Naslovna > Automobili > Nissan > Murano > Originalnost ostaje na maksimumu
FOTO GALERIJA (22)

Nissan Murano

Originalnost ostaje na maksimumu

Jedan od dizajnerski najprovokativnijih i najoriginalnije dizajniranih SUV modela današnjice i nakon redizajna ostaje jednako provokativan, ali i osjetno sigurniji zahvaljujući ažuriranim najsavremenijim sistemima kojima ga je Nissan opremio...

 

Kada je Nissan 2014. godine predstavio treću generaciju Murana mnogi ljubitelji luksuznih SUV automobila ostali su zatečeni njegovim hrabrim i futurističkim dizajnom, koji je bio inspirisan konceptom Resonance. Dramatične dizajnerske promjene donijele su i nagli rast u popularnosti Murana, koji je u četiri protekle godine na najjačem svjetskom SUV tržištu u Americi duplirao svoju prodaju. Kako bi Muranova odlična forma ostala na visokom nivou Nissan ga je nedavno odlučio redizajnirati i tehnološki osavremeniti. Novi model u potpunosti slijedi aktuelni dizajnerski jezik japanskog proizvođača, sa velikom maskom hladnjaka u obliku slova V, neobičnim bumerang LED svjetlima i „lebdećim krovom“, koji je ovaj naziv dobio zahvaljujući crnom D stubu. Naime, zbog  tamne koncepcije D stuba pri pogledu s boka čini da krov lebdi iznad automobila, odnosno da se na donji dio karoserije oslanja samo na mjestu gdje počinje vjetrobransko staklo. Sa redizajnom Murano je osim nove grafike LED svjetala dobio i tri nove karoserijske boje, odnosno nove dezene aluminijumskih naplataka. Tu su mnogobrojni stilizovani hromirani ukrasi koji dodatno ističu masivnu karoseriju i skladno su uklopljeni u plastične oplate koje štite donji dio limarije automobila.

 

Za razliku od futurističkog eksterijera, enterijer djeluje puno smirenije. Zbog raskošne širine kabina je veoma komforna, sa masivnim središnjim tunelom i foteljastim sjedištima, koja su razvijena u saradnji sa američkom svemirskom agencijom NASA. Veoma lijep dizajn odlikuje i multifunkcionalni četverokraki upravljač, koji se po visini i dubini podešava električnim putem. Tu je i savremena instrument tabla izvedena u kombinaciji četiri analogna mjerača i širokog 7-inčnog centralnog ekrana. Na ovom ekranu u boji moguće je dobiti prikaz navigacije, statistiku o potrošnji goriva i ekonomičnosti vožnje, ali i grafičke informacije o vremenu, temperaturi, raznim preporukama sigurnosnih sistema, ali i mnoga ostala upozorenja o opasnostima na putu, koje vozačeva čula ne registruju tokom vožnje. Najvažnija pozicija na centralnom grebenu pripala je na dodir osjetljivom 8-inčnom ekranu NissanConnectSM multimedijalnog sistema koji je kombinovan sa 11 Bose zvučnika, Bluetooth konekcijom i Handsfree uređajem za telefoniranje u vožnji. S puno stila oblikovani su i ručica automatskog mjenjača, te ventilacioni otvori, koji su dodatno istaknuti svijetlim okvirima. Za obilje prirodne svjetlosti u enterijeru zaslužne su i velike staklene površine, te panoramski stakleni krov, koji je već postao prepoznatljivo obilježje svih Nissanovih modela. Redizajnirani Murano je u okviru najsavremenijeg Security Shield 360 paketa ponudio čitavu paletu sigurnosnih sistema i asistenata, koja kontrolišu prostor oko vozila, otkrivaju potencijalne opasne situacije, upozoravaju vozača o njima i pružaju mu punu podršku kroz razna upozorenja, ali i automatsko izbjegavanje prepreka i kočenje. Njihov primarni zadatak je da se spriječi najgori mogući scenario, odnosno saobraćajna nesreća, a sekundarni da se njene posljedice umanje maksimalno koliko je to moguće. Najpovoljnija verzija Murana na američkom tržištu košta oko 28.000 eura, dok u Evropi ovaj model nije zvanično dostupan, već isključivo kod prodavaca koji su specijalizovani za uvoz automobila iz Amerike. Mada je primarno orijentisan ka asfaltu, Murano zahvaljujući klirensu od 17 centimetara može bezbrižno da se uputi i izvan njega. Parkiranje olakšava „Surround view“ sistem sa četiri kamere, koji na centralnom ekranu omogućava vizuelni pogled na okolinu vozila iz ptičije perspektive.

 

POGON

Kada je riječ o pogonu, Nissan sa redizajnom tu ništa nije ništa značajno mijenjao. Murano ostaje u ponudi isključivo sa jednim 3,5-litarskim benzinskim DOHC V6 agregatom, koji raspolaže sa 260 KS. Za prenos snage zadužen je Xtronic CVT bestepeni automatski mjenjač, koji se može kombinovati sa prednjim ili 4x4 pogonom. Proizvođač obećava prosječnu potrošnju od 10,2 litra benzina na 100 pređenih kilometara. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 7,5 sekundi, dok najveća brzina iznosi 210 km/h.

 

 

 

 

 

 

 

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook