Naslovna > Automobili > Porsche > Cayenne > Nova dimenzija sportskog SUV-a
FOTO GALERIJA (27)

Vozili smo - Porsche Cayenne Coupe

Nova dimenzija sportskog SUV-a

Po uzoru na velika imena iz premium razreda i Porsche je odlučio svoj Cayenne prilagoditi sve popularnijem segmentu SUV Coupea. U atraktivnost i posebnost prve generacije Cayennea Coupe imali smo priliku uvjeriti se u okviru međunarodne prezentacije u Sloveniji…

 

Nedugo nakon svjetske premijere Cayenne Coupe ovaj model je stigao u Bosnu i Hercegovinu, a samo nekoliko sedmica kasnije predstavnici njemačkog premium proizvođača sportskih automobila upriličili su međunarodnu testnu vožnju u Sloveniji. Bila je to idealna prilika da nakon prvog „vizuelnog kontakta“ u BiH provjerimo i koliko istinskog sportskog DNK ima novajlija u Porscheovoj porodici. Već na prvu jasno je da se prvi Cayenne Coupe naslanja na dizajnerska i inženjerska rješenja klasičnog SUV-a čije obrise nosi. Međutim, teško je na prvu primijetiti da su inženjeri ipak morali poduzeti drastične mjere kako bi Coupe izdanje ponudili u atraktivnijoj i više atletskoj formi. Tako smo primijetili da su „A“ stubovi dosta ravniji, krov je niži za 20 milimetara, a coupeovska linija na kraju završava sa aktivnim spojlerom. Čak je i zadnji dio karoserije proširen za 18 milimetara s ciljem dobijanja mišićavijeg oblika, a takvu građu proporcionalno prati i širina zadnje osovine. Među vizuelnim promjenama najviše primjetna je pozicija registarskih oznaka na zadnjem dijelu karoserije, koja je spuštena sa poklopca prtljažnika na branik automobila. U unutrašnjosti je teško primijetiti značajniju vizualnu razliku u odnosu na klasično SUV karoserijsko izdanje Cayenne. I dalje je raskošna po pitanju prostora, skladno i ergonomski skrojena po pitanju funkcionalnosti i udobnosti, te digitalizovana i poveziva po pitanju savremenih tehnologija i trendova. Tačnije, ekranizovana je. Na prednjem dijelu su vidljiva čak tri ekrana od kojih su dva smještena tik ispred vozača i služe za reprodukciju mjernih instrumenata te navigaionog uređaja. Između njih smješten je, baš kao u pravim sportskim automobilima, brzinomjer koji je, na našu radost, urađen u klasičnoj analognoj tehnici. Na centralnom dijelu ponuđen je veliki „touch“ ekran Porsche Communication Management multimedije, dijagonale 12,3-inča, sa mogućnošću aktiviranja trodimenzionalnog prikaza navigacionog uređaja te upravljanja svim sistemima automobila. Ispod njega se nalazi prilično visok greben na kojem su na samo jedan dodir prsta daleko smještene komande uređaja za klimatizaciju, zvuka, ručica mjenjača, te pojedini sistemi za upravljanje poput prekidača za kontrolu PSM-a i tvrdoće adaptivnog ovjesa.

 

Iako je vizuelno teško primjetna, razlika u odnosu na klasični Cayenne osjetna je na zadnjoj klupi. Pozicija joj je niža za tri centimetra, čime se dobio funkcionalan položaj za svakodnevnu upotrebu. Uprkos sniženoj liniji krova, svedenoj u coupeovsku formu, ni funkcionalnost u vidu prtljažnog prostora nije narušena, pa Coupe izdanje Cayenne raspolaže sa osnovnih 625 litara zapremine, dok u slučaju preklapanja zadnje klupe, djeljive u omjeru 40:20:40, volumen može porasti na 625 litara. U performanse nipošto ne treba sumnjati. Dvodnevno druženje sa Cayenne Coupeom bilo je dovoljno da isprobamo dvije od tri ponuđene pogonske jedinice i da u oko 400 interesantnh kilometara koje smo prešli u „krugu oko Slovenije“ provjerimo agilnost, razigranost, performanse, ali i udobnost i iskoristivost. Zahvaljujući podugoj listi elektronskih programa za asistenciju vozaču i sigurnosti Cayenne Coupe neće biti problematična čak ni vozačima koji nemaju mnogo iskustva za upravljačem, jer se za cestu drži kao pesnicama. Opcioni PASM  (Porsche Active Suspension Management) zračni ovjes u kombinaciji sa opcionim PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) besprijekorno pegla naginjanje kabine grdosije teške preko 2,2 tone, a proklizavanje točkova „oversteering i understeering“ sprečava PSM (Porsche Stability Managemenent). Međutim, prava igra može početi tek kada se svi ovi sistemi pogase, kada se na multifunkcionalnom kolu upravljača rotacionim kontrolerom odabete Sport ili Sport+ režim vožnje i kada se ozbiljnije pritisne papučica gasa. Ne zaboravite, takav divlji ples sa razigranom ljepoticom ne treba da započinjate ukoliko ne znate voditi korake.

 

Pogonska gama

Za pokretanje atletske forme zaduženi su atletski agregati. Kupcima je na izbor ponuđena pogonska kombinacija sa tri benzinska agregata zahvaljujući kojima Cayenne Coupe i nosi oznaku. Listu predvodi bazna oznaka „Coupe“ koja podrazumijeva trolitarsku V6 turbo jedinicu sposobnu da isporuči 340 KS uz obrtni momenat od 450 Nm. To je dovoljno da se preko dvije tone težak SUV pretvori u projektil koji se do 100 km/h ispaljuje za svega 6,9 sekundi, a ubrzanje zaustavlja tek kada kazaljka na satu dotakne maksimalnih 245 km/h. Modeli sa potpisom Coupe S nešto su ozbiljniji. Raspolažu sa 100 KS i 100 Nm više, što se može zahvaliti duplom turbo punjaču nakačenom na agregatsku jedinicu. Zato su i performanse ozbiljne, pa im je do stotke potrebno okruglo pet sekundi i mogu se kotrljati brzinom od 263 km/h. Najjača verzija Cayenne Coupe je Turbo verzija. Ispod poklopca krije blok motora zapremine 4-litra. Cilindri su raspoređeni u V8 oblik, a snabdijevenost zrakom vrši se turbo punjenjem. Ovakva kombinacija proizvodi respektabilnih 550 KS koje se na točkove prenose obrtnim momentom od čak 770 Nm. Najozbiljniji model koji smo probali ubrzavanje štoperice do 100 km/h zaustavi na 3,9 sekundi, a elektronska blokada maksimalnu brzinu ograničava na 286 km/h. Svi modeli raspolažu sa Tiptronic S osmostepenim automatskim mjenjačem.

 

LightWeight paket

Za one kojima Cayenne Coupe nije dovoljno atletska i atraktivna u svom standardnom izdanju, iz Porschea su pripremili i opcioni „Light Weight paket“, odnosno paket opreme koji snižava ukupnu masu automobila do 22 kg. Radi se o posebno dizajniranoj kombinaciji karoserije vozila sa karbonskim elementima poput krova, difuzora, spojlera, pragova, te lakometalnih točkova prečnika 22 inča. Bitno je naglasiti da se ovaj paket opreme može naručiti samo kao takav i da se ne može kombinovati sa drugim elementima.

 

 

Cijene u Bosni i Hercegovini

 

Početna cijena modela Cayenne Coupé - 168.645,00 KM

Početna cijena Cayenne S Coupé - 200.325,00 KM

Početna cijena Cayenne Coupe Turbo - 304.250,00 KM.

 

Tekst: Edin Alić

Lokacija: Novo Mesto

Datum objave: 30/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook