Naslovna > Automobili > Toyota > Verso > Porodična mjera
FOTO GALERIJA (17)

Test - Toyota Verso 2.2 D-CAT Sport

Porodična mjera

Gubitkom predznaka Corolla novi Toyotin monovolumen Verso nije izgubio nijednu od mnogih dobrih osobina, ali za razliku od prethodnika nudi dinamičniji dizajn, udobniju unutrašnjost, raskošniju opremu, te jedan od najboljih dizelaša u klasi...

Najveći proizvođač automobila na svijetu, japanska Toyota, u klasi monovolumena debitovala je sa avangardnom Previom. Kako je ovaj model za evropsku klijentelu bio isuviše veliki, Toyota je 2001. godine premijerno na domaćem tržištu predstavila model Spacio, odnosno minivan, koji je bio zasnovan na platformi Corolle. Evropska verzija debitovala je 2004, a nova, temeljno modifikovana generacija publici na Starom kontinentu predstavljena je prošle godine pod imenom Verso. Izostavljanje naziva Corolla obrazloženo je činjenicom da je novi Verso sada zasnovan na produženoj platformi Aurisa, odnosno da je u gami Toyote pozicioniran kao potpuno samostalan model. Koliko je novi Verso zaista poseban automobil, utvrdili smo testiranjem najbogatije opremljene Sport varijante, pokretane izuzetno čistim, ali i kapacitetnim 2,2-litarskim D-CAT turbodizelašem sa 177 KS.

 

 

U poređenju sa prethodnim modelima, novi Verso se dizajnerski snažno oslanja na aktuelne kućne modele Auris i Avensis. Zahvaljujući ovakvom pristupu, puno manje je konzervativan od prethodnika, a samim tim i primamljiviji mlađoj populaciji porodično orijentisanih kupaca. Nova maska hladnjaka, oštriji oblik prednjih xenon svjetala, modifikovani odbojnici, te zadnja svjetlosna grupa u „Leksus“ stilu, samo su neki od detalja, koji Verso sada čine još prepoznatljivijim, ali i većim, jer je novi model sa 4.440 mm, punih sedam centimetara duži od prethodnika. Rast dimenzija evidentan je i u širini, koja je sa 1.790 mm profitirala sa dodatna dva centimetra. Istaknutu individualnost naš model mogao je da zahvali i najbogatijem Sport paketu opreme, koji između ostalog sadrži i posebne 17-colne lake naplatke, elektrifikovani panoramski krov, te zatamnjena stakla iza B stuba.

 

 

Zahvaljujući većoj dužini, te međuosovinskom razmaku od raskošnih 2.780 mm, novi Verso u enterijeru naprosto briljira, kako po ponudi prostora, tako i mnoštvom interesantnih elemenata. Velike staklene površine, nadopunjene električno pokretanim panoramskim krovom, u unutrašnjost propuštaju puno svjetla, stvarajući veoma prijatnu i prozračnu atmosferu, a samim tim i specifičan ugođaj u vožnji. Sve to prate kvalitetni materijali, te tradicionalno pedantna završna obrada. Ugodno smještanje u udobnim prednjim sjedištima neće predstavljati problem ni dvometrašima, jer se podešavaju u svim pravcima, kao uostalom i multifunkcionalni trokraki upravljač preuzet od Avensisa. Kao i kod prethodnog modela, analogno digitalni instrumenti pozicionirani su na sredini, a na konzoli ispod njih nalaze se uobičajene komande automatske klimatizacije, fabričkog audio CD sistema sa izmjenjivačem diskova, te odlično postavljena ručica precizne šestostepene ručne transmisije. Od ostalih detalja opreme izdvaja se i kamera za pomoć pri parkiranju, čiji kolor displej predstavlja integralni dio unutrašnjeg ogledala. U zadnjem dijelu u punoj raskoši će uživati tri odrasle osobe, a iza njih na raspolaganju stoji prtljažni prostor, čija zapremina, u zavisnosti od konfiguracije sjedišta, mjeri između 440 i 1.700 litara.

 

 

 

Toyote Verso teška je nepunih 1,7 tona, što se ne bi dalo zaključiti po lakoći sa kojom je pogoni 2.2-litarski common-rail dizelaš od 177 KS, koji nas je iznenadio uglađenošću. Pri mjerenju performansi D-CAT 2.2-litraš je pokazao zube, jer je Versa do 100 km/h uspijevao dovesti za samo 8,9 sekundi, a zatim i do maksimalne brzine od visokih 207 km/h. Prave vrijednosti Toyotine Optimal Drive tehnologije, koja spaja prednosti lakih materijala, snižavanja mehaničkih gubitaka i poboljšanje efikasnosti izgaranja goriva, ogledaju se u ekonomičnosti, koja je u našem slučaju, i pored nimalo štedljive vožnje, rezultovala prosječnom potrošnjom od 8,2 litre eurodizela.

 

  MOTOR       UGLAĐEN KAO BENZINAC     
Za pogon testnog modela je bio zadužen moderni 2.2-litarski common-rail agregat, koji pri 3.600 o/min oslobađa čak 177 KS. Najveći obrtni moment od okruglo 340 Nm konstantno je raspoloživ u režimu između 2.000 i 2.800 o/min, a ono po čemu je ovaj takozvani D-CAT agregat prepoznatljiv je direktno ubrizgavanje goriva sa piezzo brizgaljkama i common-rail sistemom koji radi pod pritiskom od 2.000 bara. Osim mirnog rada i veoma čistog izduva, Toyotin D-CAT 2.2-litraš pokazao se i kao veoma uglađen, sa „turbo rupom“ kao potpuno nepoznatim pojmom. 

 

 

Kombinacija konvencionalnog ogibljenja sastavljenog od prednje McPherson i zadnje polukrute osovine na papiru ne nudi ubjedljive dinamičke karakteristike, ali je u praksi sasvim drugačija. Zahvaljujući cijeloj armiji elektronskih pomagala iz kojih se izdvajaju VSC+ sistem za nadgledanje stabilnosti vozila i TRC kontrola trakcije, vožnja Versa je izuzetno sigurna, čak i na krajnjem limitu, do kojeg je zbog potentnog dizelaša veoma lako doći. I pored jednoprostorne koncepcije, držanje podloge je uzorno, zbog čega i nagle promjene težišta teškom mukom izbacuju Toyotin minivan iz idealne putanje. Zasluge za ovakvo ponašanje idu i na račun preciznog upravljačkog sistema, čiji servo ojačivač propušta dovoljno povratnih informacija sa podloge. Ono što svakako treba pohvaliti, i u čemu je Toyotin minivan možda i broj jedan u klasi je izuzetna udobnost, zbog koje će putnici, i nakon prevaljene duže destinacije, iz vozila izaći uvijek dovoljno svježi. U prednosti možemo ubrojiti i efikasne disk kočnice na svim točkovima, koje su već od baznog paketa ojačane ABS, EBD i BA elektronskim pomagalima.

Datum objave: 25/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook