Naslovna > Komercijalna vozila > Poboljšanja vidljiva u svim segmentima
FOTO GALERIJA (44)

Vozili smo: Novi Mercedes-Benz Tourismo

Poboljšanja vidljiva u svim segmentima

Mercedes-Benz program turističkih autobusa podignut je na još viši nivo. Nova generacija modela Tourismo, koji se nudi u četiri verzije, donosi niz poboljšanja na polju sigurnosti, niske troškove eksploatacije, bolji komfor i maksimalnu funkcionalnost.

Na poziv Mercedes-Benza prisustvovali smo prvim vožnjama nove generacije autobusa Tourismo, koje su se odvijale na šarolikim cestama Dalmacije. Tokom dvodnevnih vožnji na raspolaganju smo imali četiri različite verzije: MA-MB 180, M/2 – MA-MB 209, M/2 – MA –MB 9090 i M – MA-MB 7070. Odmah recimo da svi trenutno raspoloživi modeli omogućavaju odličan komfor, upečatljive performanse i veoma lako opsluživanje. Tek predstavljena generacija Tourisma napravljena je na novoj platformi koja je u odnosu na prethodnu lakša za impozantnih 200 kg. Pored smanjenja ukupne mase inženjeri su veliku pažnju posvetili testiranjima u aerodinamičnom tunelu. Na kraju je izmjeren koeficijent otpora vazduha Cx = 0,33 što do sada u kategoriji autobusa nikome nije pošlo za rukom. Već je na prvi pogled vidljivo da je cijela karoserija „ispeglana” te da ni jedan detalj, izuzev retrovizora, ne strši van. Zahvaljujući gore navedenom prosječna potrošnja je smanjena za 7% što na 100.000 pređenih kilometara znači uštedu od dvije tone dizel goriva. Naravno, ovaj podatak veseli i ekologe... Putnike pak raduje činjenica što je buka u unutrašnjosti smanjena za pet decibela. Tokom naših vožnji u sva četiri modela mogli smo se uvjeriti da je buka zaista minimalna i to bez obzira na kojoj se poziciji sjedi.

 

Logično, nova generacija Tourisma donosi značajna poboljšanja na polju opreme pa samim tim i komfora putnika. Ovisno o verziji putnicima se na raspolaganje stavljaju utičnice od 230 V ili USB priključci za punjenje mobitela ili tableta. U slučaju USB utičnice recimo da su predviđene za svakog putnika dok je broj 230 V priključaka dvostruko manji (po jedna za jedan par sjedišta). Svi su testni modeli bili opremljeni brzom WiFi konekcijom što znači da niko od putnika neće svoje pametne telefone puštati iz ruku. Time je sistem punjenja baterija postao od neprocjenjive važnosti... Zavisno od dužine karoserije,  međuosovinskog razmaka ali i želje kupaca zavisi i broj sjedišta. Pri tome je Mercedes-Benz povukao granicu kako bi se i u slučaju maksimalnog iskorištenja unutrašnjeg prostora zadržao komfor. Kada već spominjemo komfor, recimo da svi modeli raspolažu hemijskim WC-om i umivaonikom, frižiderom, dva LCD displeja za projektiranje zapisa sa DVD uređaja, te odličnim audio sistemom.


Tokom prezentacije smo čuli podatak da italijanski i francuski naručioci uvijek biraju najsiromašnije verzije (često i bez više nezamislivog klima uređaja) sa najvećim brojem sjedišta jer im je cilj ostvarivanje maksimalnog profita po jednoj turi, ali sa minimalnim ulaganjem. Jednostavnije rečeno, ono što smo gore naveli, Italijani i Francuzi jednostavno prekriže. Jedino ne mogu WC jer se bez njega ne može dobiti licenca za ture duže od 500 km. S druge strane neke bogatije evropske i arapske zemlje žele samo najbolje pri čemu im finalna cijena nije od presudne važnosti. U klasi autobusa do sada je pojam personalizacije bio prilično nepoznat pojam. Sudeći po novoj generaciji Tourisma izgleda da dolaze neka nova vremena. Mercedes-Benz nudi dvije vrste kokpita te nekoliko kombinacija uređenja unutrašnje arhitekture. Pod tim se misli na dezene sjedišta, boje oplata sa strane i na stropu, kombinaciju unutrašnjeg LED osvjetljenja, te još cijeli niz detalja koji jedan te isti autobus mogu učiniti dosta različitim.
Ispod karoserije krije se trenutno najmodernija tehnologija čiji je osnovni zadatak maksimalna sigurnost putnika. Trenutno se kao serijska oprema nudi sistem ABA 3 (Active Brake Assist) dok se uz doplatu može naručiti ABA 4 koja će od drugog kvartala iduće godine postati serijska za sve modele. ABA 4 ima veliki broj brzih senzora koji mogu primijetiti ono što vozač propusti. Pri tome se u prvom redu misli na pješake i bicikliste koji se (pre)često nađu u „mrtvom” uglu. U principu radi se Multi–radar sistemu dometa 250 metara... Uz spomenuti ABA 4 sistem tu su i svi ostali sistemi zaduženi za asistenciju vozaču – od zadržavanja vozne trake do ESP-a najnovije generacije. Ono što je najvažnije jeste činjenica što je opsluživanje svih komandi krajnje jednostavno, a ergonomija gotovo savršena, pa se vozač neće umoriti ni poslije višesatne vožnje. Tvorci nove generacije Tourisma tvrde da je njihov proizvod predviđen za korištenje tokom 24h, sedam dana u sedmici. Zaustavljanje je potrebno jedino onda kada je potrebno uraditi redovni servis... Prodaja novog Tourisma je počela, a putem mreže ovlaštenih Mercedes partnera može se naručiti i na bh. tržištu.

Različite verzije
Nova generacija Mercedes-Benz Tourisma za sada se može naručiti sa dva motora, dva mjenjača, dvije dužine karoserije, te sa dvije ili tri osovine. Manji pa samim tim i slabiji motor OM 936 raspolaže sa 7,7 litara radne zapremine raspoređene na šest cilindara. Maksimalna 354 KS ostvaruje se pri 2.200 o/min dok je 1.400 nm maksimalnog obrtnog momenta prisutno u rasponu od 1.200 do 1.600 o/min. Ovaj se motor nudi u kombinaciji sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Jači motor OM 470 ima 10.677 ccm radne zapremine i, takođe, šest cilindara. Maksimalna snaga od 428 KS ostvaruje se na svega 1.600 o/min dok je čak 2.100 nm maksimalnog obrtnog momenta na raspolaganju pri 1.100 o/min. Motor je uparen sa automatskim mjenjačem PowerShift sa osam stepeni prenosa. Recimo da automatskim mjenjačem komanduje poseban sistem čiji je zadatak postizanje maksimalnog iskorištavanja goriva pa samim tim i ostvarivanja niske potrošnje goriva. Prilikom donošenja odluke o ubacivanju u odgovarajući stepen prenosa koriste se topografski podaci iz karata  GPS sistema... 
 

Datum objave: 12/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook