Naslovna > Tehnika > Novi vizuelni identitet marke

Dacia

Novi vizuelni identitet marke

Objavivši novu strategiju početkom ove godine, Dacia je dala do znanja da okreće novu stranicu u svojoj istoriji. Novo poglavlje odražava se u novom logotipu, amblemu, bojama i terenima koje tek treba pokoriti...

Iako formula uspeha ostaje ista, novi vizuelni identitet dodatno naglašava njene vrijednosti: jednostavnost, autentičnost i robusnost, uvijek po pristupačnoj ceni. Denis Le Vot, glavni direktor marke Dacia, opisuje Daciju kao „marku koja definiše značenje esencijalnog vozila” i koja je istovremeno pristupačna i privlačna. Marka od samog početka uživa jedinstvenu poziciju na tržištu pa bi u narednim godinama trebala samo da raste. Novi logotip i novi amblem simbolišu Dacijinu posebnost i odvažnost i čine krunu obnovljenog vizuelnog identiteta. Oni su plod napora dizajnerskog tima koji je kroz njih želio da izrazi suštinu Dacijine filozofije kojom se marka vodi od samog početka. Logotip, središnji element novog vizuelnog identiteta, ostavlja snažan utisak čvrstoće i stabilnosti. Oblik slova „D” i „C” je namjerno pojednostavljen, a sama slova su prikazana kao međusobno slike u ogledalu koje simbolišu ekonomično razmišljanje i domišljatost marke.

 

 


Geometrijske linije logotipa stvaraju utisak mehaničkog kretanja niza slova. Amblem, s druge strane, predstavlja samo srce logotipa jer su u njemu slova „D” i „C” povezana kao lancem; snažno i neraskidivo. Zahvaljujući tome novi amblem je moćan, upečatljiv i lako prepoznatljiv, čak i izdaleka. Iako jednostavni i lako razumljivi, novi elementi vizuelnog identiteta su nabijeni značenjem i odražavaju izdržljivost Dacijinih modela – kvalitet u kojoj svakodnevno uživaju milioni kupaca. Cjelokupni grafički dizajn je krajnje pojednostavljen kako bi nas podsetio na Dacijinu posvećenost stvaranju esencijalnih vozila. Svi elementi dizajna se upotpunjuju i čine cjelinu, pri čemu pokazuju potencijal za digitalnu primenu. Baš kao i marka koju predstavljaju, elementi grafičkog dizajna istovremeno su snažni i fleksibilni.

 

 


Na primer, slovo „D” u obliku strjelice na logotipu usmerava pogled prema središtu dizajna i pritom stvara utisak kretanja koji nam otkriva usmjerenost marke prema budućnosti. Paleta boja, zasnovana na kaki-zelenoj, označava povezanost marke sa prirodom i istovremeno simboliše terene na kojima Dacijini modeli, baš kao i njihovi kupci, dolaze na svoje. Suštinu marke karakteriše i novi vizuelni jezik koji odražava potrebu za slobodom, odmorom i povratkom prirodi. Riječ je o osnovnim potrebama kojima mnogi od nas teže. One nam omogućavaju da se posvetimo onome što je zaista važno i oslobodimo svega nepotrebnog. Počevši od juna 2021. godine, novi identitet marke će se postepeno komunicirati različitim kanalima (internet stranica marke, oglašavanje, brošure...), a od 2022. godine će krasiti i Dacijina prodajna mesta. Novi logotip i amblem će zasijati na Dacijinim vozilima od druge polovine 2022.

Datum objave: 17/06/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook