Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Sprinter > Početak prodaje u septembru

Mercedes-Benz Sprinter

Početak prodaje u septembru

Novi kombi sa sveobuhvatno unaprijeđenom pogonskom tehnologijom i inovativnim sistemom kliznih vrata za brzu isporuku'Speed Delivery Door'...

Novi motor, novi mjenjač, novi sistem pogona na sva četiri točka: sa sveobuhvatnim tehnološkim unaprijeđenjem, Mercedes-Benz osigurava da će njegova ikona velikih kombija, Sprinter, ponuditi veću udobnost u vožnji od septembra 2021. godine nadalje – i to na gotovo svim terenima. U srcu unaprijeđenja je izuzetno moćan i efikasan 2.0-litarski dizel motor OM 564 poznat iz portfolija Mercedes-Benz putničkih automobila. Četvorocilindarski agregat uskoro će biti dostupan za naručivanje u četiri kategorije snage. Sprinter će takođe preuzeti i automatski 9G-TRONIC mjenjač u svim svojim varijantama iz asortimana putničkih automobila brenda sa trokrakom zvezdom, dopunjujući šestostepeni manuelni mjenjač.

 

 

 

 

 

Treća nova tehnička karakteristika, koja takođe startuje u septembru, je pogon na sve točkove sa Torque-on-demand sistemom u Sprinteru 4×4. On će zamijeniti sadašnji sistem. Pored toga, od ovog mjeseca nadalje biće unaprijeđenja u ergonomiji i bezbjednosti – zahvaljujući vratima za brzu isporuku. Dr Ulf Zillig, direktor razvoja Mercedes-Benz lakih komercijalnih vozila: "U najnovijoj fazi evolucije Sprintera, udobnost u vožnji putničkih automobila je veća nego ikad pre, zahvaljujući opsežnom tehnološkom unaprijeđenju. I to ne samo na autoputu, na različitim terenima vožnje ili u gradskom saobraćaju: čak ina neasfaltiranim putevima, Sprinter će uskoro ponuditi posebno opušteno iskustvo u vožnji, a samim tim i veću sigurnost. Na ovaj način, Sprinter još jednom postiže ono što je oduvek karakterisalo ovu seriju modela: ponovo postavlja nove standarde za veliki segment kombija!” Dok je snažni četvoro-cilindarski OM 654 dizel motor do sada bio dostupan samo u Sprinter Furgon varijanti i šasiji sa pogonom na zadnje točkove, od septembra Mercedes-Benz će nuditi ovaj tip motora kao jedini motor za sve verzije, uključujući i novu varijantu pogona na sva četiri točka.Klasifikovan prema standardima za emisiju izduvnih gasova Euro VI-E i Euro 6d, OM 654 se uskoro može naručiti – u zavisnosti od izabrane varijante pogona i karoserije – u četiri kategorije snage 84 kW/114 kS, 110 kW/150 kS, 125 kW/170 kSi 140 kW/190 kS. Četvoro-cilindarska jedinica iz portfolija putničkih Mercedes-Benz automobila može se pohvaliti dodatno poboljšanom izolacijom od buke i vibracija u odnosu na prethodnika. Pored boljih karakteristika vožnje i veće vučne snage, to znači da je prijatno tiho u vozilu i da su smanjeni dosadni šumovi. Kombinacija aluminijumskog bloka i čeličnih klipova, komora za sagorijevanje u čelu klipa, kao I NANOSLIDE® premaz cilindra za smanjenje trenja u motoru, zajedno sa dinamičkom višesmjernom recirkulacijom izduvnih gasova i naknadnom obradom u motoru, takođe omogućavaju manju potrošnju i niske emisije. Zbog svog položaja blizu motora, naknadna obrada izduvnih gasova radi sa malim gubicima toplote i u povoljnim uslovima. Kao dodatni prenos iz trenutne ponude Mercedes-Benz putničkih vozila, Mercedes-Benz kombinuje najsavremeniji 2.0-litarski dizel motor u Sprinteru sa 9G-TRONIC automatskim mjenjačem. Moderni mjenjač zamjenjuje prethodni 7G-TRONIC PLUS. Zajedno sa izraženim „overdrive“karakteristikama, njegovih devet brzina održava niske brojene obrtaja motora u gotovo svim situacijama u vožnji, što takođe znači značajnu uštedu u potrošnji goriva i primjetno smanjene vibracije i buku. Optimizovani hidraulični elementi takođe omogućavaju brze, jedva primjetne promjene stepena prenosa gotovo bez prekida vučne snage. “Drive Select” i ručice za mijenjanje brzina na volanu omogućavaju vozaču da ručno interveniše u trenutnom režimu. Još jedan plus: uprkos dva dodatne stepena prenosa, 9G-TRONIC automatskom mejnjaču potrebno je isto prostora za ugradnju kao i njegovom prethodniku 7G-TRONIC PLUS. Manuelni mjenjač sa 6 brzina ostaje nepromjenjen. Kao i ranije, Sprinter se može naručiti ne samo sa pogonom na prednje i zadnje točkove, može se naručiti i sa pogonom na sve točkove – od septembra sa potpuno novim sistemom, takođe djelimično izvedenim iz sadašnjem modularnog sistema Mercedes-Benz putničkih vozila. Za razliku od sistema prethodnika koje je dovodio 35% obrtnog momenta na prednju i 65% na zadnju osovinu u 4x4 režimu, ovaj sistem može potpuno različito da rasporedi pogonske momente između prednje i zadnje osovine u zavisnosti od situacije i bez inputa vozača (Torque-on-demand – obrni momenat na zahtev). Potpuno promjenjiva raspodjela obrtnog momenta obezbjeđena je elektronski kontrolisanom spojnicom sa više lamela integrisanom u razvodnu kutiju. Ako je multiplate kvačilo isključeno u normalnom režimu vožnje, zadnja osovina potpuno upravlja vozilom. Sa uključenim multiplate kvačilom, prednja osovina dolazi u igru. Ovo osigurava veliku trakciju i rukovanje bez napora. Dodatna prednost u odnosu na prethodni pogon na sve točkove: pored veće udobnosti putem automatske raspodjele obrtnog momenta, novi sistem rad mnogo tiše. Čim to zahtjeva situacija u vožnji, pogonski momenat se dovodi na prednju osovinu. Ako to više nije potrebno - na primjer u snažnim kočionim manevrima sa intervencijom ABS-a – prednji pogon se isključuje i obrtni momenat se smanjuje na nulu. Ako postoji opasnost od podupravljanja ili nadupravljanja pod opterećenjem, obrtni momenat se prvo raspoređuje tako da se vozilo ponovo stabilizuje. Samo ako ove mere ne pomognu u smirivanju situacije, intervenišu kontrolni sistemi ESP I 4ETS prilagođeni sistemu 4×4. Novi Sprinter 4x4  uskoro će biti dostupan u standardnoj opremi u kombinaciji sa motorom OM 654 sa 140 kW/190 kSi 9G-TRONIC automatskim mjenjačem – i to do težine do 5.5 GVW. Osim povećanja udobnosti u vožnji, Sprinter će od ovog meseca nadalje ponuditi još jedan plus u ergonomiji i bezbjednosti zahvaljujući inovativnom sistemu kliznih vrata 'Speed Delivery Door' koji će biti dostupan u fabrici. Ovo su automatska, senzorski kontrolisana dvostruka okretna vrata sa suvozačeve strane, koja na zahtjev zamjenjuju bočna klizna vrata u prtljažni prostor.  Svjetlosna barijera otkriva vozača čim sa vozačevog sjedišta uđe u prtljažni prostor. Vrata za brzu isporuku se tada automatski otključavaju i otvaraju. Time se štedi vrijeme i rasterećuje vozač, jer oni mogu ostaviti vozilo sa paketima u rukama bez potrebe da dodiruju bilo šta drugo, a vrata se automatski zatvaraju za njima. Nije potrebno odlagati robu i ponovo je podizati, kao što je slučaj sa konvencionalnim kliznim vratima. Automatsko zaključavanje biće dostupno za naručivanje kao dodatna opcija. Još jedna prednost za veću sigurnost: vrata za brzu isporuku su prozirna iz unutrašnjosti. Vozači stoga imaju pogled na trotoar pre nego što izađu. Rizik od sudara sa prolaznicima, posebno biciklistima, značajno je smanjen.

Datum objave: 02/09/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook