Od predstavljanja prvog Kadetta do četvrte generacije Astre prošle su 83 godine. Bogata tradicija razvoja Opelovog kompakta u međuvremenu je obilježena nizom dizajnerskih i tehnoloških inovacija, zahvaljujući kojima je ovaj model dospio među tri najprodavanija evropska automobila u segmentu... Pod imenom Astra, Opelov kompakt poznat je široj svjetskoj javnosti tek od 1991. godine, kada je predstavljen model F (nastavak na Kadett A, B, C,...E). Podsjećamo da je naziv Astra preuzet od bratskog brenda Vauxhalla, koji je to ime koristio u Velikoj Britaniji još od predstavljanja Kadetta „kockice“ 1979. godine. U dosadašnje tri generacije najprodavanija je bila prva, koja je za šest godina na tržištu plasirana u 4,13 miliona primjeraka, što je najbolji prodajni rezultat jednog modela u čitavoj istoriji Opela.
Druga generacija Astra G, koja se proizvodila od 1998. do 2004. godine sa 3,95 miliona prodatih primjeraka nije uspjela ponoviti uspjeh prethodnice, ali je ostala upamćena kao serija u okviru koje su uvedeni kupe i monovolumen model. I dok je trovratana verzija zadržala ime Astra, monovolumenska je preimenovana u Zafiru, radi lakšeg tržišnog pozicioniranja u očima kupaca. Aktuelna treća generacija Astra H, koja je na zalasku karijere, svjetlo dana ugledala je 2004. godine, a ostaće upamćena kao serija sa kojom su uvedeni atraktivni trovrtani GTC model sa panoramskim vjetrobranskim staklom, te kombinovani kupe kabriolet model sa TwinTop sklopivim čvrstim krovom. Astra H do danas je proizvedena u 2,5 miliona primjeraka.
Četvrta generacija Astre koja je premijerno predstavljena na Sajmu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine, dizajnerski i tehnološki predstavlja veliki pomak u odnosu na sve dosadašnje Opelove kompaktne modele. Nakon limuzinske Insignie, koja je nesumnjivo donijela preokret u poimanju Opelovih automobila, na dizajnerskom, tehničkom, tehnološkom i kvalitativnom nivou, nova Astra dolazi kao logičan nastavak priče o jednom novom Opelu, koji izlazi ispod okrilja posrnulog GM-a. Nastala pod aktuelnim dizajnerskim motom ovog brenda, koji podrazumijeva da izgled svih novih Opela oslikava susret „umjetničke skulpturalnosti s njemačkom preciznošću“, Astra IV donosi prijeko potrebnu svježinu u kompaktni segment, te se već u startu nameće kao jedan od najozbiljnijih pretendenata na tron klase.
Astrine bočne stranice oblikovane su po uzoru na dinamičnu obrnutu oštricu, koja ih vizuelno spaja sa zaobljenim zadnjim vjetrobranom i C-nosačima. Na zadnjoj strani dvostruki motiv krila interpretiran je u grafici pozicionih svjetala, čiji svijetli dio bi trebao postati obilježje svih novih Opela. Sve su to detalji koji su već viđeni na novoj Insigniji, najboljem evropskom automobilu u 2009. godini, ali su prilagođeni za kompaktnu Astrinu formu. Nova Astra sprijeda je prepoznatljiva po dinamičnim „orlovskim“ prednjim svjetlima, u koja su integrisana dnevna, u već pominjanom krilnom obliku. U kombinaciji sa novim logotipom i malom maskom ispod koje je smješten znatno veći otvor za hlađenje motora dobijena je puno dinamičnija forma u odnosu na prethodni model.
Ono što se ne vidi golim okom, ali se može predosjetiti je rast dimenzija četvrte generacije, koja se protegla do čitavih 4,42 m, što je za čak 17 cm duže u odnosu na prošlu generaciju. Poređenja radi direktni i najljući konkurenti VW Golf VI i Renault Megane od Astre su kraći čak 22, odnosno 12 centimetara. Zbog ovakvog izduživanja simpatizeri Opela moći će računati na puno više prostora u unutrašnjosti, ali i u prtljažniku koji prima 370 litara, 20 više od Golfa i 35 manje od Meganea. Osim u dužini Astra je dobila 7,1 cm na osovinskom razmaku, 5,6 cm na tragu prednjih i sedam na tragu zadnjih točkova. Veliki pomak napravljen je u dizajnu enterijera, koji sada dolazi u prepoznatljivoj arhitekturi „raširenih krila“, prvi put promovisanoj sa Insigniom. Kada se tome dodaju novodizajnirana instrumenta tabala, središnji stub, vrhunska sjedišta sa serijskim podešavanjem u šest tačaka i raskošna ponuda prostora, postaje razumljivo zašto Opelovi inženjeri očekuju od Astre postane uzor za vrhunski komfor u kompaktnoj klasi. U prilog ovakvom očekivanju idu i izuzetno bogati paketi opreme, sa moćnim audio-sistemima i najsavremenijim dvozonskim klima uređajima, čiji rad je regulisan u skladu sa gotovo 200 različitih parametara.
Klima-uređaji koje koristi konkurencija u svom radu se oslanjaju na najviše 20 parametara. Već od početnog Enjoy paketa opreme Astra će dolaziti sa ručnim klima-uređajem, sa filterom polena i nečistoća, funkcijama grijanja poda i ventilacijskim otvorima za klimatizaciji drugog reda sjedišta. Za pogon nove Astre predviđeno je osam motora raspona snage od 95 do 180 KS, a u gamu se uvode dizelski ecoFLEX agregat sa 100 KS, koji emituje 109 g/km CO2 i benzinski od 100 KS sa emisijom CO2 od 129 g/km. Novost u ponudi je i kompaktni šestostepeni automatski mjenjač. Velike novine napravljene su i u konstrukciji podvozja, koje sada dolazi u kombinaciji prednji McPherson zadnja polukruta osovina sa inovativnim Wattsonovim linkom, koji bi novoj Astri trebao obezbijediti vrhunsku stabilnost bez uštede na komforu vožnje.
Kao opcija za sve pakete opreme i uz sve motore osim početnog dizelaša i benzinca, nudi se i FlexRide sistem mehanotroničkog nadzora podvozja, koji putem tri različita moda Standard, Tour i Sport omogućava vozaču da podesi podvozje prema svojim željama, ali trenutni zahtjevima puta. Ovaj sistem i pored ručnog odabira željenog moda, u suštini sve vrijeme prati ponašanje podvozja, želje vozača i mogućnosti automobila, te u svakom trenutku omogućava postizanje vrhunskih performansi uz visok nivo bezbjednosti i ekonomičnosti. Opel Astre četvrte generacije u kompaktnu klasu donosi niz inovacija, naprednih i savremenih sistema, od čije pouzdanosti će u najvećoj mjeri i zavisiti uspješnost njene karijere. Adut više u odnosu na konkurenciju su oku ugodan dizajn i moderan enterijer, ali i 1.000 eura niža cijena početnog modela u odnosu na prošlu generaciju, što predstavlja svojevrsno iznenađenje, kako za potencijalne kupce tako i za konkurenciju.