Naslovna > Auto moto sport > Peterhansel najbolji po 13. put
FOTO GALERIJA (27)

39. Reli Dakar – Južna Amerika (Paragvaj, Bolivija i Argentina)

Peterhansel najbolji po 13. put

Do 13. titule živa legenda „Dakar Rallya“ Stefan Peteransel stigao je u velikom stilu sa taman onoliko „gasa“ koliko mu je bilo potrebno da iza sebe ostavi devetostrukog WRC šampiona i timskog kolegu Sebastiena Loeba...

Jedan od najtežih i najizazovnijih relija, onaj „dakarski“, i ove godine je ponudilo pregršt uzbuđenja i nepredviđenih situacija, koje se od njega i očekuju. Najviše iskustva, znanja i spretnosti u klasi automobila imao je 51-godišnji francuski vozač Stefan Peteransel, koji je za upravljačem Peugeota 3008 DKR stigao do svoje 13. titule i tako još jednom potvrdio da s potpunim pravom nosi nadimak „Mister Dakar“. Apsolutni vladar ovozemljskih drumskih bespuća do titule najboljeg na Dakaru je do sada stizao šest puta vozeći motocikl, a čak sedam za upravljačem automobila. U svojoj bogatoj karijeri vozio je za Yamahu, Mitsubishi, Mini i Peugeot, sa kojim se već drugu godinu zaredom penje na šampionsko postolje. Reli Dakar je vožen od 2. do 14. januara. Startovao je u Asunsionu, prestonici Paragvaja, koja je od glavnog grada Senegala, Dakara, vazdušnom linijom udaljena čak 6,148 kilometara. Sa ovogodišnjim debijem Paragvaj je postao 29. zemlja svijeta po čijim putevima su se vozili najpoznatiji dakarski avanturisti. Istini za volju, u Paragvaju su se zadržali samo za kratko, koliko im je trebalo da odvezu prvi specijal, nakon čega su se preselili u Argentinu i Boliviju, koja je zahvaljujući ćudljivosti prirode i iznenadnim poplavama pred njih, po mnogim dakarskim analitičarima, postavila do sada najteže vozačke izazove. 

 

 

U konkurenciji automobila Peugeot je još pomeo konkurenciju i osvojio sva tri mjesta na pobjedničkom postolju. Osim neuhvatljivog Peteransela, razloga za radost su imali i devetostruki WRC šampion Sebastien Loeb, koji je osvojio drugo, te trećeplasirani Cyril Depre. Četvrto mjesto je pripalo još jednom bivšem šamionu Dakara, Špancu Nani Romi, koji je vozio Toyotu Hilux, s kojom se takmičio i njegov timski kolega, petoplasirani Giniel de Villiers. Skroman rezultat za japance koji su prije početka ovogodišnjeg relija čini se imali puno veće ambicije. Razloga za zadovoljstvo nemaju ni u Miniju. Najbolje plasirani njihov vozač je bio Argentinac Orlando Terranova na šestoj poziciji. Preskroman rezultat za tim i automobil koji je ne tako davno (od 2012. do 2015. godine), čak četiri godine zaredom bio najbolji na Dakaru. Najveći tragičar i gubitnik u klasi automobil a bez ikakve sumnje je španska reli legenda i pobjednik Dakara iz 2010. godine Carlos Sainz, koji je zabilježio peto odustajanje u nizu. Za utjehu, i ovaj put je to bilo na spektakularan način sa puno prevrtanja, koja su u potpunosti demolirala njegov Peugeot 3008 DKR. Na sreću, Sainz i njegov suvozač su iz ovog udesa izašli samo ugruvani. Odustajanje je zabilježio i pobjednik iz 2011. i 2015, katarski vozač Nasser All-Atiyah, koji je trećeg dana uništio zadnje vješenje na svom Hiluxu i tako ražalostio mnogbrojne navijače Toyote, koji su u njemu vidjeli najozbiljnijeg kandidata za najviše postolje.

 

 

Iako je odustao od dakarske premijere novog Mastera, za kojeg je procijenio da nije 100% istestiran i spreman za najteže izazove, Kamaz je i sa „starim“ kamionom (Kamaz 4326) uspio da povrati titulu. Prošlogodišnji pobjednik Iveco i njegov prvi vozač Holanđanin Gerard de Rooy nisu mogli dalje od trećeg mjesta. Prva dva su pripala Kamazovim posadama predvođenim šampionom Eduardom Nikolaevim i vicešampionom Dmitryem Sotnikovim. Mada se dvostruka Kamazova pobjeda čini dominantnom, nije sve teklo tako glatko. De Rooy je skupo prodao svoju kožu. Da nije bilo pehova sa probušenim gumama i navigacijom tokom osmog i desetog specijala, ni njegovi zaostaci od 41 minuta za Nikolaevim, odnosno dvadesetak za Sotnikovim na kraju vjerovatno ne bi bili tako veliki. Sa gotovo istim problemima se borio i njegov timski kolega, Argentinac Federico Villagra, koji je osvojio četvrtu poziciju sa satom zaostatka za prvoplasiranim. Kod motociklista je bilo uobičajeno puno uzbuđenja. Najbolji od 143 vozača koliko ih se pojavilo na startu je bio dvadesetsedmogodišnji Britanac, Sam Sunderland na KTM-u, koji je bio 32 minuta brži od timskog kolege Austrijanca, Matthiasa Walknera (31 godina). Mada su u konačnom poretku završili tek na petom i šestom mjestu, fabrički vozači Honde, Španac Joan Berraeda Bort i Portugalac Paulo Goncalves su za mnoge moralni pobjednici Dakara. Naime, nakon što su dominirali u većem dijelu trke, iz konkurencije za prve dvije pozicije su ispali zbog točenja goriva na nedozvoljenom mjestu. Organizator ih je zbog tog propusta drastično kaznio sa oduzimanjem „60 minuta“ od ostvarenog vremena. To je bilo previše da bi se nadoknadilo do kraja relija, koji je Berraeda Bort završio sa zaostatkom od 43, a Paulo Goncalves sa 52 i po minute za pobjednikom Samom Sunderlandom. Devetu uzastopnu titulu u konkurenciji kvadova Yamahi je obezbijedio Rus, Sergey Karyakin, dok je u premijernom nastupu UTV vozila najbolji bio Brazilac, Leandro Torres za volanom Palaris RZR 1000 XP.


 

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook