Naslovna > Automobili > Kia > Sorento > Nova klasa za staroga asa
FOTO GALERIJA (14)

Predstavljamo – Kia Sorento II

Nova klasa za staroga asa

Druga generacija Sorenta iz segmenta klasičnih terenaca prekomandovana je u SUV klasu, u kojoj se nameće dopadljivim dizajnom, ugodnim i na luksuz orijentisanim enterijerom, ali i savremenim pogonskim potencijalom, koji se oslanja na novog 2.2-litarskog turbodizelaša sa 197 KS...

Korejska Kia posljednjih godina je u velikom usponu, njeni automobili više nisu na margini dešavanja i sve se češće nalaze u centru pažnje automobilske javnosti, ali i kupaca širom svijeta. Sedmogodišnja garancija na kompaktnog Ceeda, šminkerski Soul, monovolumenska Venga, simpatični Picanto i ostali kućni modeli dobili su u devetom mjesecu jako pojačanje. Druga generacija Kia Sorenta evropsku premijeru imala je na Sajmu automobila u Frankfurtu, kao jedan od zadnjih, ali možda i najzanimljjivijih Kia noviteta u 2009. I dok je prva generacija Sorenta, koja je prodata u 900.000 primjeraka, svjetsku slavu stekla kao klasični terenac, snažnih motora, robustnog pogona i prepoznatljivog dizajna, koji se snažno oslanjao na Mercedes ML, druga je na tržište ušla sa potpuno drugačijim adutima.

 

 

 

 

 

Prva i najznačajnija novina u odnosu na prethodnika je napuštanje koncepcije klasičnog terenca sa krutom šasijom i ulazak u SUV klasu (Sport Utility Vehicle). Ovaj potez Sorenta je udaljio od ljubitelja čistokrvnih terenskih vozila, ali i približio mnogo širem sloju kupaca, koji od automobila traže oku ugodan dizajn, multifunkcionalnost u urbanim sredinama, te dobru pokretljivost na off-road terenima. Nova konstrukciona rješenja rezultirala su i značajnim olakšavanjem automobila, koji je u poređenju sa 95 mm kraćim prethodnikom lakši za prosječno 215 kg, a samim tim ekonomičniji. Manja težina u kombinaciji sa novim ogibljenjem i jačim motorima donijela je i bolju pokretljivost, ali i ponudila puno više udobnosti u odnosu na prethodnika, što dokazuje i mogućnost ugradnje trećeg reda sjedišta i pretvaranje Sorenta u sedmosjeda. Da su u novi SUV Korejci ugradili sve svoje znanje i trud, pokazuju i veliki poslovni planovi prema kojima Kia u 2010. godini planira proizvesti i prodati više od 140.000 Sorenta širom svijeta.

DIZAJN Dinamične linije
Prema riječima prvog čovjeka dizajnerskog odjela Kia, koji potpisuje izgled svih novih modela od 2006. do danas Petera Schreyera, novi Sorento je zamišljen kao automobil čiji dizajn treba da asocira posmatrača na snagu i dinamiku. Dinamičan dizajn novog Sorenta rezultat je jednostavnih, linearnih linija koje odišu snagom. Značajan naglasak je dat i raznovrsnom paletom atraktivnih metalik boja. Sportski i razigran, novi Sorento predstavlja sasvim novu vrstu SUV vozila – kaže Schreyer. On dodaje da su na novom Sorentu primijenjena neka obilježja koja bi u budućnosti trebala postati zaštitni znak Kia. Tu se na prvom mjestu misli na trapezoidnu masku hladnjaka, koju već nose redizajnirani Ceed, Venga, Soul i najnovija korejska limuzina Cadenca, ali i na diodna poziciona svjetla, koja bi u budućnosti trebali dobiti još neki kućni modeli.

 

Dizajnerske smjernice zacrtane od strane aktuelnog šefa dizajna Kia Peter Schreyera, koji je 2006. godine, nakon 27 godina provedenih Volkswagenu, prešao u dalekoistočnu kompaniju, donijela su preporod najstarijem korejskom proizvođaču automobila (Kia je osnovana 1944. godine). Stvaranje novog i po mnogo čemu jedinstvenog dizajnerskog stila nakon brojnih drugih modela i te kako je vidljivo i na novom Sorentu. Mercedesova sjenka, koju su mnogi prepoznavali u dizajnu prve generacije, potpuno je izblijedila, a u toj transformaciji Sorento nije izgubio na atraktivnosti i privlačnosti. Naprotiv, prve reakcije sve brojnijih Kia obožavatelja širom svijeta su veoma pozitivne i za Korejce obećavajuće. Veliki napredak napravljen je u uređenju enterijera, koji je dizajniran sa puno stila, ali i osjećaja za potrebe vozača i putnika, koji na raspolaganju imaju mnoštvo praktičnih pretinaca. U ponudi su veoma bogati paketi opreme sa interesantnim elementima poput kožom obloženih sjedišta sa ventilacijom naslona i sjedeće površine, panoramski krov, dvozonska klimatizacija, kamera za vožnju unazad sa 6.5-inčnim displejom na centralnoj konzoli i još niz na luksuz orijentisanih detalja, poput startovanja motora pomoću start/stop prekidača i otvaranja automobila bez upotrebe ključa. Kada je riječ o unutrašnjosti, Korejci posebno naglašavaju visok nivo završne obrade, te upotrebu višestruko kvalitetnijih materijala, sa kojima se novi Sorento želi uvući pod kožu veoma zahtjevnoj klijenteli. 

 

 

 

Kada dođe na tržište, novi Sorento će se nuditi sa dva novorazvijena agregata, od kojih bi domaćim kupcima najzanimljiviji trebao biti četverocilindrični 2.2-litarski turbodizelaš. Ovaj motor oprema se sa četvrtom generacijom common-rail ubrizgavanja te razvija 197 KS, uz obrtni moment od 421 Nm sa ručnim ili 436 Nm sa automatskim mjenjačem. Sadržajem i količinom izduvnih gasova zadovoljava Euro 5 normu. Drugi motor u ponudi na evropskom tlu je 2.4-litarski benzinac sa 175 KS, koji svoj potencijal gradi na 225 Nm obrtnog momenta. Za razliku od Evrope na domaćem korejskom i zahtjevnijem američkom tržištu u ponudi će se naći 2.7 odnosno 3.5-litarski benzinski šestocilindraši, sa 165 i 277 KS. Za razliku od prve generacije, koja je imala stalni pogon na sve točkove sa elektronskom  kontrolom raspodjele obrtnog momenta, te nudila mogućnost blokade zadnjeg diferencijala uz podršku reduktora, novi Sorento donosi blažu i na ekonomičnost orijentisanu kombinaciju.

 

AERODINAMIKA Ugodna tišina
Testiranjima u vazdušnom tunelu otpor vazduha spušten je do 0,38 Cx, što je znatno bolji rezultat u odnosu na prethodnika, koji je imao koeficijent otpora od 0,43 Cx. Ovakvim pristupom poboljšano je opstrujivanje vazduha oko automobila i smanjena buka u kabini, posebno na višim brzinama, kada do izražaja dolazi i kvalitetna zvučna izolacija.

 


Stalni pogon je na prednje točkove, dok elektronika po potrebi uključuje 4x4 pogon, te raspodjeljuje potencijal motora od 100% na prednjoj osovini u idealnim uslovima vožnje, do omjera 50/50 u uslovima vožnje po zahtjevnom off-road terenu. Ovakva kombinacija omogućava Sorentu dinamičnu i udobnu vožnju na asfaltu, ali i uzornu prodornost na lošim podlogama. Druga generacija Kia Sorenta pravi otklon od klasičnog terenca kao SUV klasi, donoseći moderan dizajn te ugodan i lijepo skrojen enterijer, koji je zavisno od mogućnosti kupca moguće opremiti najsavremenijim tehnološkim dostignućima. Osim toga tu su i novi 2.2-litarski turbodizelaš, te nova koncepcija pogona sa elektronskom raspodjelom pogonskog potencijala, koja bi uz značajno smanjenje težine korejskom SUV mogla prokričiti put ka samom vrhu ove veoma popularne klase.

Datum objave: 21/12/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook