Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLA > Novi sjaj Mercedesove zvijezde
FOTO GALERIJA (18)

Mercedes GLA

Novi sjaj Mercedesove zvijezde

Redizajnirani GLA izgleda svježije, ima bogatiju osnovnu opremu i nove serijske sigurnosne sisteme. Tu je i 220 4Matic pogonska kombinacija...

Najljući Mercedesovi konkurenti BMW i Audi su u klasi kompaktnih off-road automobila nekoliko godina prije njega ponudili punopravne i samostalno razvijene modele: X1 i Q3. Mercedes je zbog očiglednog zaostatka taj zadatak riješio na jednostavniji, brži i čini se veoma uspješan način. Kao osnovu za razvoj kompaktnog crossovera njemački proizvođač je uzeo serijsku A klasu, koju je vizuelni i tehnološki prilagodio trendovskim off-road standardima. Ako je zbog (pre)očiglednog „porijekla“ GLA i bilo nekih sumnji u njegov komercijalni uspjeh, one su se potpuno raspršile nakon sumiranja prodajnih rezultata ostvarenih u prvih 356 dana na tržištu. Podsjećamo da je tokom 2014. GLA našao put do 44.710 evropskih kupaca, a godinu dana kasnije za njega se odlučilo 63.425 Evropljana. Istovremeno BMW X1 je plasiran u 42.107 jedinica, a lider klase Audi Q3 je našao put do 81.825 kupaca.

 

 

 

Rezultati za prošlu godinu biće poznati tek u februaru, a već sada je izvjesno da će prodaja Mercedesa GLA ostati na prošlogodišnjem nivou. Kada se tome pridodaju i još dva najznačajnija svjetska tržišta, američko, gdje je GLA do sada godišnje prodavan u oko 25.000 jedinica i kinesko, na kojem je ovaj model prisutan od 2015. (42.662 jedinica), postaje jasnije zašto GLA važi za jedan od uspješnijih Mercedesovih projekata. Osvježeno izdanje GLA predstavljeno je u Detroitu. Napravljene promjene su uglavnom kozmetičke prirode, a kao najveća novost se nameće uvođenje novog 220 4Matic modela sa 2.0-litarskim benzincem od 184 KS. U okviru podmlađivanja vanjskog dizajna GLA je dobio nove branike, rešetku hladnjaka i nove dezene alu naplataka. Zahvaljujući aerodinamičkom „peglanju“ prednjeg branika i krovnog spojlera na petim vratima koeficijent otpora vazduha je sa dosadašnjih 0,29 smanjen na 0,28 Cx. Ova činjenica je direktno uticala i na smanjenje buke pri visokim brzinama, ali i nižu potrošnju u ovom režimu vožnje. Vanjski izgled GLA osvježen je i sa novom „canyon beige“ bojom. Dosadašnja opciona bi-ksenon glavna svjetla su zamijenjena sa savremenijim, koja za osvjetljavanje puta koriste LED diode. Osim što troše 60% manje energije u odnosu na bi-ksenoska, LED svjetla prema Mercedesu proizvode i prirodniju bijelu svjetlost, koja manje zasljepljuje vozače ostalih automobila. I zadnja svjetla su sa redizajnom modernizovana i serijski dolaze u LED koncepciji. U kombinaciji sa stropnim stop svjetlom nova svjetla imaju mogućnost automatskog podešavanja intenziteta svjetlosti prema tri različita režima rada, koji su prilagođeni specifičnim vremenskim prilikama, odnosno dobu dana. Unutrašnjost je osvježena sa novim dezenima presvlaka sjedišta i ukrasnim elementima, namjenjenim za instrument panel i obloge vrata. Novi dizajn su dobili i prekidači na sredini centralnog grebena, a ugrađen je i moderniji trokraki multifunkcionalni upravljač. Oprema je postala bogatija za sistem beskontaktnog otvaranja i startovanja vozila. Ovaj sistem je omogućio električno otvaranje i zatvaranje petih vrata. Komanda se zadaje mahanjem stopala noge ispod zadnjeg branika. Sigurnost je podignuta na viši nivo serijskom ugradnjom Active Brake Assist sistema. Ovaj sistem prati razmak od vozila ispred i o njegovom smanjivanju obavještava vozača. Po potrebi, ukoliko vozač ne reaguje, sistem ima mogućnost samostalnog kočenja sa ciljem izbjegavanja sudara ili umanjenja njegovih posljedica. U standardnoj opremi GLA je i Attention Assist sistem, koji kod vozača „prepoznaje“ znake umora i nesigurnosti, te mu sugeriše da je vrijeme za odmor. Prodaja redizajniranog GLA je već počela, a cijene se nisu značajnije mijenjale. 

 


MOTORI
Uvođenje novog GLA 220 4Matic (184 KS) je jedina promjena u pogonskoj gami. Podsjećamo da se ljubiteljima benzinaca kao i do sada nude GLA 180, 200, 250 i 250 4Matic modeli. Za pogon GLA 180 i 200 se koristi 1.6-litarski turbo benzinac sa 122 i 156 KS. Sa njim GLA od 0 do 100 km/h stiže za devet u slabijoj, odnosno 8,4 sekundi u jačoj verziji. Najveća brzina GLA 180 je 200, a GLA 200 je 215 km/h. GLA 250 je pogonjen dvolitarskim turbo benzincem sa 211 KS i 350 nm. Sa njim se „stotka“ dostiže za 6,6 s, a najveća brzina je 230 km/h. Dizelsku gamu čine 1.5 (GLA 180d) i 2.1-litarski  (GLA 200d, 200d 4Matic, 220d i 220d 4Matic) motori. Manji dizelaš kojeg je Mercedes preuzeo od Renaulta razvija 109 KS, dok je jači dostupan u dvije verzije: sa 136 i 177 KS. Ponuđeni motori se kombinuju sa šestostepenim ručnim mjenjačem ili sedmostepenim automatikom. Mercedes-AMG GLA 45 4Matic je poslastica za ljubitelje sportskih crossovera. Iz 2.0 turbo benzinaca dobija 381 KS. Do „stotke“ ubrzava za 4,4 sekunde uz najveću brzinu od 250 km/h.

 

 

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook