Naslovna > Automobili > Renault > Twingo > Otrov u maloj boci
FOTO GALERIJA (17)

Test - Renault Twingo RS

Otrov u maloj boci

Malen, ljut i nabijen emocijama, sportski Twingo je odlična ulaznica u svijet RS modela...

MADA JE DEKLARISAN kao mali gradski automobil Renault Twingo RS se tek na trkaćoj stazi osjeća kao kod kuće. Sa 133 KS ispod haube 1.125 kilograma teški „tvingać“ ima apsolutno sve preduslove da ponudi puno istinskog užitka. Testni primjerak mogao se pohvaliti i 14 mm nižim Cup podvozjem (doplata 1.551 KM) sa tvrđim oprugama, kapacitetnijim amortizerima, te atraktivnim 17-colnim Gana naplacima, koji  proširuju trag točkova za 60 mm.

 

Uz direktnije upravljanje, veoma brz odziv na gas, te 1.6-litarski atmosferski benzinac najjači predstavnik game Twingo po potrebi može da bude izuzetno brzo vozilo. Ipak, kao što je to slučaj sa gotovo svim sportskim automobilima, moraćete biti spremni i na određene kompromise. Prije svega, Twingo RS je veoma glasan, posebno pri brzinama iznad 160 km/h, kada se po automatizmu zapitate „a zašto nije ugrađen šestostepeni mjenjač“. S njim bi buka bila manja, potrošnja prihvatljivija, a brzo savladavanje kilometara znatno ugodnije. Na sreću šesta brzina vam nimalo ne nedostaje na stazi.

 

 

TOKOM NEKOLIKO BRZIH krugova na stazi Twingo RS je jasno iskazao svoje karting sposobnosti. Trakcije ima dovoljno u svim situacijama, ali treba biti oprezan pri prolasku kroz brže krivine, kada ovaj razgoropađeni „gal“ zna iznenaditi zanošenjem „zadnjice“, oslonjene na polukrutu osovinu sa torzionim elementima. Dobra uravnoteženost vozila, čvrsto podvozje i direktan upravljač pokazali su se kao vrhunska kombinacija pri provjeri brze izmjene trake, gdje su dosta posla imali elektronski pomagači kao što su kontrola trakcije i stabilnosti. Znatno direktnije upravljanje u odnosu na standardnu varijantu iskazalo se i pri nagloj izmjeni pravca, gdje su odstupanja od idealne putanje bila minimalna. U skladu sa temperamentom je i kočioni sistem, u kombinaciji prednjih diskova prečnika 280 i zadnjih od 240 mm. Kada zatreba kočnice grizu asfalt, a Twingo staje kao ukopan. Pregrijavanje kočionog ABS sistema nismo zapazili ni nakon nekoliko uzastopnih kočenja sa 100 km/h, kada smo zabilježili i kočioni put od 35,7 metara. Pri mjerenju performansi, Twingo RS iz mjesta do 100 km/h stizao je za 9,1 sekundu, a onda bi neočekivano brzo stigao i do maksimalne brzine od 203 km/h, a dodamo li svemu i prihvatljivu prosječnu potrošnju od 9,4 litre, najmanjeg pripadnika Renault Sport porodice možemo samo nagraditi odličnom ocjenom.

 


U SVAKODNEVNOJ VOŽNJI Twingo RS pokazuje da nije izgubio puno od praktičnosti malog gradskog automobila. Snažan agregat, tvrdo, ali na kvalitetnoj podlozi dovoljno udobno ogibljenje, lagana izmjena stepeni prenosa, te sasvim zadovoljavajuća elastičnost, čine vožnju užitkom i u zakrčenim urbanim sredinama. Sportski skrojena sjedišta, aluminijumska ručica mjenjača, kožom opšiven multifunkcionalni upravljač i sjenilo centralno postavljenih digitalnih pokazivača, te automatski klimatizacioni sistem fabrički audio CD sistem sa četiri zvučnika, USB, AUX i Bluetooth konekcijama zaslužni su tačno toliko da se stvori dovoljno komforna, ali naglašeno sportska atmosfera, začinjena zvučnom kulisom prilično otvorenog izduvnog sistema. Pozicija za upravljačem je solidna, a adekvatnu poziciju pronaći će i više osobe, što opet treba zahvaliti po visini podesivom sjedištu i kolu upravljača. Zadnja klupa može primiti dvije odrasle osobe, a u slučaju da vam treba veći prtljažnik, potrebno ju je, zahvaljujući kliznom mehanizmu, samo pomjeriti ka naprijed. U slučaju da vam sportski Twingo zatreba kao transporter, potrebno je preklopiti zadnja sjedišta, a tada se minijaturnih 230 litara zapremine povećava na znatno iskoristiviju 951 litru.  

 


RENAULTOV PRINCIP eksterijernih nadograđivanja standardnih vozila kroz Renault Sport odjel evidentan je i pri pogledu na novi Twingo RS. Aerodinamički optimizovani prednji spojler, bočni pragovi, rubovi blatobrana, 17-colni laki točkovi sa pneumaticima dimenzija 195/40, te na zadnjoj sekciji dominantni krovni spojler i imitacija difuzora, potpuno su transformisali standardnog Twinga u naglašeno rasnog trkača. I ratničke boje su tu u obliku fabričkih Renault Sport naljepnica, koje se mogu naručiti u različitim bojama i dezenima. Sve u svemu, Renault Sport odjel je još jednom demonstrirao da od jednog klasičnog automobila može da napravi razgoropađenu zvijer, čiji šminkerski detalji u ovom slučaju imaju i svoju upotrebnu vrijednost.

 

 

Datum objave: 10/03/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook