Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > CLS > Ozbiljnije lice germanskog zavodnika
FOTO GALERIJA (92)

Predstavljamo – Mercedes CLS III

Ozbiljnije lice germanskog zavodnika

Sa trećom generacijom CLS-a Mercedes je zadržao osnovnu definiciju kupe-limuzinske karoserije, ali i smirio dizajnerski doživljaj. Unutrašnjost je digitalizovana, sigurnosna tehnologija osavremenjena, a pogon osvježen novim linijskim motorima.

Prva generacija Mercedes-Benz CLS-a je predstavljena 2004. godine. Skromno je reći da je bila senzacija. Bio je to grom iz vedrog neba, jedan potpuno netipičan potez za njemačkog proizvođača, koji je armiju svojih obožavalaca na okupu uglavnom držao zahvaljujući konzervativnim, klasično dizajniranim limuzinama. Kao glavni krivac za razbijanje strogih stereotipa označen je lucidni američki dizajner Michael Fink, u čijoj glavi se i rodila originalna ideja o Mercedesovoj kupe-limuzini. Ono što je Fink zamislio, a zatim prenio na papir, u glini je izvajano u atraktivni Vision CLS Concept. Njegovo premijerno predstavljanje u okviru Sajma automobila u Frankfurtu 2003. godine i danas se pamti kao prvorazredan spektakl, nakon kojeg su se naprosto usijali telefoni najodgovornijih ljudi u Mercedesu. Michael Fink je preko noći postao dizajnerski guru, čijoj maštovitosti su se do poda naklonile njegove do tada mnogo slavnije kolege. Interesantno je i da su neki od njih godinama poslije neskromno isticali da je CLS na njih ostavio veoma snažan utisak i poslužio im kao nepresušni izvor inspiracije.

Sa komercijalne strane Mercedes je debelo profitirao, jer je na platformi i tehnologiji tadašnje E-klase (generacija W112) bogatim kupcima širom svijeta ponudio novu, do tada nepoznatu kupe-limuzinsku karoseriju. Atraktivan dizajn, sportski karakter i luksuzna izvedba CLS-a u kombinaciji sa najsnažnijim motorima iz E-klase u praksi su rezultovali visokom vrijednošću, koja se ogledala u početnoj cijeni od šezdesetak hiljada eura, dok je kod AMG modela taj iznos s lakoćom prebacivao i 100.000 eura. Nije precizno poznato koliko je Mercedes zaradio na prvom CLS-u, ali se zna da je u okviru Evropske unije za šest godina prodato oko 86.000, a Sjeverne Amerike 50.000 jedinica. Kada se tome pridodaju Kina, Rusija, pa bogate arapske zemlje i mnoge ostale egzotične destinacije, lako dolazimo do astronomskih nagađanja. Druga generacija iz 2010. godine koja je samo razradila dizajnerski koncept prve i nadogradila ga sa novom tehnologijom i karavanskom Shooting Brake verzijom, postigla je nešto manji komercijalni uspjeh. No ona se u međuvremenu morala nositi i sa ozbiljnim konkurentima iz redova Audija i BMW-a, ali i sa bratskim, broj manjim Mercedes CLA modelom. Kako bi zadržao postojeće, ali i privukao neke nove kupce Mercedes je odlučio da sa novim CLS-om odigra hrabrije i napravi ozbiljniji dizajnerski rez. Tako je treća generacija dobila veliku obavezu i čast da promoviše novi Mercedesov dizajnerski jezik, koji će se postepeno prenijeti i na sve ostale kućne modele.

Novi dizajn zvanično njeguje stil „jasnih kontura i smanjenih linija“. Tokom ove godine promovisan je i najavljen sa dva koncepta: A Sedanom i električnim kompaktom EQA, koji je ujedno bio najjasnija vizija četvrte generacije A-klase, čiji debi se očekuje početkom 2018. godine… CLS je svojim novim ruhom nakon svjetske premijere krajem 2017, u Los Anđelesu izazvao lavinu oprečnih komentara. Dosta njegovih ljubitelja je odmah zamjerilo Mercedesu na „pretužnoj faci“ i zadnjem dijelu koji je previše sličan nekim aktuelnim modelima. Mada je zadržana prepoznatljiva, dugačka, padajuća linija krova zahvaljujući kojoj se limuzinska forma elegantno pretapa u kupeovsku i obratno, bokovi su postali „jasni i čisti“. Tako su prikriveni mnogi do sada ponosno isticani mišići, koji su bili baš izraženi kod prethodnog modela. Približavajući CLS ostatku svoje game Mercedes ga je po mišljenju obožavatelja „natjerao“ da se odrekne nekih njegovih prepoznatljivih obilježja, koja su ga činila jedinstvenim. Mnogi od njih se već sada pitaju koliko toga originalnog će im CLS nuditi kad se uskoro pojavi nova A-klasa, koja će imati prednja svjetla sličnog oblika… S druge strane, postoji i velika grupa onih koji na promjene gledaju blagonaklono i smatraju da je CLS uspješno iskoračio iz dosadašnjeg šablona, te postao moderan i originalan Mercedes. I jedni i drugi će za ozbiljnije ocjene vanjskog dizajna trebati sačekati da CLS izađe na ulicu i pokaže se u punom svjetlu.

Koliko je vanjski izgled podijelio stavove ljubitelja CLS-a, toliko ih je moderna koncepcija enterijera približila. Mada je više nego jasno da su ovdje kao inspiracija poslužile aktuelne S i E-klase, CLS-u niko ne može da ospori izuzetno savremenu i kvalitetnu izvedbu. U centru pažnje su digitalizacija instrument panela sa dva 12,3-inčna ekrana visoke rezolucije i svođenje klasičnih tastera na minumim. Sve to prate i mnogobrojna vrhunska stilska rješenja, koja se ogledaju u novom trokrakom upravljaču preuzetom od S klase, te okruglim ventilacionim otvorima, čije se ambijentalno osvjetljenje mijenja u skladu sa odabranom temperaturom. Tu su i mnogobrojni stilizovani umeci u sportskom ili klasičnom stilu, te vrhunski kožni detalji i presvlake, ali i moćna multimedija i Burmeister audio sistemi. Koliko se vodilo računa o specifičnim željama kupaca govori i podatak da su ponuđene 64 kombinacije ambijentalnog osvjetljenja. Iz S-klase je između ostalog posuđen i „Energizing comfort control“ sistem, koji na svojevrstan način prepušta automobilu na volju da „odabere“ način na koji će da opusti vozača i putnike u vozilu. Sistem to radi u skladu sa šest definisanih programa: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort i Training. Aktiviranjem jednog od njih kabinu će da osvijetle različite vrste ambijentalnog osvjetljenja, biće puštena odgovarajuća muzika, podešen rad masažera u sjedištu, a vazduh će biti aromatizovan odgovarajućim osvježavajućim mirisom.

Kako bi izašao u susret tradicionalistima Mercedes je odlučio da u ponudi zadrži i klasičnu analognu instrument tablu. Kada je riječ o enterijeru, u prvi plan je istaknuta i činjenica da CLS sada postaje serijski petosjed, dok je u prethodnim generacijama to uglavnom bila opcija. U potrazi za dodatnom praktičnošću zadnja klupa je sada djeljiva u omjeru 40/20/40, dok je osnovna zapremina prtljažnika ostala kao kod prethodnika, 520 litara. Promašio ili pogodio, Mercedes je sa novim CLS-om definitivno uzburkao strasti. Napravljeni su krupni rezovi, dizajn je značajno promijenjen, a odustalo se i od karavanskog modela, čija atraktivnost nije mogla nadoknaditi činjenicu da nije jednako praktičan kao bratski model E klase. Visokotehnološka dostignuća preuzeta su direktno iz elitnog kućnog modela S-klase, a mnogo toga je podijeljeno i sa veoma uspješnim E modelom. Unutrašnjost je modernizovana i digitalizovana u skladu sa aktuelnim trendovima, a luksuz je zadržan na visokom nivou. Novi CLS je već stavljen na raspolaganje kupcima, po početnoj cijeni od 68.000 eura, koja je adekvatno odmjerena prema konkurenciji, ali i ostatku Mercedesove game.


SIGURNOST
Treća generacija CLS-a je opremljena najnovijom generacijom Mercedesovih sistema asistencije i sigurnosti, koje manje-više koriste njegovi modeli iz E i S klase. Primjena Driving Assistance paketa omogućila je Mercedesu da CLS okarakteriše kao „inteligentan automobil“ koji ima mogućnost aktivnog nadzora okoline zahvaljujući sinergiji sofisticiranih radara, kamera i senzora. Koliko daleko se otišlo u modernizaciji automobila najbolje govori činjenica da se njegov dinamički sistem tokom vožnje oslanja i na podatke koje dobija od navigaciоnog sistema. U praksi to znači da automobil u potrazi za višim nivoom sigurnosti i dinamike prilagođava rad svojih pojedinih sistema na osnovu podataka o konfiguraciji terena i ograničenjima, koje mu proslijeđuje navigacija.


Već u serijskoj opremi CLS će imati: Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, Attention Assist, Speed Limit Assist, te Pre-Safe. Oni između ostalog omogućavaju aktivni nadzor puta ispred vozila i njegove okoline sa ciljem da pravovremeno registruju sve moguće potencijalno opasne situacije i da ih ukoliko je to moguće u potpunosti izbjegnu ili da barem spriječe teže posljedice koje nastaju usljed kontakta CLS-a sa drugim objektima iz okoline. Na spisku opcija se našao i Driving Assistance paket koji uključuje: Active Distance Control, Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Brake Assist, Evasive Steering Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist i Pre-Safe Plus, koji vozaču i putnicima u CLS-u opremljenom sa njim omogućava uživanje u visokom stepenu udobnosti i sigurnosti, jer su lišeni velike količine stresa, i zahtijeva stalni nadzor puta i okoline, posebno u gradskim sredinama.


POGON
Dva dizelaša i jedan benzinac
Pogonska gama za sada se bazira na tri nova linijska motora, dva dizelska i jedan benzinski, koji pokrivaju raspon od 286 do 370 KS. Do dolaska AMG modela, kojeg će vjerovatno pogoniti V8 motor iz E-klase, ljubiteljima benzinaca izbor se svodi samo na 450 4MATIC verziju CLS-a. Za njeno pokretanje je zadužen trolitarski motor sa 370 KS i 500 Nm. Ovaj motor je specifičan, jer radi u kombinaciji sa „laganim“ 48-voltnim hibridnim pogonom kojeg je Mercedes nazvao EQ Boost. On po potrebi postaje dodatni izvor snage, te vozaču na raspolaganje stavlja još 22 KS i 250 Nm. Takav pogonski potencijal omogućava CLS-u da od 0 do 100 km/h ubrza za 4,8 sekundi, uz prosječnu potrošnju od 7,5 litara. Ljubiteljima dizelaša se nude dvije verzije 3.0-litarskog motora, koji u CLS 350d verziji ima 286 KS i 600 Nm, a u CLS 400d 340 KS i 700 Nm. Mercedes je uz oba motora deklarisao prosječnu potrošnju od 5,6 litara, odnosno da im za ubrzanje do 100 km/h treba pet sa jačim, odnosno 5,7 sekundi sa slabijim motorom. Pogonska gama prvo bi trebalo da bude proširena sa CLS 53 Hybrid kombinacijom, koja će raspolagati sa oko 400 KS.


OGIBLJENJE
Novi CLS ima prednje vješanje sa četiri i zadnje sa pet stabilizirajućih elemenata. U osnovnoj postavci automobil je podešen tako da ponudi visok stepen udobnosti. Kao opcija se nudi Dynamic Body Control sistem, koji ima primarni sportski karakter, te aktivno podešavanje tvrdoće amortizera na prednjoj i zadnjoj osovini. Ovaj sistem vozaču nudi izbor između tri režima rada: Comfort, Sport i Sport+. Treća mogućnost je Air Body Control sistem, koji takođe nudi progresivan stepen tvrdoće omogućavajući tako vozaču da podesi vješanje u rasponu od sportski tvrdog do vrhunski udobnog.  
 

Datum objave: 16/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook