Naslovna > Automobili > Kia > Ceed > Novo lice korejskog bestselera
FOTO GALERIJA (14)

Test - Kia Ceed 1.4 LX Fresh 2010.

Novo lice korejskog bestselera

Popularni korejski kompakt sa jedinstvenom sedmogodišnjom garancijom redizajnom je dobio jače vizuelne adute, koji bi mu trebali pomoći da sačuva reputaciji najpoželjnijeg „korejca“ do dolaska novog modela...

Kada je u septembru 2006. predstavljen na evropskom tržištu, Kia Ceedu nije prognozirana svijetla budućnost, iz prostog razloga što u ovom segmentu vlada izuzetno oštra konkurencija u kojoj se u obzir uzima gotovo sve - kvalitet, bezbjednost, opremljenost, dizajn i imidž. Na kraju se uspostavilo da je upravo imidž jedina stavka, koja Ceedu nije išla u prilog, jer sve ostalo ovaj automobil je ispunio na maestralan način. Što je najvažnije, tako su ga ocijenili upravo kupci, a zatim i konkurencija, kojoj je Ceed predstavljao pravu enigmu i to u stavci uloženo/dobijeno, koja je danas izuzetno cijenjena.

 

 

 

 

 

Nakon odličnog uspjeha prve serije nedavno je na tržište stigao temeljno osvježeni model. Testirali smo ga u najtraženijoj 1.4-litarskoj benzinskoj varijanti sa bogatim LX Fresh paketom opreme. Jedan od najvažnijih elemenata za uspjeh Kia Ceeda je dizajn. S obzirom na to da je Kia znala da se neće tako lako afirmisati na evropskom tržištu, angažovali su bivšeg Audijevog dizajnera Petera Schreyera, iz čijeg pera je gotovo svim modelima udahnuta ne samo nova mladost, već i potpuno novi identitet. Takav utisak ponudio je i testni model, koji je u sklopu redizajna na prednjem dijelu dobio potpuno novu svjetlosnu grupu, modifikovani odbojnik i masku hladnjaka, koja sada predstavlja zaštitni znak svih Kia modela. Sa bočne strane promjena gotovo i nema, izuzmemo li nove retrovizore sa sada integrisanim pokazivačima pravca, dok je zadnja sekcija dobila svjetla sa izmijenjenom optikom, te novi oblik odbojnika.

 

 

 

Talas redizajna prilično je zahvatio i veoma prostrani enterijer, čiji dominantni detalj sada predstavlja novodizajnirano kolo multifunkcionalnog upravljača, kojeg se ne bi postidjeli ni neki predstavnici takozvanog premijum segmenta. Osim što je u našem slučaju presvučen kožom, te što odlično leži u rukama, upravljač Ceeda i dalje sadrži komande audio CD sistema i putnog kompjutera. Sljedeće promjene tiču se grafike instrumenata sa manje osvjetljavajućih crvenih tonova, a redizajnirana je i centralna konzola, koja je dobila drugačiji audio CD sistem i informacioni displej. Ono što svakako treba pohvaliti, a što većina znatno skuplje konkurencije uopšte ne nudi u svojim paketima opreme su AUX i USB priključci za eksterne uređaje, pozicionirani odmah ispred lijepo skrojene ručice petostepene ručne transmisije.

 

 

Osim odlične udobnosti prednjih po visini podesivih sjedišta, za pohvalu je i zadnja klupa, koja puni raskoš može ponuditi za dvije, a ako se ukaže potreba, i tri odrasle osobe. Istovremeno,  prtljažnik je ostao na nivou prethodnika, odnosno zapremina se kreće od osnovnih 340 do maksimalnih 1.300 litara. Što se tiče ostalih elemenata, LX Fresh paket opreme zadovoljiće većinu današnjih vozača jer, između ostalog, sadrži manuelnu klimatizaciju, audio CD MP3 sistem, putni kompjuter, elektrifikovana prednja stakla i retrovizore, te prednje i bočne vazdušne jastuke i bočne zavjese.

 

 

U trećem dijelu testa ispitali smo dinamičke karakteristike početnog benzinskog modela Kia Ceed. Na papiru, 1.4-litarski četverocilindrični benzinac sa dvije bregaste osovine u glavi, sa svojih 109 KS obećava mnogo, ali smo bili pomalo skeptični s obzirom na to da Kijin kompakt na vagi mjeri prilična 1.263 kilograma. Ipak, naša sumnjičavost se ubrzo rasplinula, jer kao i prethodnik kojeg smo testirali, i novi model demonstrirao je da posjeduje dovoljno potencijala za većinu iskušenja na putu. Istovremeno, i ogibljenje u kombinaciji prednja McPherson i zadnja polukruta osovina odrađuje svoju zadaću i više nego uzorno, jer su u ovom slučaju Kijini stručnjaci uspjeli pronaći adekvatan balans između udobnosti i sigurnog držanja puta.

 

  MOTOR             NAJJAČI U KLASI               
Što se tiče pogona, Kia ima jedan od najjačih atmosferskih 1.4-litraša u auto industriji. Naime, iz 1.4-litarske zapremine, Kijini, odnosno Hyundaijevi stručnjaci uspjeli su pri 6200 o/min izvući čak 109 KS, uz najveći obrtni moment od 137 Nm raspoloživ pri za ovaj tip motora očekivano visokih 5.000 o/min. Osim velike snage, ovaj četverocilindraš specifičan je i po izraženoj uglađenosti, te odličnoj usklađenosti sa preciznim petostepenim ručnim mjenjačem.

 

 

Ono što zaslužuje posebne pohvale je upravljivost, što opet treba zahvaliti odlično odmjerenom servo ojačivaču, koji do vozačevih ruku propušta dovoljno povratnih informacija sa puta. Pri mjerenju performansi, Kia Ceed 1.4 demonstrirala je da nikako nije inferioran automobil, čak ni u poređenju sa sličnim vozilima veće zapremine. Drugačije rečeno, sprint do 100 km/h savladavala je za 11,6 sekundi, a zatim bi uz nešto više zaleta ostvarila i maksimalnu brzinu od visokih 186 km/h. Pohvale zaslužuju i dovoljno snažne disk kočnice na svim točkovima ojačane standardnim ABS i EBD sistemima, kao i prosječna potrošnja od prihvatljive 7,2 litre bezolovnog benzina. 

Datum objave: 16/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook