Naslovna > Automobili > Mazda > CX > Od sada i sa mirisom dizela!
FOTO GALERIJA (15)

Test - Mazda CX7 2.2 CRTD173 Evolution

Od sada i sa mirisom dizela!

Sa redizajnom karoserije i unutrašnjosti atraktivni Mazdin crossover dobio je i dugoočekivani 2.2-litarski turbodizel agregat sa kojim je ispunio sve preduslove za ozbiljniji nastup na bh. tržištu...

Malo je automobila koji su prvenstveno namijenjeni za sjeverno-američko tržište, a ostvarili su solidan uspjeh i na Starom kontinentu. U jedan od tih malobrojnih modela spada i Mazda CX-7, crossover, koji je svoj debi doživio 2006. godine na automobilskom sajmu u Los Angelesu. Mada je prvenstveno bio namijenjen tržištu SAD, veliko interesovanje potencijalnih klijenata natjeralo je Mazdine čelnike da ovaj model predstave evropskoj publici. Nisu pogriješili. I pored toga što se na početku isporučivao samo u kombinaciji sa za Evropu i „neprikladnim“ 2.3-litarskim turbo-benzincem od 260 KS, ovaj model prodat je u zavidnoj količini i to prvenstveno zahvaljujući izvrsnom omjeru uloženo-dobijeno. Nakon početnog oduševljenjenja konzervativnih Evropljana, u Mazdi su konačno odlučili da CX-7 ne samo dizajnerski osvježe, već i da ga ponude sa sjajnim 2.2-litarskim common-rail agregatom od 173 KS, koji se odskora posredstvom generalnog zastupnika kompanije F-Autocentar SA iz Sarajeva može kupiti i u našoj zemlji.

 

 

 

Koliko je Mazda CX-7 dizajnerski uspio automobil pokazuje upravo njen izgled, koji nakon četiri godine nimalo ne pokazuje znakove starosti. Za to je svakako zaslužan i posljednji redizajn, sa kojim je Mazdin crossover postao ne samo prepoznatljiviji, već i dinamičniji, što bi se prvenstveno trebalo svidjeti mlađoj klijenteli. Da ne treba dirati ono što je dobro dokazuje i redizajnirani CX-7,  koje se može pohvaliti sa tek nekoliko novih dizajnerskih rezova. Prednji dio dobio je modifikovani odbojnik sa većim petougaonim grilom ukrašenim niklovanim rubom, bokovi za nijansu izražajnije pragove i upadljivije 19-colne lake naplatke, dok su pozadi izmijenjeni odbojnik sa obnovljenim svjetlosnim tijelima. Tu su i novi deflektori, koji su zahvaljujući boljem opstrujavanju vazduha sada rezultovali nižom bukom u kabini, poboljšavajući istovremeno aerodinamiku vozila, koja iznosi za ovu vrstu vozila pristojnih 0,34 Cx. Sve u svemu, par malih izmjena udahnulo je dovoljno živosti Mazdinom 4,7 metara dugačkom SUV-u, koji prave novosti skriva u unutrašnjosti i po prednjim poklopcem.


 

Dizajnerske izmjene znatno su evidentnije u enterijeru, na instrument tabli, sa ugodnijom osvjetljenjem plavo-narandžastih instrumenata i novim otvorima ventilacije. Bogato opremljeni Revolution model nudi sve što je potrebno da boravak u vozilu bude i više nego ugodan. Pomoć za parkiranje sa kamerom, izvrsni Bose audio sistem sa osam zvučnika i subwooferom, automatska klimatizacija, grijanje kožom presvučenih elektrifikovanih sjedišta, smart card pristup vozilu, tempomat, samo su neki od elemenata ovog izdašnog paketa, kojem za ocjenu potpun nedostaje jedino navigacioni uređaj. I ergonomija je na visokom nivou, idealan položaj za trokrakim multifunkcionalnim upravljačem se lako pronalazi, dok kratka ručica šestostepenog ručnog mjenjača odlično „sjeda“ u ruku. Drugi red sjedišta nudi dovoljno komocije za tri odrasle osobe, u gotovo svim pravcima. Mazda CX-7 ne oskudijeva ni u prtljažnom prostoru, koji mjeri od osnovnih 455, do preklapanjem zadnje klupe dostupnih 1.348 litara.

 

 

Kombinacija moćnog dizelskog motora, pet odsto čvršće karoserije, bolje zvučne izolacije,  kapacitetnog ogibljenja, te prenosa snage preuzetog od prošle generacije Mazde 6 MPS, koji se sastoji od aktivne distribucije vučne sile u omjeru od 100:0 do 50:50, te blokade diferencijala na zadnjoj osovini, u modelu CX-7 funkcioniše i više nego dobro. Osim 173 KS i 400 Nm obrtnog momenta Mazdin 2.2-litraš ističe se i ekološkim osobinama, jer ispunjavanje Euro 5 norme o izduvnim gasovima, koji se u ovom slučaju prečišćavaju pomoću SCR katalitičke redukcije, tačnije uree, koja se marketinški naziva AdBlue aditiv. U praksi, Mazda CX-7 najbolje se osjeća na asfaltu, gdje zahvaljujući naprednom pogonu pruža dodatnu sigurnost u graničnim dinamičkim situacijama. Drugačije rečeno, Mazda CX-7 se ponaša gotovo kao limuzina, jer je naginjanja karoserije svedeno na minimum, a sposobnost upijanja neravnina je odlična. Sve to prati i veoma direktan upravljač, čiji je servo ojačivač ipak za nijansu prejak. Na blažim terenskim ispitima CX-7 sa dizelskim motorom jednostavno briljira, ali nikako se ne treba zanositi da bi i zahtjevnije dionice prošla bez problema. Na kraju krajeva, ovaj crossover i nije namijenjen takvim ispitima.

 

   MOTOR     JAK, UGLAĐEN I ŠTEDLJIV    
Pod prednjim poklopcem je uglađeni 2.2-litarski četverocilindrični turbodizelaš, koji pomoću common-rail ubrizgavanja, četveroventilske tehnologije i varijabilnog turbo punjača sa intercoolerom pri 3.500 o/min isporučuje 173 KS. Najveći obrtni moment od okruglo 400 Nm raspoloživ je od 2.000 o/min, ali treba spomenuti da će Mazdin dizelaš uglađeno povući i na nižim obrtajima, bez potrebe za rukovanjem veoma preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem. 

 

 

Pozitivne komentare zaslužuju performanse, jer 1,8 tona teški crossover do 100 km/h stiže za 11,1 sekundu, nakon čega, uz nešto više zaleta, ostvaruje i visoku maksimalnu brzinu od 198 km/h. Kada se svemu doda prosječna potrošnja od 8,1 litru eurodizela, zaista je teško naći zamjerku ovom modelu. Ipak, mi jednu upućujemo na račun kočnica, koje su sastavljene od ventilirajućih diskova promjera 325 i 320 mm. Iako je njihova jačina neupitna, ne nude dovoljno osjećaja za doziranje, što najviše dolazi do izražaja u gradskoj sredini sa vožnjom stani - kreni. Sa druge strane dodatnu bezbjednost donose i brojna elektronska pomagala tipa ABS+EBD te DSC/TCS kontrole stabilnosti i proklizavanja, što u kombinaciji sa potpunim paketom vazdušnih jastuka dovoljno govori da je Mazda uložila veliki trud i na ovom polju.

Datum objave: 23/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook