Naslovna > Automobili > Volkswagen > Golf > Passat u tijelu Golfa
FOTO GALERIJA (22)

Test – Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline

Passat u tijelu Golfa

Sa najbogatijim serijskim paketom opreme, mnoštvom skupocjenih dodataka, najjačim dizel agregatom, sportskim vješanjem i prtljažnikom na nivou prethodne generacije Passata, testni Golf Variant se samo dimenzijama zadržao u okvirima kompaktne klase ...

Bokserski meč obično počinje odmjeravanjem snaga. Protivnici kruže ringom, odmjeravaju se, prate pokrete ramena, nogu, mišića, tražeći najmanji znak slabosti i nervoze, koji će im pokazati put do trijumfa... Na sličan način počeo je i naš test. Golf VII smo već imali priliku voziti u petovratnim verzijama sa 1.6 i 2.0 TDI agregatima. Ozbiljan je to protivnik. Karavan je osjetno duži, punih 30,7 centimetara. Na prvi pogled toliko je i ozbiljniji. Golf nikada nije igrao na kartu ljubavi na prvi pogled. Ne igra ni sada. On je jednostavno i rekli bismo maksimalno funkcionalno oblikovan. I u tome nema ništa loše, osim možda činjenice da će mu atraktivnije skrojeni konkurenti poput Kie Ceed ili Honde Civic preoteti pokojeg emotivnijeg kupca. No, Volkswagen je ionako već dugi niz godina sinonim za dizajnersku racionalnost, a više od 30 miliona prodatih Golfova daju mu za pravo da to i ostane. Da je testni model obučen u skupocjenom Highline butiku, otkrivaju hromirani ukrasi maske hladnjaka, prednjeg odbojnika i donjeg ruba prozora. Dodatna oprema je znalački odabrana, što najbolje potvrđuju naočiti 17-inčni alu naplaci „Madrid“. Da je pred nama prava karavanska „babaroga“, potajno nagovještava mrki pogled opcionih Bi-Xenon svjetala sa trendovskim LED dnevnim svjetlima. Aktuelni trendovi nalažu i da se na vratima više ne postavljaju zaštitne lajsne. To nam se ne dopada, jer metalik crna boja sa perla efektom je isuviše lijepa i skupa da bi je tek tako obijali na parkinzima. Osim toga, sa tankom gumenom lajsnom i malo hroma na njoj, pogled s boka bi bio sigurno ljepši. No, ostavimo se estetike i vratimo se racionalnosti.

 

Svi koji drže gard prema Golfu zbog njegovog suzdržanog dizajna, spustiće ga čim kroče u kabinu. Teško, ali stvarno je teško naći racionalnu zamjerku enterijeru, a da ona nije subjektivne prirode. Nijemci su jednostavno odradili vrhunski posao. Na visokom nivou je i funkcionalnost svih sistema u automobilu. Svi odreda su lako čitljivi i razumljivi, a upravljanje njima je jednostavno i instinktivno. U serijski najbogatije opremljenom Highline modelu, svi ugrađeni materijali mirišu na kvalitet, dok je preciznost sa kojom su izvedeni sklopovi uzorna. Ponuda prostora je u okvirima klase, a pozadi se udobno mogu smjestiti dva odrasla čovjeka. Treći, koji sjedne u sredinu mogao bi imati problema sa stopalima, zbog izdignutog središnjeg grebena. Pretinaca i korisnih odlagališta za sitnice, multimedijalne uređaje, flaše i čaše ima dovoljno, a kao jedan od najpraktičnijih izdvaja se suvozačev sa mogućnošću hlađenja. Sa 610 osnovne i 1.620 litara maksimalne zapremine, prtljažnik je kapacitetom na gornjoj granici kompaktne klase. Tu je i funkcionalnošću. Ravne ivice i pravilan oblik omogućavaju jednostavan utovar i transport najrazličitijih vrsta tereta. Ako mu se može šta zamjeriti, onda je to činjenica da se obaranjem naslona sjedišta drugog reda ne dobija potpuno ravna površina. No, ko u karavanskom Golfu planira često voziti kabaste predmete, možda bi prije toga mogao razmisliti o kupovini Caddyja. U tom slučaju dobiće veliki tovarni prostor, ali i osjetno skromniju dinamiku vožnje.

 

A dinamika je tek priča za sebe ili je barem tako u slučaju testnog modela, opremljenog opcionim 15 mm nižim sportskim vješanjem. U paketu s njim dolaze i vrhunske Pirelli Cinturato P7 ljetne gume, na čiji račun takođe ide određeni dio zasluga vezanih za Golfovo uzorno „ležanje“. Sa 150 KS dvolitarski TDI je trenutno najjači dizelaš dostupan u Variant verziji. Serijski dolazi u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Oduševio nas je preciznošću, mada bi mu vođenje kroz brzine moglo biti i nijansu mekše. Ovakav kakav jeste idealno se uklapa u sportski karakter testnog automobila. Snažan dizelaš dovoljan je da se iz mjesta do 100 km/ stigne za 8,9 sekundi. Zbog siline sa kojom se već od 1750 o/min oslobađa maksimalnih 320 Nm obrtnog momenta, nabiranje brzine u stvarnosti djeluje još dinamičnije. Najbolji dio testnog modela je ipak sportsko vješanje, koje ni snažan dizelaš ne može tako lako izbaciti iz ravnoteže. Granice fizike u ovom slučaju su postavljene jako visoko. Ako ih pređete, isprovociraćete ESP, koji kočenjem pojedinih točkova i oduzimanjem gasa u djeliću sekunde vraća Variant u idealnu putanju. Razloga sa strah nema, a sve korekcije su odmjerene. Kada je riječ o „vožnji na nož“, tu treba spomenuti i veoma direktan upravljač, te sportski profilisana kožna sjedišta, koja vozača i suvozača drže u idelanom položaju i pri najdinamičnijim izazovima. Na kraju moramo priznati da toliku dozu zabave u vožnji i sportskog užitka do sada nismo dobili ni od jednog karavana u kompaktnoj klasi. Iskreni da budemo, nismo je ni očekivali.

 

Testni model je po mnogo čemu poseban, kako izgledom, opremom, pogonom i vješanjem, tako i cijenom. Sa 56.347 KM je za čak 15.353 KM skuplji od najpovoljnijeg karavanskog Golfa sa Highline opremom i 2.0 TDI agregatom, koji je bez svake sumnje puno racionalniji izbor. Ipak, teško se oteti utisku da racionalnost više nije primarni adut Golfovih top modela, koji su poput testnog, u mnogim segmentima prevazišli konkurenciju, ali i okvire kompaktne klase.

 

 

Datum objave: 06/02/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook