volvo top 2
Naslovna > Automobili > Renault > Scenic > Nekad vodonoša, danas legenda
FOTO GALERIJA (18)

Predstavljamo - Renault Scenic & Grand Scenic

Nekad vodonoša, danas legenda

Rodonačelnik klase kompaktnih monovolumena u svojoj trećoj generaciji odiše elegantnijim dizajnom, vrhunskim mogućnostima i zanimljivim tehničkim novitetima...

Sjećate li se 1996. godine i Renaulta Megane Scenic, neobične MPV verzije prve generacije francuskog kompakta. Mnogi su s podozrenjem gledali na ovu neobičnu karoserijsku koncepciju, koja je kombinovala kompaktne dimenzije klasičnog hatchback modela, te prostranost i polivalentnost prosječnog karavana. Minivan vozila su tada bila pojam glomaznosti i prosječnih voznih mogućnosti. Bilo je to pravo pionirsko rješenje za porodične ljude, koji su htjeli obilje prostora, a nisu željeli dimenzijama veliki automobil. Megane Scenic pokazao se kao instant uspjeh, a potvrda toga bila je i titula evropskog automobila godine. Rođena je nova klasa koja je godinama dobijala sve više učesnika i uništila reputaciju karavana, pa tako gotovo da nema proizvođača koji u ovoj, danas izuzetno popularnoj klasi, nema svog predstavnika.

 

 

 

 


U međuvremenu se Scenic odvojio od Megane porodice i postao samostalan model, dobio prostraniju produženu verziju Grand Scenic, te „šminkersku“ verziju, koja koketira sa off-road vozilima (RX4 i Conquest). U cijeloj priči ovaj je automobil samom sebi stvorio brojnu ljutu konkurenciju, te je tržišni primat i popularnost došla u pitanje. S obzirom na to, Francuzi su razvoju nove treće generacije svog malog MPV modela prišli sa velikom pažnjom, a rezultat je više nego pozitivan. Istina, Renault je krenuo suprotnom linijom, te poput svog protivnika Citroena, prvo predstavio Grand verziju, dok kratka stiže uskoro, zajedno sa karavanskim Meganeom Grandtour. I dok kod običnog Scenica velikih dizajnerskih iznenađenja nema, nekad nezgrapna Grand verzija, sada izgleda daleko skladnije i privlačnije. Naravno nije izostalo ni sveukupno povećanje dimenzija, pa se tako novi Scenic „protegao“ na 4.340 mm, a Grand Scenic sa 4.490 mm na 4.560 mm. 

 

OPREMA
Raznovrsna i tehnički napredna
Novi Grand Scenic dostupan je u dvije verzije (pet ili sedam sjedišta), u kombinaciji sa šest paketa opreme (Authentique, Expression, Carminat TomTom, Dynamique, Privilege i Jade), te izborom devet motora (tri benzinska i šest dizelskih), dok novi Scenic nudi pet paketa opreme (Authentique, Expression, Dynamique, Privilege i Jade) i izbor deset motora (tri benzinca, sedam dizelaša). U ponudi je i novi Carminat TomTom navigacijski uređaj, koji je dio standardne opreme od paketa Expression naviše, dok prilikom odvojenog naručivanja košta manje od 500 eura. Već osnovni paket opreme Authentique nudi ABS kočnice sa elektronskom raspodjelom kočione sile, šest zračnih jastuka (vozačev i suvozačev sa adaptivnim aktiviranjem), automatsko paljenje sva četiri žmigavaca u slučaju naglog kočenja, immobilizer, centralno daljinsko zaključavanje, osvijetljen i hlađen prednji pretinac, manuelni klima-uređaj, kukice za učvršćivanje prtljaga, električni servo upravljač, kit za reparaciju gume, prednje prozore na struju sa sistemom protiv prignječenja, putni kompjuter sa sedam funkcija, CD MP3 radio, grijane retrovizore, 15 ili 16-inčne (Grand)  točkove, vozačevo sjedište podesivo po visini, upravljač podesiv po dubini i visini i upozorenje za nevezane pojaseve na svim sjedištima. Osim toga, novi Renault Scénic i Grand Scenic su prvi monovolumeni opremljeni sistemom pomoći pri parkiranju sa zvučnim i vizuelnim upozorenjem, te kamerom za vožnju unazad.

 

Istovremeno povećanje širine sa 1.810 mm na 1.845 mm, te visine sa 1.620 mm na 1.645 mm, uz međuosovinski razmak od 2.770 mm, garantuje novu dimenziju prostranosti, na tragu za broj većih monovolumena. Sveukupno gledano, francuski MPV dvojac u trećoj generaciji zapravo je svojevrsna evolucija uspješnih prethodnika. Potrebe za drastičnim promjenama nije bilo, tražilo se samo malo finog dotjerivanja, a francuski dizajneri i inženjeri u tome su ponovo uspjeli. Uprkos brojnim poboljšanjima i bogatijoj opremi, novi francuski MPV će koštati identično ili čak jeftinije od prethodnika. Tako novi Scenic na tržište stiže sredinom juna u rasponu cijena od 19.900 do 32.200 eura. Njegova Grand verzija već se nalazi u prodaji i to u rasponu cijena od 20.400 do 32.200 eura za verziju sa pet sjedišta, te od 21.100 do 32.900 eura za verziju sa sedam sjedišta.

  

 

 

Iako se već odavno odvojio od Meganea, Scenic je oduvijek sa kompaktnim „francuzom“ dijelio dizajnerske detalje. Slično se desilo i sa novom generacijom, koja je „pokupila“ brojna dizajnerska rješenja sa tek predstavljenog Meganea III. To se prije svega odnosi na prednja svjetla i masku hladnjaka, koja je doslovno prenesena sa kompaktnog modela. I tu svaka velika sličnost prestaje, osim recimo nekih detalja, kao što su kućišta retrovizora, lajsne na vratima i još ponešto. Iako generalno neodoljivo podsjeća na Meganea, novi Scenic je i te kako dizajnerski individualan. Bočna linija odiše fluidnim oblicima, dok maksimalno raščišćenim stražnjim dijelom, koji je poput Meganea izgubio svojevrsni „pačiji rep“, dominiraju krajnje neobična i originalna bumerang svjetla.

SIGURNOST
Na najvišem nivou
Kada je riječ o Renault proizvodima sumnje u vrhunsku sigurnost nema. Ipak, vrijedi spomenuti nekoliko novosti na polju povećanja ukupne bezbjednosti putnika u novom MPV dvojcu. To se prije svega odnosi na novi sistem laserskog zavarivanja krova i stranica karoserije, te generalno veći kvalitet završne obrade na rezovima, zazorima karoserije i u odabiru materijala. U ostale sigurnosne dodatke treba ubrojati čitavu svitu zračnih jastuka i zračnih zavjesa,  automatsko paljenje svjetala i automatsko uključivanje brisača stakla, regulator brzine, dvostruke ksenon farove s preusmjeravanjem svjetlosnog snopa u zavojima, kontrolno svjetlo upozorenja za nekorištenje sigurnosnog pojasa na svim sjedištima i slično. Naravno, ABS kočnice s raspodjelom sile kočenja i sistemom pomoći pri naglom kočenju, te elektronska kontrola stabilnosti se podrazumijevaju.

 

Unutrašnjost novog Scenica odiše dopadljivim fluidnim linijama, te je tipično francuski ugodna, kvalitetna i maksimalno ergonomična. Posebna pažnja posvećena je izboru materijala. Na vrhu masivne valovite prednje armature ističe se digitalna instrument tabla, dok su trokraki upravljač, ručica mjenjača i centralna konzola, na kojoj se nalazi sve nužno za pomoć u vožnji (navigacija, automatska parking kočnica, tempomat), preuzeti iz Meganea. Prilikom dizaniranja unutrašnjosti, akcenat je stavljen na iskoristivost, te ponudu prostora na drugoj i trećoj klupi, koja zahvaljujući ukupnom povećanju dimenzija, sada može ugostiti i odrasle putnike. Utisku prostranosti doprinose i velike staklene površine, ukupne zapremine 3.6 kvadratnih metara,  koje u slučaju staklenog panorama krova zauzimaju čak 5,1 kvadratni metar.

 

 

 

Straha od pregrijavanja unutrašnjosti nema, zahvaljujući novom dvozonskom klima-uređaju, poznatom iz Lagune. Prtljažni prostor je 10% veći, te kod Scenica sada mjeri 522 litre, a kod Grand Scenica od 208 litara (sedam sjedišta), preko 702 litre (pet sjedišta) do maksimalne 2.063 litre sa preklopljenim sjedištima, kojima se rukuje krajnje jednostavno. Osim toga, tu su i 92 litre prostora dostupne kroz brojne pretince, što je bio i ostao zaštitni znak Scenica i dan-danas, a najviše oduševljava veliki klizni spremnik između prednjih sjedišta zapremine devet litara, zatim 11-litarski hlađeni pretinac ispred suvozača, te četiri podna pretinca. 

Datum objave: 29/06/2009
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook