Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLA > Od crossovera do punopravnog SUV-a
FOTO GALERIJA (16)

Predstavljamo – Mercedes GLA

Od crossovera do punopravnog SUV-a

Druga generacija GLA postala je punopravan SUV sa jasnim zadatkom da privuče mlađe i ozbiljnije kupce koji od svog automobila traže da bude kompaktan, praktičan, udoban, dinamičan i potpuno u skladu sa modnim trendovima…

 

Od 2013. godine do danas prva generacija Mercedesa GLA proizvedena je i prodata u više od milion primjeraka, što je odličan rezultat za automobil, koji je nastao kao trendovska off-road verzija standardne kompaktne A-klase. Motivisan značajnim uspjehom prethodnika Mercedes je odlučio da druga generacija GLA mora više da se distancira od kompakta sa kojim dijeli istu platformu, pojedina pogonska rješanja, ali i moderni digitalni enterijer sa savremenom MBUX multimedijom. Osim toga, novi GLA morao je i da bude drugačiji od potpuno novog Mercedesovog kompaktnog SUV modela GLB, koji je gabaritno izveden na osnovu monovolumenske B-Klase.

 

 

Da su A i GLA klase zasnovane na istoj MFA2 platformi najbolje potvrđuje njihov identičan međuosovinski razmak od 2.729 milimetara. Istovremeno, GLA je devet milimetara kraći od klasičnog kompakta, te 13,8 širi i 17,1 viši, što mu u osnovi omogućava potpuno drugačije vanjske proporcije. Za razliku od prethodnika koji je izgledao kao povišena A-Klasa, novi GLA model sada ima stav punopravnog SUV modela sa visokim klirensom i kratkim karoserijskim prevjesima. I dizajnerske razlike su puno veće, posebno na prednjem dijelu kojim dominiraju široka maska hladnjaka i robustan branik sa aluminijumskom lajsnom u sredini. Kao i kod ostalih Mercedesovih modela i kod GLA vanjski stil može da se mijenja od standardnog do sportskog kojeg njeguje opcioni AMG Line paket. GLA ima i izgledom originalna svjetla sa jedinstvenom dnevnom LED grafikom i LED rasvjetnom tehnologijom. Na bokovima dominiraju i novi 20-inčni aluminijumski naplaci. Podsjećamo da su najveći točkovi kod prethodnika bili 19-inčni. U specifične off-road detalje spadaju i plastične oplate donjeg dijela karoserije, sa svijetlim dekoracijama u dnu vrata, na ručkama i okvirima prozora. Da su karoserijske razlike između GLA i A-Klase puno veće nego do sada najbolje svjedoče i potpuno drugačije staklene površine na drugom paru vrata i krovnom C stubu. Zadnji dio donosi veoma slična svjetla, ali i potpuno drugačija peta vrata i branik, sa masivnim nelakiranim donjim dijelom u koji su integrisani izduvni otvori i difuzor vazduha. U enterijeru bogato opremljenih promotivnih modela novog GLA kojim dominiraju dva spojena 10,25-inčna ekrana najsavremenije Mercedesove MBUX multimedije primjetne su tek minimalne razlike u odnosu na ono što smo već imali priliku da vidimo u A-klasi. Riječ je o tek drugačijim rukohvatima na vratima i određenim stilskim rješenjima. Ispred vozača je dobro poznati Mercedesov multifunkcionalni upravljač sa klasičnim i dodirnim daljinskim komandama, a jedan od najupečatljivijih detalja predstavljaju okrugli ventilacioni otvori koji su inspirisani izgledom turbine. Centralni ekran osjetljiv je na dodir, a kroz njegove menije moguće se kretati i pomoću na dodir osjetljive površine na tunelu mjenjača i koja je okružena sa nekoliko najvažnijih klasičnih komandi. Standardna i sportska AMG smjedišta takođe su preuzeta iz A-Klase, ali se u GLA modelu zbog 14 cm više pozicije prema Mercedesovim navodima sjedi udobnije kako naprijed tako i pozadi. Da je raskošniji od kompaktnog modela GLA potvrđuje i 65 litara većom zapreminom prtljažnika, koji raspolaže sa 435 litara slobodnog prostora. Pogonsku osnovu čine isključivo benzinski i dizelski redni četverocilindarski motori. Oni pokrivaju raspon od 163 do 306 KS sa koliko raspolaže trenutno najjači AMG GLA 35 model pogonjen dvolitarskim turbobenzinskim motorom. U 2020. godini kupcima će biti ponuđen i hibridni model, koji će vjerovatno preuzeti pogonsku osnovu od A 250 e modela koji raspolaže sa 218 KS. Najpovoljnja verzija još uvijek aktuelne prve generacije Mercedesovog najmanjeg SUV-a, GLA 180, koja raspolaže sa 122 KS, trenutno košta 30.333 eura, dok bi startna cijena najnovijeg GLA sa motorom od 163 KS, kada se pojavi u Evropi na proljeće 2020. godine, trebalo da iznosi oko 35.000 eura.

 

SIGURNOST

U standardnoj opremi sada se nalazi Active Brake Assist sistem, koji je u opasnim situacijama zadužen za primjenu hitnog autonomnog kočenja kako bi se izbjegao sudar ili umanjila silina kontakta. Ovaj sistem može do brzine od 60 km/h da izvrši kočenje ispred nepomičnih prepreka ili pješaka koji prelaze ulicu. U zavisnosti od situacije, na ovaj način može se izbjeći sudar do brzine od oko 50 km/h. Sigurnost vožnje novog GLA unaprijeđena je i sa mnogim ostalim savremenim rješenjima. Tako je dosadašnji sistem za asistenciju u vožnji (Driving Assistance Package) proširen sa novim funkcijama poput: „Manevra skretanja“, zatim stvaranja koridora za hitne službe, upozorenja na vozila u mrtvom uglu sa mogućnošću detekcije biciklista, a tu je i upozorenje na pješake koji se nalaze u blizini „zebra“. Po prvi put, kada je GLA u mirovanju, vozilo može obavijestiti vozača vizuelnim signalom u retrovizoru prije nego što otvori vrata da se u nepreglednoj zoni nalazi vozilo ili biciklista. Ukoliko vozač krene da otvara vrata ručicom, oglasiće se dodatni zvučni signal. Sistem će prepoznati učesnike u saobraćaju koji se kreću brzinom većom od dva metra u sekundi. Ova funkcija je dostupna čak i u slučajevima kada je vozilo u mirovanju i kada je prošlo do tri minuta od isključenja kontakta.

 

 

MERCEDESOV ACTIVE DISTANCE ASSIST DISTRONIC sistem u GLA objedinjuje sljedeće funkcije:

 

- Autonomno kočenje pred nepokretnim preprekama,

 

- Produženo vrijeme čekanja za automatsko kretanje tokom vožnje u koloni u kombinaciji sa Active Parking Assist i navigacijom

 

- Aktivacija funkcije „jedrenje“ u ECO režimu rada pogona

 

- Active Steer Assist (Sistem za aktivnu pomoć pri upravljanju vozilom) sa funkcijama:

 

- Active Emergency Braking Assist (Aktivni sistem za kočenje u hitnom slučaju) – sa automatskim otključavanjem vozila i slanjem SOS poziva Mercedes-Benz centru za hitne pozive nakon što se vozilo zaustavilo (zavisno od tržišta)

 

- Active Lane Change Assist (Sistem za aktivnu promjenu kolovozne trake) u kombinaciji sa navigacijom

 

- Funkcija formiranja kolovozne trake za hitne službe: na autoputevima u vožnji u koloni pri brzinama ispod 60 km/h.

 

- Active Speed Limit Assist (Aktivni sistem za prepoznavanje i ograničenje brzine vozila) koji detektuje i reaguje na promjene ograničenja brzine u kombinaciji sa sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assist),

 

- Brzina kretanja vozila prilagođena ruti vožnje sa prilagođavanjem prilikom približavanja krivinama, kružnim tokovima, naplatnim rampama, T-raskrsnicama i izlazima sa autoputa – kao i smanjenje brzine prilikom nailaska na zastoj u kombinaciji sa navigacijom,

 

- Evasive Steering Assist (Sistem za pomoć prilikom manevra izbjegavanja)

 

- Active Lane Keeping Assist (Aktivni sistem nadzora kolovozne trake)

 

- Active Blind Spot Assist (Aktivno nadgledanje mrtvog ugla)

 

- Active Brake Assist sa funkcijom manevra skretanja i cross-traffic funkcijom (prepoznavanje poprečnog saobraćaja)

 

 

PRE-SAFE® PLUS: može otkriti potencijalnu opasnost od nalijetanja drugog vozila od nazad. U slučaju da se opasnost nastavi, sistem može takođe aktivirati kočnice ukoliko je vozilo u mirovanju, čime se minimizuje rizik od povrede vrata putnika u vozilu pri nalijetanju drugog vozila na zadnji dio vozila.

 

TRAFFIC SIGN ASSIST (Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova): postavljena ograničenja brzine i znakovi zabrane preticanja, koji se nalaze na dionici po kojoj se vozi, prepoznaju se putem kamere i softvera za prepoznavanje slika i informacija sa digitalne mape puteva u navigacionom sistemu. Brzina vozila se upoređuje sa ograničenjem brzine. Kada vozač odabere odgovarajuća podešavanja, emituje se vizuelni/vizuelno-zvučni signal u momentu kada se prekorači ograničenje brzine. Sistem takođe detektuje i znak zabrane ulaska. Pored ovoga, sistem upozorava na osobe koje je detektovao na pješačkom prelazu.

 

 

OFF-ROAD KARAKTERISTIKE

 

U kombinaciji sa 4Matic pogonom GLA serijski dolazi sa „Off-Road Engineering” paketom koji značajno unapređuje sposobnosti automobila u vožnji izvan asfaltnih podloga. Ovaj sistem posjeduje dodatni program vožnje, te funkciju za pomoć vozaču prilikom vožnje na velikim nizbrdicama i off-road animaciju na ekranu multimedije, zajedno sa Multibeam LED glavnim svjetlima, koja posjeduju posebnu funkciju osvetljenja pri off-road vožnji. Zahvaljujući pažljivo kalibrisanom elektronskom nadzornom sistemu 4Matic pogon sposoban je da obrtni momenat motora rasporedi između osovina tako da najveći dio prenese na točkove sa najboljim prianjanjem. 4Matic uključuje razvod snage na zadnju osovinu, koji je integrisan sa automatskim mjenjačem sa dva kvačila. Tu je i zadnji diferencijal sa višelamelarnom spojnicom, koja se sastoji od šet ploča i 12 frikcionih površina, koje su presvučene slojem karbonskih vlakana i sposobne su da prenesu obrtni momenat od čak 1.000 Nm. Ova spojnica ima automatsko podešavanje zazora između ploča, koje ujednačuje trošenje frikcionalnih površina. Umjesto hidraulički kao do sada, njom se kod novog GLA upravlja elektro-mehanički, pa je reakcija na razliku u broju obrtaja između vanjskog i unutrašnjeg točka puno brža, a vožnja GLA kroz krivine osjetno stabilnija. Pri tome su gubici manji, a efikasnost pogona veća. Sam nadzorni sistem je flesksibilan što znači da može zavisno od uslova za vožnju i trakcije točkova samostalno da prilagodi raspodjelu obrtnog momenta između osovina u nastojanju da omogući automobile da uvijek bude u pokretu i stabilan. 4Matic pogon povezan je sa Dynamic Control sistemom elektronskog podešavanja, koji nudi tri programirana načina njegovog rada. U Eco i Comfort režimima Dynamic Control sistema obrtni momenat se raspodjeljuje u omjeru 80:20 u korist prednje osovine. U Sport režimu ovaj odnos se mijenja do nivoa 70:30, dok se u Off-Road režimu dolazi do odnosa 50:50%. U svim situacijama inteligentna elektronika oslanja se na informacije dobijene od mnoštva senzora u automobile, nakon čega pogonsku snagu precizno usmjerava prema točkovima, koji imaju najbolji kontakt sa podlogom.

 

 

Izjava Britta Seger

 

„Uvođenje na tržište novog GLA označava vrhunac potpunog osveženja naše porodice kompaktnih automobila. Velika potražnja za Mercedesovim SUV-ovima pokazuje da smo uspjeli da ponudimo pravi model za svakog našeg kupca. Ukoliko se osvrnemo na zahtjeve naših stranaka, onda možemo zaključiti da su oni tražili prvenstveno dva off-road modela, GLB i GLA, koji savršeno nadopunjuju jedan drugog: GLB je najfunkcionalniji i najprostraniji model među našim kompaktima, dok je GLA pozicioniran kao njegov sportski brat i SUV sa orijentacijom prema lifestyleu“, izjavila je Britta Seeger, članica Upravnog odbora kompanije Daimler AG, odgovorna za Mercedes-Benz Cars Marketing & Sales.

 

 

Izjava Gorden Wagener

 

„Novi  GLA otjelotvoruje savršenu sinergiju između čiste ljepote i robustnih off-road elemenata. Sa ovim modelom dinamični SUV preuzima karakteristike budućeg modernog luksuza“, izjavio je Gorden Wagener, glavni dizajner Daimler grupacije.

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook