Naslovna > Automobili > Toyota > RAV4 > Niko neće žaliti za dizelašima

Toyota RAV-4 2.5 VVT-i HSD 2WD Executive

Niko neće žaliti za dizelašima

Sa petom generacijom RAV-4 Toyota je odlučila da se pozdravi sa ekološki neprihvatljivim dizelašima i da se u koštac sa konkurencijom upusti sa jednim benzinskim i odličnim hibridno-benzinskim pogonom, koji nam je u testnom modelu demonstrirao svu raskoš Toyotinog vrhunskog inženjeringa...

Od 1994. godine, kada je svjetlo dana ugledala prva generacija RAV-4, do danas, ona je privukla više od devet miliona kupaca, te je u međuvremenu izrasla u jedan od najznačajnijih globalnih Toyotinih modela. Svih ovih godina RAV-4 je manje-više ostao vjeran početnoj filozofiji koja je primarno bila promovisana pod motom „Recreational Activity Vehicle“ ili „rekreativno aktivno vozilo“ namijenjeno zabavi i opuštanju u vožnji, dok je broj 4 u nazivu sugerisao da ima 4x4 pogon. Mnogi kupci svih ovih godina povjerenje su mu poklanjali po automatizmu, poštujući Toyotino ime, tehnologiju i pouzdanost. S druge strane stoji i činjenica da su samo rijetki kod prethodnih generacija RAV-4 „pali“ na njihov globalni dizajn. Iako mu se originalnost nije mogla poreći, japanski kompaktni SUV nije imao dovoljno „Vauu efekta“ da se i na ovom planu nametne kao jedan od najboljih modela u klasi. Nije imao do sada, jer je Toyota sa petom generacijom odlučila zaigrati puno hrabrije, za šta zaslužuje iskreni aplauz.


Mada na prvi pogled, a posebno na fotografijama, djeluje kao previše „amerikanizovan“, novi RAV-4 uživo brzo demantuje sve predrasude. U klasi, ali i šire trenutno nema nijednog modela na kojeg biste mogli pokazati prstom i reći „e njega su iskopirali“ aludirajući tako na potencijalni izvor inspiracije Toyotinih dizajnera. Dakle, japanski kompaktni SUV napokon je postao vizuelno provokativan na dobar način, a takvim se uostalom čini i sav savremeni Toyotin opus, koji je u Evropi osim sa RAV-4 promovisan i sa novom Corollom i Camryem. Kao i kod konkurenata debljina vanjske šminke je recipročna odabranoj opremi i uloženom novcu. Toyota je kupcima ponudila čak šest paketa uz novi RAV-4: Comfort, Limited, Elegant, Executive, Style i Premium. Testni Style s vana se prepoznaje po kontrastnom A-stubu i crnom krovu, koji je do ovog nivoa opreme serijski u boji vozila. Podsjećamo da je crni krov moguće kombinovati sa četiri od devet ponuđenih karoserijskih boja. U Style opremi dolaze i crno lakirani 18-inčni alu naplaci, te Bi-LED prednja svjetla sa automatskim podešavanjem visine, koja upečatljivo izgledaju, ali i odlično osvjetljavaju put ispred RAV-4. Off-Road karakter automobila naglašen je sa svijetlim oplatama prednjeg i zadnjeg branika, te lakiranim plastičnim oblogama blatobrana i pragova, koje su iz estetskih razloga desetak centimetara nego kod konkurenata. Mada je stilski efektno, ovakvo rješenje možda i nije najpraktičnije, jer lim i plastiku ostavlja nezaštićenima na mjestima koja su često i najizloženija mehaničkim oštećenjima od kamenčića i rastinja pokraj puta.


U enterijeru novi RAV-4 nastavlja da njeguje Toyotinu tradicionalnu dizajnersku i ergonomsku jednostavnost. I dok vanjski dizajn uspješno sakriva činjenicu da je japanski SUV dugačak raskošnih 4,6 metara, u enterijeru se osjeti svaki centimetar. Prostora ima u svim pravcima dovoljno, a koliko je „talentovana“ nova Toyotina TNGA platforma, između ostalog najbolje dokazuje ravan pod, koji omogućava da noge sva tri putnika u drugom redu budu na istom nivou. Podsjećamo da većina konkurenata ima koncept sa izdignutim tunelom mjenjača, koji umanjuje funkcionalnost zadnje klupe. Na hibridnu koncepciju pogona u kabini nedvosmisleno ukazuju novi instrumenti, koji kombinuju analogne pokazivače i veliki kolor ekran u sredini, na kojem je između ostalog kao i na 10-inčnom ekranu Toyota Touch 2 multimedije moguće pratiti grafički prikaz tokova energije pogonskog sistema. Na dodir osjetljivi centralni ekran u Style paketu objedinio je navigaciju, audio sistem i niz elektronskih podešavanja za mnoštvo sistema koji su ugrađeni u automobil. Veoma lijepo i poprilično vozački oblikovani su ručica automatskog mjenjača i trokraki upravljač sa daljinskim komandama za putni računar, tempomat, audio sistem i ostale prateće sadržaje. Klima uređaj je krajnje jednostavan, a zgodnim detaljima se čine i gumirani okrugli potenciometri, koji su ugodni na dodir, ali ne i baš praktični za održavanje, jer se u sitnim utorima na njima lako zadržavaju prašina i nečistoća. Odlagališta za sitnice ima sasvim dovoljno, a tu su i dva zatvorena pretinca ispred suvozača i u centralnom naslonu. Ljubiteljima savremenih uređaja će se svidjeti što imaju jednu Aux i čak pet USB utičnica, od kojih se četiri mogu koristiti kao izvor struje. Tu su i dvije 12V utičnice, po jedna u kabini i prtljažniku. Kao lijep detalj koji je karakteristika Style paketa opreme učinio nam se tamni strop, a treba pohvaliti i odlično profilisana grijana sportska sjedišta presvučena kombinacijom kože i platna. Porodičnim ljudima biće značajan podatak da se zadnja klupa preklapa u omjeru 60:40, te da se ovom operacijom zapremina prtljažnika sa osnovnih 580 može povećati do 1.690 litara.


Toyota na bh. tržištu RAV-4 nudi u dvije osnovne pogonske kombinacije kao model sa 2,0-litarskim benzinskim motorom (175 KS) i kao hibrid, koji kombinuje 2.5 benzinca i elektromotor. Najpovoljnija klasična benzinska verzija sa prednjim pogonom u sadržajnom i za svakodnevne potrebe sasvim dovoljnom Comfort paketu do registracije košta 55.740 KM, dok je za Premium paket sa 4x4 pogonom potrebno izdvojiti 76.670 KM. Ljubitelji hibrida novi RAV-4 mogu kupiti već od 64.740 KM koliko košta verzija sa prednjim pogonom i Comfort opremom, dok je za najbolje opremljeni Premium model sa hibridnim 4x4 pogonom potrebno izdvojiti 83.710 KM. Za RAV-4 poput testnog sa Style opremom i hibridnim pogonom na prednjoj osovini bh. kupci treba da izdvoje 73.930 KM. Ko želi za opcioni pomični stakleni panoramski krov trebaće izdvojiti još 2.400, a za metalik ili bisernu boju od 1.000 do 1.400 KM. Za kraj treba još dodati da Toyota na hibridnu bateriju daje 10 godina garancije, a na čitav automobil bez ograničenja kilometraže pet godina.


POGON NA SVE TOČKOVE
Kao podlogu za RAV-4 Toyota je iskoristila novu TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu, koja je prema tvrdnjama japanskog proizvođača čak 57% kruća u odnosu na prethodnu. Japanski SUV dobio je takozvanu GA-K verziju TNGA platforme, koja omogućava ugradnju poprečno postavljenih motora i dvije kombinacije 4x4 pogona. Naime, u paketu sa 2,0-litarskim benzinskim motorom Toyota nudi klasični 4x4 pogon sa mehaničkim kardanskim prenosom između osovina. S druge strane, hibridni model u 4x4 opciji nema kardana, već se kod njega za pogon zadnje osovine koriste dodatni elektromotor snage 40 kW. Podsjećamo da je ovo prvi sistem ovakve vrste u klasi RAV-4, a u Toyoti tvrde da će on tek dokazati svoju efikasnost, praktičnost, ali i ekonomičnost kroz godine eksploatacije, jer je jednostavniji i manje zahtjevan za održavanje od klasičnog kardanskog.


HIBRIDNO SRCE
Za pogon testnog modela Toyota je namijenila kombinaciju 2,5-litarskog četverocilindarskog motora i 80 kW elektromotora, koji u zajedništvu na prednje točkove preko e-CVT elektronski upravljivog bestepenog mjenjača isporučuju 218 KS. Podsjećamo da ista kombinacija u 4x4 verziji sa dodatnim 40 kW motorom raspolaže sa 222 KS. Svako ko je do sada imao iskustva sa Toyotinim hibridima već nakon nekoliko kilometara uočiće veliku razliku u „tečnosti“ sa kojom se obavlja protok snage i razmjena pogonskog potencijala između benzinskog i elektromotora. Najveće zasluge za ovaj pozitivni pomak idu na račun novog elektronski upravljanog e-CVT automatskog mjenjača, koji je u kombinaciji sa 2,0-litarskim benzincem dostupan u Direct Shift verziji. Nadzorna elektronika na do sada najbolji način „pegla“ sve prelaze i uzorno prilagođava automobil najrazličitijim situacijama iz prakse. Hibridni pogon na prednjoj osovini nudi četiri režima rada: Eco, Normal, Sport i EV, u skladu sa kojima se mijenja i pozadina instrumenata. U Eco režimu pedala gasa postaje spužvastija, a ubrzanja tromija i laganija kako bi se što manje iscrpljivala baterija. U Sport režimu pogon se trudi da pruži dinamički maksimum u svim situacijama, dok je Normal po svemu što nudi na sredini između ova dva režima. EV režim podrazumijeva 100% pokretanje automobila na struju i moguć je samo kada su baterije potpuno napunjene. U idealnim uslovima RAV-4 se na struju može voziti između tri i četiri kilometara, ako je riječ o ravnoj i nezahtjevnoj dionici puta. Prednosti hibridnog pogona najbolje se ogledaju u prosječnoj potrošnji koja se na testu kretala između šest i sedam litara, do kojih se dolazi forsiranjem 1,65 tona teškog automobila, koji od 0 do 100 km/h u Sport režimu može da ubrza za 8,5 sekundi. Da nije sve idealno sa hibridnim pogonom potvrđuju dvije stvari: to su visok nivo buke na brzinama iznad 100 km/h i najveća brzina od 180 km/h. Ako vam navedeno ne predstavlja problem onda treba dati šansu hibridnom RAV-4, jer je riječ o jednom od najboljih i najfunkcionalnijih hibrida, koji su do sada izašli iz Toyotine tehnološke kuhinje. 

Datum objave: 18/06/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook