bez centralnog tunela, što povećava komfor vožnje u slučaju da pozadi sjede tri putnika. Prtljažnik u osnovnom položaju prima 296 litara, ali se obaranje naslona zadnje klupe može povećati na maksimalnih 768 litara. Značajan momenat u povećanju praktičnosti prtljažnika je niži rub praga, koji je sada spušten na 660 mm iznad zemlje.

 

 

 

 

Ponuda motora uključuje dva benzinska 1.0 VVT-i (69 KS) i 1.33 Dual VVT-i (99 KS), te jedan dizelski 1.4-litreni agregat (90 KS). Svi agregati zadovoljavaju Euro 5 norme o kvalitetu izduvnih gasova i od starta prodaje će jedino 1.33 Dual VVT-i biti dostupan sa start/stop sistemom. Svojevrsna novina je uvođenje sedmostepenog Multidrive S automatskog CVT mjenjača. Osim njega u ponudi su i petostepeni i šestostepeni ručni mjenjači. Dizelski agregat će se moći kombinovati sa šestostepenim MultiMode automatskim mjenjačem. Proizvodnja sportskog RS modela za evropsko tržište za sada nije planirana, ali je zato planirana hibridna HSD verzija, koja bi trebala proširiti Toyotinu gamu hibrida i na gradsku klasu. Novi Yaris će se kao i do sada nuditi u trovratnoj i petovratnoj karoserijskoj izvedbi.

Datum objave: 05/12/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook