Naslovna > Automobili > BMW > Serija 6 > Novo ime i elegantnija karoserija
FOTO GALERIJA (29)

BMW Serije 6 Gran Turismo

Novo ime i elegantnija karoserija

Druga generacija BMW-ovog GT modela izvedenog iz Serije 5 je prekomandovana u Seriju 6, dobila je elegantniji dizajn, komforniju zadnju klupu, veći prtljažnik i savremenu tehnologiju…

Nakon što je 2014. godine izdvojio Coupe, Cabrio i Grand Coupe modele iz Serije 3 i „prekomandovao“ ih u novu Seriju 4, BMW je sad napravio novu rokadu. Naime, dosadašnji BMW 5 GT je u drugoj generaciji „unaprijeđen“ u Seriju 6. Podsjećamo da su se u toj seriji do sada nalazili Gran Coupe, Coupe i Cabrio modeli, koji važe za automobile sa izraženim sportskim predznakom, dok Gran Turismo u BMW-ovoj gami kotira kao praktičan i luksuzan porodičan automobil. Mada BMW nije objavio precizne podatke koliko je do sada proizveo GT modela iz Serije 5, njihovo prisustvo na ulici, ali i novo ime nam sugeriše da ih nije bilo mnogo. To nije nimalo čudno, jer je manevarski prostor između limuzinske i karavanske „petice“, te broj većih X5 i X6 modela do sada bio jako uzak, da bi se u njega smjestio još jedan tržišno uspješan model, koji ruku na srce nije ni približno dizajnerski atraktivan kako su to navedena četiri. No BMW je odlučan da ga zadrži u ponudi.

 

 

Kao i do sada, GT je zasnovan na limuzini Serije 5, na koju u određenim segmentima podsjeća i dizajnom, prije svega prednjeg dijela. Kada GT gledate sa strane, stičete utisak da je neko „tunirao“ X6 i maksimalno ga približio asfaltu. Za razliku od SUV brata, petrovratni GT s boka ima mnogo elegantniju formu, bez izraženih, mišićavih formi i plastičnih „off-road“ ukrasa kojima je „nakićen“ X6. Vrata GT-a su izvedena u kupeovskom stilu, bez metalnog okvira. Velika razlika je i način na koji je izveden C stub, koji je kod X6 masivan i snažan, a kod GT-a maksimalno istanjen u korist stakla, koje je ugrađeno iza drugog para vrata. Ovaj detalj je presudan u kreiranju za BMW pomalo netipične bočne linije, koja umjesto sportske agresivnosti nudi porodičnu eleganciju. Za razliku od prethodnika, krovna linija kod Serije 6 GT nije više „grbava“ i skladnije je „stopljena“ sa jednodijelnim petim vratima. Zadnji dio je u tu svrhu spušten za 64 milimetra. Podsjećamo da je 5 GT imao mogućnost zasebnog otvaranja donjeg dijela, bez potrebe za podizajnjem čitavog okriva i stakla. To je bilo skupo i komplikovano rješenje, koje je više uticalo na povećanje težine nego na praktičnost. Nova peta vrata su jednodijelna i posebna po tome što je u njih integrisan aktivni spojeler, koji se izvlači pri 120 km/h i usmjeravajući protok vazduha povećava pritisak na zadnju osovinu. Vrata se mogu otvoriti električnim putem daljinski, pomoću kontakt ključa ili gestovno, zamahom noge ispod zadnjeg branika. Podsjećamo da najaerodinamičnija verzija BMW Serije 5 ima koeficijent otpora vazduha od 0,22 Cx, dok je kod Serije 6 GT najbolje ostvarenje 0,25 Cx. U nastojanju da postigne što niži otpor BMW je na GT ugradio sistem aktivnog otvaranja i zatvaranja usisa vazduha u maski hladnjaka. U tu svrhu su u prednjim blatobranima ostavljeni otvori, koji poboljšavaju protok vazduha ka zadnjem dijelu. Sa 5.091 mm novi GT je 87 mm duži. Istovemeno je visina automobila snižena za 21 mm.

 

Međusovinski razmak je ostao isti, 3.070 mm. Podsjećamo da identičan osovinski razmak ima i aktuelna Serija 7. Produžavanje karoserije i nova peta vrata su omogućili povećanje prtljažnika sa dosadašnih 500 na 610 litara. I najveći kapacitet je povećan sa 1.700 na 1.800 litara. Unutrašnjost je s izuzetkom pojedinih materijala manje-više ista kao kod limuzinske „petice“. U BMW-u ističu da je zadnja klupa komfornija i da se na njoj sda sjedi komfornije. Centralna figura u kabini je 10,25-inčni ekran iDrive multimedije, koji je poseban po mogućnosti gestovnog i glasovnog upravljanja. Sigurnosna tehnologija uključuje i sistem koji omogućava poluautonomnu vožnju. Ovaj sistem ima sposobnost korekcije putanje unutar trake, nadzora puta, detekcije prepreka, prepoznavanje pješaka... Ukoliko uoči opasnost, sistem ima mogućnost automatskog kočenja, a u stani/kreni vožnji i automatskog održavanja ritma kretanja vozila. Tu su i sistemi za noćnu vožnju, automatski prilagodljiva LED svjetla, Bowers & Wilkins audio siste. U nizu elektronskih pomagala se izdvaja sistem samostalnog parkiranja, koji omogućava vozaču da „parkira“ vozilo i kada se nalazi izvan njega. GT se opciono može dobiti sa adaptivnom šasijom, vazdušnim vješanjem i sistemom upravljanja na zadnjim točkovima.

 

 

MOTORI
Od početka prodaje kupci će moći da biraju između tri motora. Ponudu otvara 2,0-litarski benzinac sa oznakom 630i GT, koji raspolaže sa 258 KS i 400 nm. Uparen sa serijskim osmostepenim automatikom on do 100 km/h ubrzava za 6,3 sekunde i može da dostigne 250 km/h. Iznad njega je 3,0-litarski benzinac sa 340 KS i 450 nm (640i GT), koji se može dobiti i sa xDrive pogonom na sve točkove. U toj verziji od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde, dok je samo sa zadnjim pogonom brži za 0,1 sekundu. U ponudi je i jedan trolitarski dizelaš (630d GT) sa 265 KS i 620 nm, što je dovoljno da se do „stotke“ ubrza za 6,1 sekundu.

Datum objave: 05/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook